موسیقی ایده آل – ملیکا مهدوی : استقبال از جانب مخاطبان و اهالى موسیقى همواره یکى از دغدغه هاى خوانندگان بوده. حال آنکه اگر خواننده اى بخواهد سبک جدیدى را ارائه دهد، به مدت زمان بیشترى نیاز دارد تا مخاطبان خاص خود را پیدا کند و بدون شک در این راه طولانى و پر فراز و فرود، انتخاب یک تیم کار بلد و خبره مى توانداطمینان خاطر خواننده را تضمین کند.
رضا یزدانى یکى از خوانندگانى بوده که طى سال هاى اخیر با وجود نو آورى که در موسیقى ما پدید آورده ولى همواره با استقبال بى نظیر مردم مواجه شده که این امر حاصل تلاش یک تیم حرفه اى است؛ گروه موسیقى متشکل از نوازندگان مجرب که هریک تاثیر بسزایى در خلق آهنگ ها دارند و خاطرات زیادى براى ما رقم زده اند. مازیار احمدپور نوازنده گیتار الکتریک گروه رضا یزدانى و جوان خوش ذوقى است که به تازگى مصاحبه اى با او ترتیب دادیم:

– براى آشنایى بیشتر مخاطبان، بیوگرافى مختصرى از خودتان بفرمایید:

مازیار احمدپور، متولد ۲۷ تیر ۱۳۶۵ ، تهران هستم.

 

– نوازندگى را از چه زمانى شروع کردید؟

به خاطر علاقه ای که به موسیقی راک و متال داشتم گیتار الکتریک را از ۱۳ ۱۴ سالگی شروع کردم.

 

– به جز گیتار به ساز دیگرى هم تسلط دارید؟

به جز گیتار الکتریک به گیتار بیس، پیانو و پرکاشن هم تسلط دارم ولى تسلطم به گیتار الکتریک بیشتر از همه سازها است و ساز تخصصى من گیتار الکتریک هست.

 

– فعالیت جدى و حرفه اى در حوزه موسیقى را از چه زمانى آغاز کردید؟

فعالیت حرفه اى من در حوزه موسیقى از سال ٨۴،٨۵ و همزمان با آشنایى ام با بهروز پایگان شروع شد.

 

– چگونه به گروه رضا یزدانى پیوستید؟

سر ضبط آلبومى که تنظیم و آهنگسازى آن به عهده بهروز بود، با رضا آشنا شدم و شروع فعالیت من با رضا از همان جا شکل گرفت که همزمان فعالیت استیجى من با رضا را هم در پى داشت.

 

– صمیمیت و انسجام گروه رضا یزدانى، همواره یکى از نقاط قوت این گروه به شمار مى رود، دلیل این انسجام از نظر شما چیست؟

مهم ترین دلیل صمیمیت گروه رضا، مدت زمان زیادی است که با هم کار مى کنیم و به وجود آمدن این مدت زمان برمى گردد به دوستی و رفاقتی که بین اعضای گروه وجود دارد و تنها عامل شکل گیرى این رفاقت، بچه هاى گروه هستند.

 

– همکارى اعضا در گروه فقط در قالب نوازندگى صورت مى گیرد یا در زمینه انتخاب ترانه و آهنگسازى نیز مشارکت دارند؟

نه! در زمینه آهنگسازى و تنظیم هم براى تولید یک قطعه همگى دخیل هستیم.

 

– از آغاز فعالیت حرفه اى رضا یزدانى و انتشار اولین کارهاى ایشان تا به امروز، سبک هاى متفاوتى به آهنگ هاى این خواننده پرطرفدار نسبت داده شده؛ از پاپ و پاپ راک گرفته تا راک، سافت راک و حتى هارد راک! شما به عنوان نوازنده این گروه، سبکى را که ارائه مى دهید به کدام یک از سبک هاى موسیقى نزدیک تر مى دانید؟

همان طور که گفتم علاقه اصلی من، موسیقی راک و متال هست و دوست دارم المانهای این نوع موسیقی در فعالیت من بیشتر باشد. اما خب باید پذیرفت که این نوع موسیقی طرفدارهاى خاص خود را دارد و باید به فکر مخاطب عام هم بود. یکی از دلایلی که در موسیقی رضا المانهایی از موسیقی پاپ دیده میشود جذب قشر عام مى باشد.

 

– جداى از دسته بندى و انتخاب سبک، باید بپذیریم که موسیقى رضا یزدانى همواره متفاوت و منحصر به فرد بوده و با این نوآورى رضایت مخاطبان بسیارى را جلب کرده تا جاییکه که لقب آقاى خاص را به ایشان نسبت داده اند،، نقش گروه موسیقى، فضاى حاکم و روابط بین اعضا را چقدر در این راستا مؤثر مى دانید؟

وجه تمایز رضا از بقیه خواننده ها در نوع تنظیم ها و انتخاب شعرها است؛ البته نوع خواندن و صدای رضا هم تاثیر زیادی در ایجاد این تمایز دارد. ترانه ها را که بیشتر خود رضا انتخاب مى کند اما در بحث موسیقایی کارها که بیشترین تاثیر راتنظیم و نوازندگی دارد، مى توانم بگویم که کل گروه سهیم هستند.

 

– چه میزان به آینده موسیقى ایران خوش بین هستید؟

موسیقی ایران فرازو نشیب زیادی داشته واز دیده منی که موزیسین هستم، در حال حاضر روند زیاد جالبى ندارد. خواننده های ما متاسفانه راهی را در پیش مى گیرند که بیشتر جنبه بیزینس(تجارت) داشته باشد نه خودِ موسیقی و این نه براى خودشان و نه براى موسیقى کشور اصلا خوب نیست؛ چون در حال حاضر اثر موسیقى ماندگارى خلق نشده، هرچه بوده مدت کمى به گوش خورده. متاسفانه امروزه موزیک به صورت مد تعریف شده؛ الان فلان آهنگ مد شده و فردا یک آهنگ دیگر! و عده اى از خواننده ها، آهنگسازها و تنظیم کننده ها نیز این رویه را پیش گرفته اند و این قضیه در انتخاب نوع ملودى ها، تنظیم و حتى لحن خواندن به وضوح دیده مى شود و تقریبا مى توان گفت اکثر کارهاً در یک دوره اى شبیه به هم هستند.

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.