موسیقی  ایده آل/

باور دارم تدریس یادآور آموخته‌ها است

خواننده‌ای خوش صدا که اصالت اثر منتشر شده همیشه برایش اهمیت داشته است. آنچه در ادامه می‌خوانید گفت و گویی با علی سالمی است که آثار موفقی نظیر ” دیدار” ، ” دلتنگی باران ” و ” تو را گم کردم ” را منتشر کرده است.

 

 

این روزها بیشتر مشغول چه کاری هستید؟

 

در حال حاضر مشغول تهیه قطعاتی با رویکرد جدید هستیم که در سال جدید پس از طى شدن مراحل تولید، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر کدام در بازه زمانی مقرر منتشر خواهد شد.

 

تازه‌ترین اثر شما با نام “دیدار” با شعری از شفیعی کدکنی منتشر شد. انتخاب ترانه توسط شما انجام می‌شود یا آهنگساز شما شایان کریمی‌ نژاد؟

 

قطعه “دیدار” با آهنگسازی شایان کریمی‌نژاد عزیز یکی از شاخص‌ترین آثار من است و خیلی هم مورد لطف و توجه مخاطب قرار گرفت. این اثر اولین قطعه آوازی من است و با قالب جدیدی تولید شد. از ابتدای همکاری من با شایان کریمی‌نژاد اشعار بر اساس یک رویکرد مشخص از جانب او انتخاب می‌شود و همیشه اشعار با هدف خاصی انتخاب شده‌اند.

 

کمی از همکاری و ارتباط خود با شایان کریمی نژاد بگویید.

از ابتدای آشنایی من با شایان کریمی نژاد حس همراهی و همدلی و یک حس برادرانه میان ما شکل گرفت و روحیه من از لحاظ هنری و شخصیتی به او خیلی نزدیک بود. روز به روز این همراهی بیشتر و منجر به آن شد که مسیر هنری و همکاری ما تداوم پیدا کند و آثار بسیار خوبی تهیه شود. شایان کریمی‌نژاد در طول همکاری نکات فنی مربوط به کار و همچنین نکاتی که یک هنرمند باید بداند را به من یادآوری می‌کند و همیشه قدردان او هستم.

 

سبک شما چندان هم‌مسیر با موسیقی غالب بازار نیست. جایگاه این سبک را چطور بررسی می‌کنید؟

 

از وقتی موسیقی را شروع کردم به نوعی هدفم به عنوان یک خواننده این بود که آنچه ارائه می‌کنم برگرفته از موسیقی اصیل ایرانی باشد اما در فرم جدید و البته متفاوت. احساس می‌کنم این موسیقی، جایگاهش را در مارکت پیدا کرده است و شاهد استقبال زیادی هستیم.

 

تا جایی که اطلاع دارم به تدریس آواز هم مشغول هستید.

بله من همیشه ذوق تدریس را داشتم اما تولید آثارم زمان زیادی از من می‌گیرد و شاید تمرکز کافی برای این کار را نداشته باشم اما به اندازه‌ای که در توان دارم و شرایط اجازه می‌دهد تجربیات خود را ارائه می‌دهم. باور دارم تدریس یادآور آموخته‌ها است و کمکی به خودم هم خواهد کرد.

 

در آینده نزدیک خبری از برگزاری کنسرت هست؟

 

راستش فعلاً برنامه‌ای برای برگزاری کنسرت ندارم. می‌خواهم قطعات بیشتری منتشر کنم و مخاطب بیشتری داشته باشم تا در یک موقعیت مناسب با برنامه‌ریزی دقیق کنسرت برگزار شود.

 

صحبت پایانی؟

همیشه دغدغه من این است آثاری که منتشر می‌کنم توجه و حمایت مخاطب را به خود جلب کند چرا که هنرمند به حمایت بسیار نیاز دارد. مثل نیرویی برای ادامه دادن است. تا اینجا هم از افرادی که من را شنیده‌اند و حمایت کرده‌اند تشکر می‌کنم.

 

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.