موسیقی ایده آل : عضو هیئت داوران بخش آواز جمعی سی‌امین جشنواره موسیقی فجر اعلام کرد انتخاب گروه‌های بخش آواز جمعی جشنواره موسیقی فجر بسیار دقیق انجام شده است.
به گزارش ستاد خبری ستاد خبری سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، دکتر حمید عسگری در کنار مهدی شمس نیکنام، نسرین ناصحی، میلاد عمرانلو و رازمیک اوحانیان انتخاب گروه‌های آواز جمعی را برعهده داشته است.   
عسگری درباره گروه‌های شرکت‌کننده گفت:‌هیئت انتخاب پس از بررسی کامل گروه‌های داوطلب شرکت در جشنواره،  8 گروه را برای اجرای صحنه‌ای انتخاب کرد.
او ادامه داد: به اعتقاد من در بخش آواز جمعی پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم. تعداد گروه‌های فعال در زمینه‌ی موسیقی آواز جمعی نیز مطلوب برآورد می‌شود. خیلی خوشحالم که این تعداد گروه در جشنواره شرکت کرده‌اند و کیفیت آثارشان نیز قابل تقدیر بود.
وی درباره‌ معیارهای انتخاب بخش آواز جمعی جشنواره‌ سی‌ام عنوان کرد:‌ فرم ارزیابی هیئت انتخاب از مولفه‌ها و آیتم‌های متعددی تشکیل شده است و طی جلسه‌ای که اعضای هئیت داوران این بخش داشتند، تغییراتی در این فرم لحاظ کردیم تا به یک قالب مطلوب‌تری برسیم.
 عضو هیئت داوران بخش آواز جمعی همچنین گفت:‌ مولفه‌های داوری ما امسال بسیار دقیق‌تر شده است. برای انتخاب دقیق‌تر و علمی‌تر جلسات متعددی در هیات انتخاب داشتیم. در یک جلسه مقوله داوری را به بحث گذاشتیم و در جلسه‌ای دیگر معیارهایمان را بازبینی کرده و مورد بررسی قرار دادیم. پس از لحاظ کردن این تغییرات، موارد لحاظ شده را به دبیرخانه‌ جشنواره ارسال کردیم تا این تغییرات در اختیار گروه‌های شرکت‌کننده نیز قرار بگیرد.
دکتر حمید عسگری یادآور شد:  کوک، هماهنگی یا آنسامبل، موزیکالیته، وزن و سرعت، تکنیک‌های آوازی، بیان، رپرتوار یا همان ترکیب قطعات اجرایی  و آداب صحنه مواردی است که در بخش آواز جمعی مورد ارزیابی هیئت انتخاب قرار گرفت.
این استاد دانشگاه درباره‌ حضور گروه‌های شهرستانی و سطح آثارشان اظهار کرد: خوشبختانه شهرستان‌ها در زمینه‌ موسیقی آواز جمعی فعالیت‌های خوبی داشته‌اند و در این باره می‌توانم شهر شیراز را مثال بزنم که گروه کر بسیار خوبی دارد و منتظریم اتفاق‌های خوبی از سوی شیرازی‌ها صورت گیرد.
وی افزود:‌ گرگان، مشهد و کرمان هم دارای گروه‌های کر فعالی هستند و امیدواریم شاهد رویدادهای خوبی از سوی آنها باشیم. 
سی‌امین جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی ۲۴ بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.
علاقمندان می‌توانند اخبار مربوط به این جشنواره را در سایت www.fajrmusicfestival.com و یا در اینستاگرام جشنواره به نشانی fajrmusicfestival30  مشاهده کنند.

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.