موسیقی ایده آل – محمد کردی : آخرین کنسرت تابستانه مهدی یراحی خواننده محبوب و کاربلد کشورمان برگزار شد . پس از لغو کردن کنسرت در تاریخ ۲۰ ام شهریور ماه در محل فضای باز برج میلاد تهران به دلیل نارضایتی هوادارن ، این خواننده کنسرت خود را به تاریخ ۲۸ شهریور ماه و به محل سالن جدید همایش های ایرانیان موکول کرد تا این بار در فضایی جدید به دیدار مخاطبین خود برود.

بیست و یک روز بعد ، این بار روی استیج !

این کنسرت ، کنسرتِ « بیست و یک روز بعد » نام گذاری شده بود و این موضوع در پوسترهای تبلیغاتی کاملا واضح بود.شاید با دیدن این نام مخاطب به این فکر کند که ممکن است جمعی از بازیگران و عوامل این فیلم سینمایی مهمان ویژه این کنسرت باشند ؛ اما این که سکانس هایی از این فیلم با حضور دوتن از بازیگران به طور زنده بر روی صحنه کنسرت اجرا شود کاملا دور از انتظار بود! اپنینگ کنسرت اختصاص داشت به اجرای « مهدی قربانی » و « حسین شریفی » بازیگران جوان و آینده دار فیلم سینمایی بیست و یک روز بعد که بر روی قطعه ی « بیست و یک روز بعد » که مهدی یراحی آن را برای این فیلم تهیه و تدارک دیده بود ، به اجرای زنده سکانس هایی از این فبلم پرداختند. همچنین بازیگر تئاتر و پرفورمر کاربلد « سروش کریمی نژاد » نیز در اجرای این قطعه به مهدی قربانی اضافه شد و لحظات جالب توجهی را خلق کردند.در انتها پس از خروج پرفورمرها، صدای سوت قطار شنیده شد. ناگهان مهدی یراحی به وسط صحنه رفت و با همان استایل موزیک ویدئوی این قطعه دست‌هایش را رو به قطار گرفت و ماکت قطاری که با چراغ‌هایش در حال حرکت بود رو به روی او متوقف شد.

پلی لیست متفاوت و خاطره انگیز !

یراحی برای این کنسرت گلچینی از قطعات جدید و قدیم خود را آماده کرده بود و برای هواداران خود اجرا کرد.از جمله این قطعات می توان به « بیست و یک روز بعد » ، « چشم تو » ، « خاک » ، قطعه ی عربی « علی مودک » ، « نگو نگفتی » ، « آینه قدی » ، « عطر تو » ، « آخرین اسیر » ، « مثل مجسمه » ، « آشوب » ، « هرجای دنیایی » ، ریمیکس قطعات « منو رها کن » و « هوای تو » ، « از خودت خبر بیار » ، « سرما نزدیکه » ، « امپراطور » ، « امشبم گذشت » ، « شال گردن » ،« مسافر پاییزی » و « من علمک » اشاره کرد.

ستاره باران سالن ایرانیان !

یراحی در این کنسرت مهمانان بسیار زیادی داشت که در فواصل برنامه به معرفی آن ها می پرداخت.از جمله آن ها می توان به « ساره بیات » ،« پرستو صالحی » ، « امیرعلی بهادری » ، « علی بحرینی » ، « پیمان میرزایی » ، « بهروز صفاریان » ، « روزبه بمانی » ، « احسان علیخانی » ، « آزاده نامداری » ، « سعید زمانی » ، « نرگس آبیار » ، « ایمان جعفری پویان » ، « مجید برومند » ، « آرش مهرابی » ،«  وحید پویان » ، « ساره تاجیک » ، « مونا برزویی » ، « سهیلا گلستانی » ، « محمدرضا خردمندان » کارگردان فیلم سینمایی بیست و یک روز بعد و « محمدرضا شفاه » تهیه کننده این فیلم ، « مهدی قربانی » و « حسین شریفی » اشاره کرد.

مهمان ویژه کنسرت ، نوازنده پیانو شد !

در بخشی از کنسرت مهدی یراحی بهروز صفاریان را معرفی کرد و از او به عنوان یکی از سه تنظیم‌کننده تأثیرگذار تاریخ موسیقی پاپ یاد کرد . او در ادامه گفت:« قرار است در این قطعه برایتان پیانو بنوازم اما اجازه بدهید از بهروز صفاریان درخواست کنم تا روی صحنه بیاید و پیانو بنوازد.»

این درخواست یراحی با این که که باعث تعجب و سورپرایز شدن صفاریان شد ، اما از سمت او مورد قبول واقع شد و این موزیسین پر سابقه به روی صحنه آمد و قطعه ی « هرجای دنیایی » با نوازندگی پیانوی او و با اسقبال بسیار زیاد حاضرین در سالن اجرا شد.

تقدیم کردن کنسرت به روح مرد بزرگ صدابرداری و موسیقی کشور ، ناصر فرهودی

خواننده ی « مثل مجسمه » در بخشی از کنسرت با ذکر این نکته که دوست دارد این کنسرت را به روح ناصر فرهودی فقید ، صدابردار پرسابقه و از اشخاص تاثیرگذار موسیقی کشور تقدیم کند ، از « مینو قاسم پور » همسر وی دعوت کرد تا به روی صحنه آید و با نوازندگی ساز « قانون » در اجرای قطعه ی « سرما نزدیکه » او و گروهش را یاری کند.

* در هنگام اجرای قطعه ی « مثل مجسمه » دکوری خاص بر روی استیج مهیا شد و بار دیگر « سروش کریمی نژاد » با اجرای پرفورمنسی تماشایی یراحی را در اجرای این قطعه یاری کرد.

* طراحی دکور و صحنه ی این کنسرت بر عهده « کیوان ملک مطیعی » بود.

* در اجرای قطعه ی من علمک مهدی یراحی از نوازنده سابق گروه خود « اکبر شهریاری » دعوت کرد تا در این قطعه او و گروهش را یاری کند.یراحی از وی به عنوان یکی از پرانرژی ترین افراد یاد کرد.

* این کنسرت به نوعی تلفیق موسیقی و تئاتر بود که در نوع خود حرکتی جذاب و رو به جلو قلمداد می شود.

* برای اجرای قطعه ی « مسافر پاییزی » بار دیگر دکوری شامل چند درخت پاییزی و یک نیمکت بر روی استیج قرار گرفت و جلوه ی زیبایی را به اجرای قطعه بخشید.

* این کنسرت تا حدود ساعت ۱ بامداد ۲۹ شهریور ادامه داشت که در نوع خود رکورد محسوب می شود !

* عظیم روحانی (نوازنده گیتار نایلون)، حامد حمیدزاده (نوازنده گیتاربیس)، دانیال دانشور (نوازنده پرکاشن)، امیر فقیه (سمپلر و سینت‌سایز)، عماد لاریجانی (کیبورد)، مهرداد احمدزاده (کیبورد) و مجید رضاپور (درامز) گروه ارکستر مهدی یراحی را در این اجرا تشکیل می دادند. این کنسرت به همت موسسه فرهنگی هنری «جام سبز» به مدیریت «فرهاد گوی‌آبادی» برگزار شد. در پایان برنامه  هم با مساعدت مدیران سالن همایش‌های ایرانیان و پرسنل حراست، مهدی یراحی به جمع طرفدارانش رفت و تا حدود ساعت ۳ بامداد با آنها عکس یادگاری گرفت. 

همچنین شما میتوانید ویدئوهایی از اجرای این کنسرت را در کانال تلگرامی موسیقی ایده آل مشاهده نمایید :  @idealmusic

در ادامه از شما دعوت می کنیم به تماشای سکانس هایی از کنسرت ۲۸ شهریور مهدی یراحی از نگاه لنز دوربین « نسیم خسروانی » بنشینید :

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.