موسیقی ایده آل :  اینائودی خالق موسیقی فیلم طردشدگان و چندین فیلم مشهور دیگر است که به همراه ارکسترش ۴، ۵ و ۶ اردیبهشت‌ماه ۹۷ در تالار بزرگ وزارت کشور با همراهی ارکستر و حضور تکنسین صدا، نور و بک لاینر کنسرت خود را اجرا می کند.
در نخستین اجرای دیشب این کنسرت، پیانو در وسط صحنه قرار داشت. گیتار الکترونیک و ویلن و سازهای دیگر هم در صحنه بودند. اساسِ این کنسرت برمبنای آلبوم «اِلمنت» بود. اینائودی در اجرای نخست خود قطعاتی را که برای فیلم های مهم ساخته و اجرا کرده بود را نیز نواخت.
پیانیست ایتالیایی قطعه «مرثیه‌ای برای قطب شمال» را در «سوالبارد» نروژ نواخته است تا از سران جهان برای حفظ این ناحیه درخواست همکاری و کمک کند و به همین سبب مورد توجه جهانیان قرار گرفت.
او بیش از آلبوم‌هایش، با تک‌نوازی پیانو روی قطعه یخ بزرگ شناور در اعتراض به افت یخچال‌های طبیعی در قطب شمال درحالی‌که شاهد آب شدن یخ‌هاست، مورد استقبال قرار گرفته بود.
اینائودی همچنین موسیقی فیلم‌های «اینجا انگلستان است»، «من هنوز اینجام» و سریال «دکتر ژیواگو» را ساخته است.
در این کنسرت، ردی هاسا (چلو)، فدریکو مکوزی (ویولن)، فرانسسکو ارسوری (گیتار)، ریکاردو لاگانا (پرکاشن) و البرتو فابریس (باس) به‌عنوان نوازنده ارکستر، اینائودی را همراهی می کردند. این پیانیست شب گذشته قطعاتی از جمله «Night»، «Elements»، «Experience»، «Fly» و … را اجرا کرد.
اینائودی به همراه اعضای گروهش پس از پایان اجرا صحنه را ترک کردند اما تشویق های مکرر مردم باعث شد آنها دوباره به صحنه بازگشته و قطعه دیگری را که تقریبا طولانی هم بود، برای مردم بنوازند.
خالق موسیقی سریال دکتر ژیواگو پس از پایان نخستین شب کنسرت خود به زبان فارسی از استقبال مردم با عبارت «مرسی تهران» قدردانی کرد و سپس به معرفی اعضای گروه خود پرداخت.
اینائودی می گوید: علاقه‌مند به ریسک کردن در موسیقی است، از انواع مختلف موسیقی استفاده و به ندای قلبش گوش می‌کند. در طول فعالیت هنری‌اش، به دنبال معروف شدن موسیقی‌هایش نبوده اما از این موضوع استقبال می‌کند و خوشحال است که آثارش در میان مردم طرفداران بسیاری داشته باشد.
وی که نخستین بار است به ایران می آید، از اینکه می تواند هواداران خود را ببینید ابراز خوشحالی کرده و این را نیز گفته بود: موسیقی زبانی است که برای برقراری ارتباط از طریق آن نیاز به کلام نیست. اینجا هستم تا با طرفدارانم در ایران دیدار داشته باشم.
آهنگساز ایتالیایی تاکید کرد: در طول عمر هنری ام کنسرت های بسیاری اجرا کرده ام.

در این مدت ایرانیان بسیاری در سراسر دنیا از من خواسته اند که به کشورشان سفر کنم. وقتی که قرار شد به ایران بیایم، تحقیق کردم تا ببینم کدام یک از آثارم در این کشور طرفداران بیشتری دارد. به همین دلیل آثاری که انتخاب کرده ام، بدون شک در ایران طرفداران بسیاری دارد.
اینائودی درباره قطعه ای که روی یخ های شناور قطب شمال اجرا کرده، گفته بود: این قطعه را در کنسرت ایران هم اجرا می کنیم. من از سال ها پیش نگران تغییرات آب و هوایی هستم. اگر همین طور پیش برویم نسبت ماهی های دریاها با میزان زباله های موجود در اقیانوس ها یکی می شود و این بسیار نگران کننده است. اجرای این اثر بر روی قطعه یخی شناور در قطب شمال، در حمایت از محیط زیست انجام شده و برای حمایت از محیط زیست با دولتمردان بسیاری گفت و گو و رایزنی کرده ام.
وی اجرای این اثر هنری را اینگونه توضیح داده است: وقتی یخ های قطبی را اجرا کردم، تابستان بود و یخ ها در حال آب شدن بودند. دوست داشتم که توجه مردم را جلب کنم تا به این موضوع کمک کنم. خوشبختانه کمیسیونی برای این کار انجام شد که البته فعالیت هایش را خیلی نمی پسندم.
اینائودی موسیقی ایرانی را دوست دارد و موسیقی های محلی کشورمان را شنیده است و از اینکه موسیقی در ایران رشد کرده، خوشحال است.
اینائودی درباره دیدن شهرهای ایران گفته: دوست دارم شهرهای دیگر ایران را ببینم اما به دلیل برگزاری اجراهایم در اروپا، این بار نمی توانم پس از برگزاری کنسرت در ایران بمانم و بلافاصله پس از اجرای آخرین شب برنامه هایم در تهران، برای برگزاری کنسرت به برلین می روم.

در ادامه تصویری از این کنسرت را از نگاه دوربین « کاملیا رجبی » مشاهده می نمایید.

انتهای خبر / 

Leave a Reply

Your email address will not be published.