موسیقی ایده آل: امین باغبانی در حوزه موسیقی راه عجیبی را پیش گرفته است. هم به عنوان تنظیم کننده فعالیت می کند هم آهنگساز و ترانه سرا. حتی میکس و مسترینگ قطعات تولید شده اش را خودش انجام می دهد. در ادامه گفت و گوی امین باغبانی را می خوانید که کمی از خودش و حال و هوای موسیقایی اش گفته است.

کمی از خودتان و سابقه فعالیت در حوزه موسیقی برای ما بگویید.

فعالیتم را از سال هشتاد و پنج شروع کردم. در ابتدا به عنوان تنظیم کننده اما رفته رفته از آنجا که به آهنگسازی و سرودن ترانه بسیار علاقه داشتم، در این دو حوزه هم فعالیت کردم. میکس و مسترینگ را از جایی تصمیم گرفتم شروع کنم که معتقدم اگر تنظیم کننده خودش آثارش را میکس کند، بیشتر موفق خواهد شد سلیقه خودش را به گوش مخاطب برساند و از کار رضایت بیشتری خواهد داشت.

دوست دارید بیشتر با چه عنوانی شناخته شوید؟ ترانه سرا، موزیسین تا کسی که در عرصه میکس و مسترینگ کار می‌کند؟

باید بگویم که در فضای موسیقایی کشور من را بیشتر به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده میشناسند. دلیلش هم این است که از ابتدا خواسته خودم همین بود و تمرکزم را برای آهنگسازی و تنظیم گذاشتم.

اصلا از کجا تصمیم گرفتید که در تمام این حوزه‌ها فعال شوید؟

به نظر من محدودیت پلی است برای کشف استعداد. در آهنگسازی و ترانه، در آنچه که دوست داشتم نتیجه کارم باشد احساس نوعی کمبود داشتم. تلاش خودم را شروع کردم و در نهایت از آنچه پیش آمده راضی هستم.

کمی در خصوص ترانه‌هایی که می‌نویسید بگویید. ایا هیچ وقت الگویی داشتید؟

همیشه در ترانه‌هایم رد پایی از خودم و احساساتم وجود دارد. وقتی نوشتم را شروع کردم الگویی نداشتم اما همیشه به ترانه های روزبه بمانی علاقه داشتم و این را باید بگویم که هیچ وقت سعی نکردم شبیه کسی بنویسم یا وارد فضای نوشتاری کسی بشوم. من خودم را نوشته ام و همین مسیر را ادامه خواهم داد.

ایا شما هم اعتقاد دارید که ترانه و ملودی باید در کنار هم ساخته شود؟
صددرصد موافقم. اگر ترانه و ملودی در کنار هم ساخته شوند، پیوند ترانه و ملودی محکم‌تر خواهد بود. حتی ممکن است ملودی به اندازه‌ای روی ترانه تاثیر داشته باشد که دایره‌واژگان ترانه سرا تغییر کند و از کلماتی در ترانه استفاده کند که قبلا استفاده نکرده و یا حتی به قافیه های متفاوتی برسد.

از نظر شما ترانه‌ای که در دل مردم جایش را پیدا می‌کند چه خصوصیاتی دارد؟

به نظر من ترانه‌های برآمده از دل قطعا به دل مخاطب می نشیند. ترانه سرا باید احساسات مخاطب را درک کند تا خودش را جای او قرار دهد و اثری مردمی خلق کند. ترانه جای خودش را پیدا می کند. فرقی ندارد اجتماعی باشد، عاشقانه مثبت یا منفی.

در پایان چه صحبتی دارید؟

هنرمند سال ها در یک حوزه فعالیت می کند و بسیار ناراحت کننده است اگر روزی به جایی برسد که احساس پشیمانی کند و بگوید ای کاش اصلا کار دیگری را انتخاب کرده بودم. آرزو می کنم به هنرمندان بیشتر بها داده شود.

IMG_20220714_211159_836

انتهای خبر/

Leave a Reply

Your email address will not be published.