گفت و گوی موسیقی ایده آل با علی موسوی آهنگساز­، تنظیم کننده، رهبر کنسرت، نوازنده کیبورد و پیانو / من خوانندگی را دوست دارم اما به دلیل  وسواس زیادی که روی صدایم دارم شاید هیچوقت خواننده نشوم ، شاید هم . . .

موسیقی ایده آل پارمیس نطقی : علی موسوی که به تازگی تنظیم­ کنندگی و نوازند­گی کیبورد و پیانو کنسرت های علیرضا قرایی منش را برعهده دارد، این روزها نام او را زیاد می شنویم، محبوبیت این تنظیم­ کننده و نوازنده خوب کشورمان باعث شد تا این بار گفت و گویی را با ایشان داشته باشیم.

برای آشنایی بیش تر مخاطبانتان لطفاً یک بیوگرافی مختصری از خودتان و چگونگی ورود حرفه ایتان به دنیای موسیقی برایمان بگوئید؟

علی موسوی هستم متولد فروردین ماه سال ٧٣ در شهر پارس اباد ( مغان ) از شهرهای استان اردبیل به دنیا اومدم و از ۶ سالگی با ساز کیبورد موسیقی را آغاز کردم از سال ٨٨ بصورت آکادمی و علمی، ساز پیانو را شروع کرده ام.  اولین استاد بنده ( ائلسور ) از جمهوری آذربایجان بوده که در زمینه ی همراهی موسیقی و تئوری باهاشون کار کردم و  استاد دومم به نام ( واسیف ) باز از کشور آذربایجان بوده که دوره پیانو سبک جز­ jazz )  ) باهاشون کار کردم.

از اجراها و فعالیت های خود برایمان بگویید؟

 از سال ٨٨ فعالیت نوازندگی و تنظیم و رهبری کنسرت های متعدد را آغاز کردم از اجراها : پیانیست و سولیت گروه استاد ودود موذن از سال ٨٨ تا ٩٠ و رهبری ارکستر استاد موذن از سال ٩٠ تا ٩٢ اجراهایی در تالار وحدت و چند شهر داخلی و چند اجرای خارجی رهبری گروه پاپ راک ( اهورا ) از سال ٩٠ تا ٩٣و از سال ٩٠ به کار تنظیم و آهنگسازی آلبوم ها و ترک های تولیدی مشغول هستم از اوایل پاییز ٩۴ با علیرضا قرایی منش آشنا شدم  و در کنسرت اخیرشان به عنوان نوازنده ی کیبورد و پیانو حضور داشتم اکنون نیز مشغول تنظیم برای ارکستر قرایی منش و کنسرت های پیش رویشان هستم

ساز تخصصیتان چیست؟

ساز تخصصی من پیانو هست ، اما در کارها سازهای کلاویه ای را نیز مینوازم

چه سازهای دیگری می نوازید؟

سازهای گیتار کلاسیک ، گیتار باس و درام را هم می نوازم اما نه بصورت حرفه ای

کار کدام یک از هنرمندان را دنبال می کنید؟

کارهای حمید حامی­، مانی رهنما­، نیما مسیحا­، و سیامک عباسی را نسبتاً بیشتر دنبال میکنم.

تا به حال با کدامیک از خوانندگان ساز زدیده اید و در حال حاضر به صورت ثابت با کدامیک از خوانندگان همکاری می کنید؟

افشین آذری، علی عبدالمالکی،  ودود موذن ( گروه خطایی)، ایهان اسلامیان ( گروه ریحان)، رامین قاسمی ( گروه اهورا ) و در حال حاضر و بصورت ثابت با علیرضا قرایی منش همکاری میکنم

آشنایی و همکاری شما با علیرضا قرایی منش چگونه بود؟

آشنایی من با علیرضا خیلی جالب بوده و اصلاً ربطی به حرفه ی اصلیم نداشته من یک ملودی ساخته بودم که نیاز داشتم با کسی که کار اهنگسازیش رو قبول دارم مشورت کنم و این ملودی رو قرار بود با تنظیم خودم و البته صدای خودم منتشر کنم ( تصمیم به خوندن داشتم) حرف های بین من و علیرضا هردوی مارو نسبت به همدیگه جذب کرد و به این نتیجه رسیدیم که خط فکری ما دقیقاً در یک مسیر قرار داره ، حتی ایده های اینده و تنظیم ها و ملودی ها و درنتیجه تصمیم گرفتیم که همکاری های گوناگونی باهم داشته باشیم­ و البته بلند مدت

هدفتان از ورود به عرصه موسیقی چیست و آینده ی کاری خود را چطور می دانید؟ 

متاسفانه در ایران اهداف بزرگی برای موسیقی نمی توان داشت و همین کارهایی که انجام میدیم نهایت کار تلاش موسیقی در ایرانه که به عنوان نوازنده ، تنظیم کننده و رهبر ارکستر با خواننده های خوب کار کنیم اما من به نوبه ی خودم سعی میکنم اولاً سطح دانش موسیقی خودم رو به حداکثر برسونم تا بتوانم در سن بالا معلم خوبی برای نسل های جدید باشم .

با توجه به اینکه حرفه ی اصلی شما آهنگساز­ی و  نوازندگی است آیا در آینده این احتمال وجود خواهد داشت که کار خوانندگی هم انجام دهید؟

من خوانندگی را دوست دارم اما به دلیل  وسواس زیادی که روی صدایم دارم شاید هیچوقت خواننده نشوم ، شاید هم . . . در کل احتمال همیشه در کار موزیک وجود دارد، چون کاری ا­ست که با حس و روح سروکار دارد.

نظرتان راجع به وضعیت کلی موسیقی ایران چیست؟

متاسفانه نزدیک ٨ سال هست که سطح موسیقی ایران از لحاظ علمی بودن بسیار کاهش یافته  و وجود مافیای موسیقی بسیار بسیار به گسترش این موضوع دامن زده ، بصورتی که خواننده های علمی و باسواد طرفدار کمی نسبت به خواننده های  بیسواد دارن ، به نظر من دلیل این امر نبودن فیلتر مناسب برای تایید صلاحیت خواننده است و این امر باعث شده سلیقه ی موسیقیایی مردممون به بیراهه ها هدایت بشه و درنهایت طرفدار کارهایی بشن که از هیچ استانداردی برخوردار نیست و به سوی موسیقی های سطحی و بی مفهوم هدایت بشوند.

چه میزان به آینده موسیقى ایران خوش بین هستید؟

بنا به اتفاقاتی که این اواخر رخ داده مثل روی کار امدن دوباره ی حمید حامی ، برگزاری کنسرت هاش ، کنسرت مانی رهنما ، و کنسرت قرایی منش این اتفاقات برای بهتر شدن وضعیت موسیقی بسیار خوشایند هستن چون به نظر بنده این خواننده­های که نام بردم خوانندگی و موسیقی رو بصورت کاملاً حرفه­ای کار میکنن و باعث میشه که کارهای تولید شده به سوی سواد و مفهوم هدایت بشه در کل من خوش بین هستم.

به عنوان کلام آخر اگر نا گفته ای دارید بفرمایید:

به امید روزها و اتفاقات خیلی بود برای موسیقی کشور عزیزم هستم و از همه ی هنرآموزان که قصد دنبال کردن موسیقی رو بصورت حرفه ای دارن تقاضا میکنم که از همان شروع کار بصورت علمی پیش برن و هدف خودشون رو مشخص کنند.

هیچ گالری انتخاب شده وجود دارد و یا از گالری حذف شده است

هیچ گالری انتخاب شده وجود دارد و یا از گالری حذف شده است

/منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.