موسیقی ایده آل – رویا صبح صدق : صبح روز سه شنبه مورخ ٢٢ دى ماه نشست خبرى کریستف رضاعى و مسعود شعارى به منظور اجرا در سى و یکمین جشنواره موسیقى فجر،واقع در تالار وحدت با حضور اهالى رسانه برگزار شد. کریستف رضاعى ضمن عرض سلام و خوش آمدگویى به حضارافزود"بسیار خرسندم پس از ١۴،١۵ سال امسال در جشنواره فجر در کنار مسعود شعارى حضور دارم و اجراى زنده خواهیم داشت" همچنین در مورد قطعاتى که اجرا خواهند کرد تصریح کرد" از جمله قطعاتى که اجرا خواهیم کرد دو اثرى از آلبوم(سیر)تحت عناوین(حضور و شور عشق)میباشد که با یک سریع تغییرات در باسازى ارکسترال،و نیز احتمال دارد از سازهاى بادى هم استفاده کنیم و به همراه ارکستر سمفونى تهران به رهبرى بردیا کیارس اجرا خواهیم کرد،که در این اجرا تکنوازى سه تار هم خواهیم داشت و من براى اجرا قطعه شور عشق رنگ آمیزى بیشترى به اثر خواهم داد و بازسازى بیشترى خواهد داشت با استفاده از سازهاى بادى برنجى،چوبى و کوبه اى هاى مختلف.و احتمال دارد قسمت هاى آخر قطعات از نظر ارکسترال طولانى تر شود" همچنین در ادامه در مورد موسیقى تلفیقى افزود"موسیقى سنتى خیلى دست هنرمند نیست بلکه یک اتفاق انسانى میباشد،تولید آلبوم سیر هم همچنین زمانى که ما کارو ضبط میکردیم و در طول کار صحبت میکردیم،همه آثار در مواجه شدن پیش آمد و سبک موسیقى تلفیقى هم جریان راه خود را در حال پیدا کردن است و بسیار سبک گسترده اى میباشد و باید نظاره گر شیم ببینم چه اتفاق هایى قرار است در این راه رخ بدهد" همچنین مسعود شعارى به عنوان سخنگوى دوم تصریح کرد"من نیز پس از ١۵،١۴ خوشحالم که در جشنواره فجر براى اجراى زنده حضور داریم و مخصوصا که قرار است با ارکستر سمفونى آثار رو به اجرا در آوریم،١۵ سال پیش این آثار براى خودش سبک جدید و نویى بود و امیدوارم اجراى خوبى داشته باشیم. الان که قرار است آلبوم سیر را اجرا کنیم باید هماننده یک بازیگر به ١۵ سال قبل بازگردم و آن حس و حال را به خود بگیرم به دلیل اینکه حس و حال موسیقى اکنون بسیار تغییر کرده است،قبل ها براى شنیدن یک آلبوم مجبور بودیم همه آهنگ هاى آن را از اول تا آخر گوش کنیم اما اکنون نیز از هر آهنگى کمى فقط مزه میکنیم،موسیقى هاى مختلفى به وجود آمده است و نمیشود بر روى آنها نام سبک خاصى از موسیقى را نهاد" و همچنین در مورد موسیقى تلفیقى افزود"موسیقى تلفیقى یک موسیقى تجربى است و آنچه که ماندگار میشود با گذر زمان خود را نمایان میکند و موسیقى تلفیقى باید پیش بیاید و من معتقدم که این خوب است که موسیقى براى خیلیا قداست دارد. ولى این موضوع تبدیل به تعصب شده است و عادتهاى شنیدارى یک سو میشود ولى در موسیقى تلفیقى باید به گونه پیش برویم که به موضوعات بدون تعصب نگاه کنیم." نشست رسانه اى هنگام اخوان در صبح روز سه شنبه مورخ ٢٢ دى ماه واقع در تالار وحدت به منظور اجرایشان در سی و یکمین جشنواره موسیقى فجر برگزار شد. هنگامه اخوان ضمن عرض سلام و خوش آمد گویى به اهالى رسانه،افزود"سال ها به دلایل مختلف نخواستم که در این جشنواره حضور داشته باشم ولى امسال با توجه به تفاوت هایى که در جشنواره لحاظ شد،اعم از حضور هنرمندان و گروه هاى شاخص و صاحب نام و با تجربه و آقاى نوربخش امسال شبانه روز وقت صرف برگزارى هرچه با شکوه تر جشنواره کردند،پذیرفتم که در سى یکمین جشنواره فجر حضور پیدا کنم" همچنین در مورد آثارى که قرار است اجرا کنند تصریح کرد"بازسازى تصنیف ها توسط تحریر هاى حسى خودم انجام شده چون من ۴۶ سال است که در زمینه موسیقى تجربه دارم و فعالیت میکنم،و از هیچ تنظیم کننده اى در این راستا استفاده نکرده ام. در این جشنواره از اشعار حافظ و فروغ بسطامى،موسى اخوان،شعر و آهنگ از امید جهاد و قطعاتى ماندگار از قمر الملوک وزیرى با همکارى گروه بهار اجرا خواهیم کرد" و در ادامه در رابطه با انتخاب هنرمندان در جشنواره افزودند"من کارشناس شراى عال موسیقى هستم از سال ٧٧ کارشناس تالار وحدت میباشم،من هیچ کس را بى دلیل رد نکرده ام و قوانین در شرا هرچه که باشد همان اجرا میشود، فقط سالن براى اجرا نداریم،و خانم ها براى اجراى اجرا نیاز به سالن دارند" و در ادامه در رابطه با سبک اجراى خود و موسیقى حال حاضر تصریح کردند"سبک کار من سبک قدما میباشد و اجراى قطعات قدیمى تحریر میخواد کار اسانى نیست. ما آهنگساز نداریم تمام اساتید ما رفتن و اینکه کارهاى قدیمى رو با تنظیم هاى جدید اجرا میکنن این عمل معناى دزدى و خیانت را میدهد. و موسیقى در حال حاضر وسیله اى براى تجارت شده و فقط کارهاى کپى و بى محتوا ارائه میشود. و من قطعاتى که از قمرالملوک وزیرى احرا خواهم کرد که تا به حال به جز من و ایشان و دیگرى،کسى کار رو اجرا نکرده است." همچنین در مورد اجراى خانم ها در شهرستان ها تصریح کرد"در شهرستان ها خانم ها اجازه برگزارى کنسرت را ندارند ولى با این حال من در سال ٨٩ در شیراز با دردسر هاى فراوان کنسرت دادیم،با این حال که نصف سالن خالى بود ولى این کنست رو برگزار کردم که ثابت کنم به برخى که در برابرتون ایستاده ام. نشست خبرى شهرداد روحانى،صبح روز سه شنبه مورخ ٢٢ دى ماه به منظور اجرا در سى و یکمین جشنواره موسیقى فجر،واقع در تالار وحدت با حضور اهالى رسانه واقع در تالار وحدت برگزار شد. شهرداد روحانى ضمن عرض سلام و خوش آمد گویى به حضار در رابطه حضور خود در جشنوارت موسیقى فجر امسال افزود"در این سفر اخیرى که به ایران داشتم،منظور کارى نبود و براى انجام کار شخصى به ایران آمدم،ولى با من تماس گرفته شد و از من درخواست شد که در این جشنواره حضور پیدا کنم،من هم واقعا احساس کردم به عنوان یک به عنوان یک خانواده در موسیقى کشورم هستم قبول کردم براى جشنواره فجر اجرا داشته باشم و پیشنهاد دادم که براى سریع تر عملى شده کارها یک ارکستر زهى با تعداد ۴٠،۵٠ نفر نوازنده که فرصت خالى براى تمرین را داشته باشند فراهم کنند." همچنین در مورد قطعاتى که قرار است اجرا شود افزودند"رپرتوار اکثرا از کارهاى خودم میباشد چون من فقط رهبر ارکستر نیستم از بچگى کار آهنگسازى انجام میدهم و یکسرى از کارهاى کلاسیک خودم قرار است اجرا شود. ولى من در این برنامه قرار نیست که پیانو بنوازم" همچنین در رابطه با پاسخ به سوال چرا از ارکستر سازهاى زهى در احرا جشنواره استفاده خواهند کرد،افزود"ایران داراى نوازدگان سازهاى زهى فراوان و خوبیست و اینکه در این جشنواره ارکسترهاى دیگر هم حضور دارند و نخواستم که کار تکرارى اجرا شود و متفاوت باشد" همچنین در رابطه با پاسخ به سوال،چرا سالن برج میلاد قرار است اجرا داشته باشند،افزود"من مکان اجرا رت تعیین نکرده ام،و سالن را به ما پیشنهاد شده،شاید به دلیل وجود برنامه ها و خالى نبود سالن تالار وحدت ولى در کل به نظر من هر جا که ارکسترموسیقى باشد مناسب است. ولى متاسفانه در کشور ما سالن درستى ساخته نشده و۵٠ سال از همر تالار وحدتم هم میگذرد و اجرا موسیقى سمفونیک حتما باید داراى سالن درستى باشد تا شنودگان بتوانن از ریزه کاریا لذت ببرند" و در ادامه در رابطه با کنسرت دوئت پیانو همراه با یلدا صمدى افزود"براى اولین بار در ایران این احرا خواهم داشت که از ساخته هاى خودم قرار است به اجرا درآید،و این کنسرت تا حالا با تبلیغات کمى هم که داشته با استقبال خوبى روبه رو شده است،و در شهرستان هم اجرا خواهیم داشت و خیلى از این موضوع خوشحالم." و همچنین در مورد دلیل انتخاب یلدا صمدى در اجرا افزود"از بین نوازدگان ایشون نوازنده با استعدادى هستند ماننده یک رهبر در ارکستر که کارش گرفتن صداى خوب از نوازدگان میباشد،ایشون توانایى و مواردى که مد نظر من بود را داشتند و تا حالا تمرینات یا ایشون به خوبى پیش رفته است." در ادامه می توانید تصاویری از این سه نشست را از نگاه دوربین « نرگس مطیع » مشاهده نمایید. هیچ گالری انتخاب شده وجود دارد و یا از گالری حذف شده است انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل Leave a Reply Cancel Reply Your email address will not be published.CommentName* Email* Website