موسیقی ایده ال : علیرضا افضلی را می توان جزو خوانندگانی پاپی دانست که کیفیت را بر کمیت ترجیح داده و طی سالیانی که در عرصه موسیقی حضور دارد، ثابت کرده که با تعداد اندک قطعات موسیقی در این فضا نیز می توان به ایده آل ها نزدیک شد . این خواننده تاکنون هوای بارون ، داغونم ، من ازت ممنونم ، بسوزون ، هر جا میرم ، جاده چالوس ، میگذره ، تنهایی ، صدات و … را منتشر کرده و آلبومی در سبک پاپ در دست تولید دارد که سال آینده منتشر می شود.
وی که با قطعه «هوای بارون» در همکاری با مسعود صادقلو به دنیای موسیقی پاپ در ایران معرفی شد. هم اکنون نیز در همکاری با انوشیروان تقوی که پیش از این نیز با وی همکاری داشته، قطعاتی را برای آلبومش آماده کرده است.
*همکاری با انوشیروان تقوی گویا از اولویت های شماست.این اولویت بندی به چه دلیل حائز اهمیت است؟
به این دلیل که انوشیروان تقوی جزو بهترین های این عرصه است. او بهترین اتفاقی است که در زندگی موسیقی من برایم افتاده است. او به امور مرتبط با موسیقی پاپ تسلط دارد و به خوبی می داند نبض بازار چیست و چه کاری باید بسازد و چه کاری نسازد. همچنین احترام فوق العاده ای برای موسیقی، خواننده و کلا هنر قائل است و همین موجب شده تا آشنایی با وی تاثیر بسزایی در روند کاریم داشته باشد. من از او به عنوان یک الگوی کاری و رفتاری و اخلاقی یاد می کنم.
*در جایگاه خواننده ای که به تفاوت ها می اندیشد، فکر می کنید موسیقی شخص شما جایگاه قابل قبولی در بازار موسیقی داشته باشد؟

من فکر می کنم با تجربه ای که طی این مدت کسب کرده ام به زودی شاهد پیشرفت و موفقیت بیشتری در حوزه کاری ام باشم. شاید اگر به این موله بی توجه بودم، الان کارهای بیشتری از من در بازار بود و کمیت بیشتر برایم اهمیت داشت تا کیفیت! این روند کاری که در پیش گرفته ام مطمئنا کمک قابل توجهی به رشد و پیشرفتم می کند. به زودی با طی کردم موانع و پله های ترقی به قله موفقیت می رسم.
من موسیقی را دوست دارم و با احترام به آن نگاه می کنم و آن زمان دیر نیست که به امید خدا مطرح تر از اینها شوم.

*این جایگاه را مدیون چه چیزی هستید؟
تلاشی که داشته ام، دقت و ریزبینی ! من همواره سعی داشته ام برای مردم بهترین ها را رقم بزنم. اگر موسیقی کار می کنم دوست دارم بهترین ملودی ها، بهتری ترانه ها و بهترین تنظیم ها به گوش انها برسد. چون لایق بهترین ها هستند. خانواده ام نیز با انتخابها و اظهار نظرهای فنی که می دهند خیلی کمک حالم بوده اند. در این میان نقش مردم هم بی تاثیر نبوده و نیست. آنها با گوش دادن به کارهایم حمایت خود را مستقیما اعلام کردند و موجب شدند کارهای بعدی به مراتب بهتر و بهتر از قبلی ها شود.

*با این اوصاف باید مخاطب شناسی هم کرده باشید. اینطور نیست؟
دقیقا همین طور است. به نظر من سلیقه مردم و آنچه جامعه به لحاظ موسیقی نیازمند است را با نیم نگاهی به افراد پیرامون خود شناسایی کرد؛ از اعضای خانواده و فامیل گرفته تا دوست و آشنا و همکار و بقیه!
لازمه بقای یک موزیسین متعهد، این است که برای ارتباط با مردم دست به تولید بزند. چون این مردم هستند که تعیین کننده اند . آنها هستند که با حمایتشان از موسیقی موجبات تولیدهای بعدی را فراهم می کنند و به ما انگیزه دوباره کار کردن را می دهند.

*سیل عظیم خوانندگانی که هر روزه شاهد حضورشان در بازار موسیقی هستیم،ماحصل چنین موسیقی مصرفی ای است. فکر می کنید این موسیقی درست است؟
تعریف هنر چیست؟ هنر مجموعه‌ای از آثار یا فرایندهای ساخت انسان است که در جهت اثرگذاری بر عواطف، احساسات و هوش انسانی یا به‌منظور انتقال یک معنا یا مفهوم خلق می‌شوند. پس اگر بر اساس این تعریف می خواهیم دست به هنر بزنیم، طرف مقابل ما مردم هستند. ما که برای خودمان تولید نمی کنیم. مخاطب ما مردم هستند . اما آنچه منظور شماست، این است که موسیقی خوب باید تولید شود. بله ! من هم باورم بر این است که با درنظر گرفتن سلیقه مخاطب، باید به لحاظ ساختار و فنی، موسیقی هنری تولید کنیم نه موسیقی مصرفی! ناگفته نماند که تقاضا موجب تولید روزافزون موسیقی مصرفی است.

*بقای موسیقی خود را تضمین شده می دانید؟
اگر به همین روال پیش بروم و در همی مسیر رو به رشد ادامه بدهم، قطعا به ماندگاری می انجامد. چون تلاشم بر ارائه کار خوب و درخور توجه است. به نظر می رسد تمام کسانی که امروزه ماندگار شده اند و موزیکشان پس از سالیان سال زمزمه می شود، برای هر قدمی که برداشته اند، فکر کرده اند. من نیز برای تک تک قدم هایی که بر می دارم ، فکر می کنم. ضمن اینکه دقت نظر دارم و از تجربه های دوستان و همکارانم استفاده می کنم و از آنها درس می گیرم. من راه خودم را می روم و سعی می کنم به ماندگاری بیانجامم.
*فکر نمیکنید شانستان برای دیده و شنیده شدن بیشتر بود اگر این همه خواننده دوروبرتان نبود؟
اتفاقا این حضور متعدد موجب رقابت سالم می شود. به اعتقاد من خداوند به تمام موجوداتی که خلق کرده صدا داده و همه می توانند بخوانند مشروط بر این که آموزش ببینند و اصول حرفه ای خوانندگی و صدا را رعایت کنند.

*با همین رویکرد انتشار آلبومتان را پیش رو دارید؟
خوشبختانه بله! با وجود انتشار کارهایی که تاکنون از من شنیده اید، به قدری تجربه کسب کرده ام که بتوانم آلبومی درخور توجه منتشر کنم. من تک تک این نکات و مقوله ها را در روند کاری ام مدنظر دارم و امیدوارم فرصت انتشار زودتر و زودتر فراهم شود تا ارتباط تنگاتنگ تری با مردم عزیزم داشته باشم.

*فکر می کنید آلبومتان کی منتشر شود؟
زمان دقیق آن معلوم نیست اما موکول به سال آینده می شود . به این دلیل که من با وسواس بسیاری به انتخاب دست می زنم و شاید مثلا از بین ۵ اثر تولید شده فقط یکی را منتشر کرده و به دست مردم برسانم. به این دلیل نمی توانم قول امسال را بدهم اما سال آینده یقینا منتشر خواهد شد. به لطف و همیاری دوست و مدیر برنامه های عزیزم امیر حسین جوادی امیداوارم بتوانم این آلبوم را تا تاریخ یاد شده به سرانجام برسانم.

WhatsApp Image 2019-07-23 at 13.13.22

انتهای خبر /

Leave a Reply

Your email address will not be published.