موسیقی ایده آل : درسالهای پس از انقلاب اسلامی فعالیت در حوزه موسیقی ، شکل دیگری به خود گرفته و همواره با فراز و نشیبهایی همراه بوده است ، خاصه برای بانوانی که خواستار فعالیت جدی و حرفه ای در این حوزه بودند .خوشبختانه در سالهای اخیر به تعداد بانوان هنرمند و مستعدی که به عرصه موسیقی ورود کرده و توانستند در این حرفه خوش بدرخشند ، افزوده شده است و بانوان ایرانی به خوبی توانسته اند با تمامی محدودیت ها و پیچیدگی ها به فعالیت قانونی خودشان دراین عرصه ادامه داده وبه بهبود فضای موسیقیایی کشور کمک کنند یکی از این زنان موفق سرکار خانم ندا بهزاد است ندا بهزاد، یکی از شاخص ترین نوازندگان سازهای کوبه ای در ایران است که در هر دو ژانر موسیقی پاپ و سنتی فعالیت میکند و سرپرستی گروه موسیقی صبامحمدی( بانوان )را هم بر عهده دارد.به بهانه کنسرت پیش رو در ۲۶ تیرماه گفتگو یی کوتاه با خانم بهزاد ترتیب دادیم که ادامه میخوانید :
با توجه به اینکه شما اولین نوازنده درامز در ایران هستید و سالها مدرس موسیقی ،وضعیت نوازندگی بانوان را در سالهای اخیر چگونه ارزیابی میکنید ؟
اگر بخواهم راجع به ساز تخصصی خودم صحبت کنم باید بگویم با اینکه تعداد بانوان نوازنده درامز اندک است ولی در سالهای اخیر پیشرفت بسیار خوبی را شاهد بودیم .
ایا مرزبندی و تقسیم جامعه موسیقی به اقایان و بانوان به صلاح موسیقی فعلی ماست ؟ ایا با این خط کشی موافق هستید ؟
از نظر من موسیقی جنسیت ندارد و برای همه است اما ما به عنوان کسانی که تصمیم گرفتیم در ایران فعالیت کنیم تابع قوانین وضع شده هستیم و تا جایی که قانون به ما اجازه بده فعالیت میکنیم
وضعیت موسیقی بانوان را در روزهایی که موسیقی اقایان پیشتاز است چطور می بینید ؟
ببینید به هرحال ، ما پنجاه درصد جمعیت مخاطب را نداریم و کسانی که به کنسرت می ایند نصف این پنجاه درصد هستند شاید هم کمتر ، تصور کنید مردی که به عنوان پدرخانواده بخواهد با همسرو فرزندانش به کنسرت برود ترجیح می دهد به کنسرتی برود که همه خانواده بتوانند از ان لذت ببرند، ما بانوان بسیار هنرمندی داریم که از هیچ ارگانی حمایت نمی شوند درحالیکه با حمایتهای دولتی میتوان با هزینه اندک هم برای بانوان در امد زایی کرد و هم قشر اسیب پذیر جامعه که این روزها دچار نوعی یاس و افسردگی است ، با موسیقی سرگرم و امیدوار ! یکی از اروزهای من برگزاری کنسرت رایگان برای قشر ضعیف جامعه است که به حمایت های دولتی نیاز دارد به نظر من جامعه ای میتواند سالم باشد که مادران و زنان شادابی داشته باشد
خانم بهزاد باتوجه به اینکه شما هم در فضای موسیقی سنتی مشغول فعالیت هستید و هم پاپ ، بفرمایید این دو شاخه چه تفاوتی دارند ؟ و چرا هر دو رابرای فعالیت انتخاب کردید ؟
من در اوایل فعالیتم از سال ٧٧در فضای سنتی کار می کردم و بعد در سال ٨۵ وارد فضاى موسیقی پاپ شدم به نظرم هیچ مرزی بین موسیقی سنتی وپاپ وجود ندارد من هر دو را دوست دارم و در هر دو شاخه فعالیت می کنم
راجع به کنسرت پیش رو در ۲ تیر ماه اگر توضیحی دارید بفرمایید ؟
بنده سرپرست گروه صبا محمدی هستم به خوانندگی خانم محمدی ، خواننده ای توانا که هم در پاپ و هم در سنتی فعالیت می کنند و به جرات می توانم بگویم جز معدود کسانی هستند که موسیقی پاپ را با پیشینه قوی سنتی پیش می برند درمورد بقیه اعضای گروه هم باید بگویم با وجود سن پایین بسیار حرفه ای و توانا هستند و مطمینا کنسرت لذت بخشی خواهد بود.
از این کنسرت بگوئید و جزییاتش؟
کنسرت پیش رو به سرپرستی بنده و مدیریت اجرایی آیدا امیری مقدم برگزار می شود، ماهسیما فلاحی(فلوت)، سمانه گلکار(پرکاشن)، آرمیتا سلیمی(بیس) ، شروین اسعدی مقدم(پیانو)، سحر میرهاشمی(قانون) و کیمیا نیکپور(کمانچه)، صبا محمدی را همراهی خواهند کرد.
این کنسرت به تهیه کنندگی”مجیدفلاح پور” در ۲۶ تیرماه به صورت تک سانس در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهدشد.آقای فلاحپور از معدود تهیه کنندگانی هستند که به موسیقی بانوان اهمیت داده و به ان می پردازند. چنین رویکردی در چنین شرایط سخت و بحرانی جای قدردانی و تشکر ویژه دارد.
لازم است بگویم که علاقه مندان برای تهیه بلیت می توانند به سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com مراجعه کنند و یا با شماره تلفن روابط عمومى۰۹۳۰۱۲۲۶۴۸۴-۰۹۳۸۱۵۷۳۸۰۹تماس بگیرند. منتظر دیدارعزیزان در این کنسرت هستیم.

مصاحبه گر : مرضیه فخار

photo_2018-07-14_14-32-33

انتهای خبر / 

Leave a Reply

Your email address will not be published.