موسیقی ایده آل-عاطفه احمدزاده: "محمد زارع" خواننده قطعه خاطره انگیز "رو در و دیوار این شهر" ، در صفحه شخصی اش در شبکه های اجتماعی از خداحافظی خود با دنیای موسیقی خبر داد. در ادامه می توانید صحبت های وی در این رابطه را به صورت اختصاصی در موسیقی ایده آل بخوانید:

  • علت این خداحافظی ناگهانی چیست؟

این یک تصمیم ناگهانی نیست، من مدتی است که از شرایط موجود خسته شده ام. متاسفانه در بازار غیر حرفه ای موسیقی ما، افرادی که هیچ پیشینه ای ندارند وارد می شوند و اتفاقات بدی را برای خواننده ها رقم می زنند و این خیلی بد است. در سال نود و سه برای چهار آلبوم اتفاقات بدی افتاد، یعنی آلبوم من، آلبوم حمید حامی، آلبوم سعید مدرس و آلبوم علیرضا قرایی منش و متاسفانه این چهار آلبوم همگی توسط یک شرکت پخش منتشر شدند. همه این چهار آلبوم این پتانسیل را داشتند که آلبوم های موفقی باشند، اما همان طور که گفتم ورود افرادی که اصلا مناسب موسیقی نیستند، چه از نظر شخصیتی و چه از نظر حرفه ای، باعث  لطمه خوردن هر چهار نفر ما شد! وقتی آلبوم وارد بازار شود اما پخش مناسبی نداشته باشد و دیده نشود و قربانی سود مالی شرکت شود، مسلما این آلبوم زمین می خورد! این فقط مشکل من نبوده، بلکه مشکل سه نفر دیگر هم بوده است.

  • یعنی مشکل فقط مربوط به پخش نامناسب آلبوم است؟

نه،مسئله فقط این نیست. دوره ای که ما شروع به کار کردیم سخت گیری ها خیلی بیش تر بود و مثلا به ما اجازه ساخت بعضی کارها و موزیک تصویری داده نمی شد، اما زمانی که ما دست نگه داشته بودیم تا مسئله ممنوع الفعالیت بودنمان حل شود، خواننده های جدیدی آمدند و موزیک ویدئو ساختند و مطرح هم شدند. تمام این ها باعث می شوند که خواننده هر چه قدر هم ایده داشته باشد  سرخورده شود و انگیزه هایش از بین برود.

  • این مشکلات برای خیلی از همکاران دیگر شما هم وجود دارد، اما همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

بله این مشکلات برای خیلی ها وجود داشته و دارند و خیلی ها هم توانسته اند آن ها را حل کنند و یا با آن ها کنار بیایند. این بستگی به خود شخص دارد که چقدر صبر و تحمل داشته باشد. نمی خواهم بیش تر از این وارد جزییات شوم، فقط این را بگویم که عده ای وارد موسیقی شدند که اجازه ندادند ما آن طور که باید کار کنیم.

  • این به این معنی است که برنامه کنسرت هایتان که اعلام شده بود لغو می شود؟

قرارداد کنسرت های من هنوز پابرجا است، اما با صحبت هایی که با تهیه کننده ام داشته ام، تصمیم دارم حداقل برای یک مدت طولانی از این فضا دور باشم و خودم را ریکاوری کنم.

  • این دوری از فضای موسیقی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

در حال حاضر به هیچ وجه انگیزه کار کردن و روحیه تهیه آلبوم یا استیج رفتن ندارم و میخواهم برای یک مدت طولانی استراحت کنم و به زندگی شخصی خودم برسم تا زمانی که اتفاقی بیافتد و جرقه ای در زندگی من باعث ایجاد انگیزه برای فعالیت دوباره شود.

در پایان موسیقی ایده آل امیدوار است که «محمد زارع» خواننده بسیار خوب کشورمان که با آثارش خاطرات زیادی را در ذهن مخاطبینش نقش بسته است از این تصمیم خود منصرف شود و باز هم او را در مارکت موسیقی کشورمان ببینیم.

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.