موسیقی ایده آل – ملیکا مهدوی : علاقه مندان به موسیقى روز به روز در حال افزایش هستند و در این میان عده اى هستند که با جدیت و پشتکار موسیقى را دنبال مى کنند و در این زمینه فعالیت مى کنند اما اشتیاق به شنیده شدن موجب مى شود تا فعالیت خود را حرفه اى تر کرده و آثارشان را براى طیفى گسترده تر در معرض قضاوت قرار دهند.

ساتراپ شجاعى یکى از خواننده هایى است که به دنبال علاقه خود رفته و به تازگى آلبوم خود را به صورت اینترنتى منتشر کرده. پاى صحبت هاى ایشان نشستیم و مراحل تولید آلبوم را از زبان خودشان جویا شدیم:

 

 لطفا خودتان را معرفى بفرمایید:

 ساتراپ شجاعى هستم. در خصوص اسمم باید این را بگویم که اسم اصلى من ساتراپ هست؛ نه اسم هنرى بنده! ساتراپ نامى هخامنشى است و به معناى والى، فرماندار و شهربان مى باشد. متولد ۶۶ و فارغ التحصیل رشته مهندسى کامپیوتر هستم و تدوین فیلم، سریال و برنامه هاى تلویزیونى را انجام مى دهم.

از دوره کودکى به موسیقى علاقه داشتم و یادگیرى موسیقى را از همان دوران با ارگ آغاز کردم و در نوجوانى دوره کوتاهى نوازندگى پیانو آموختم. از سنین نوجوانى به نوشتن ترانه روى آوردم، همیشه به خواندن علاقه داشتم و همکلاسى ها و معلمانم مشوق من بودند و از صداى من تعریف مى کردند، تا به امروز که حمایت هاى مادرم و دلگرمى همسرم انگیزه من را دوبرابر کرد تا مصمم تر ادامه بدهم. از سال ٨٧ نوازندگى گیتار را شروع کردم و این ساز را به عنوان ساز تخصصى انتخاب کردم. موسیقى را ادامه دادم و در منزل به تنهایى شروع به آهنگسازى کردم و در این مدت حدود ١۵ الى ٢٠ قطعه ساختم که به تدریج هرکدام به صورت اینترنتى منتشر شد. علاقه من به موسیقى در حدى بود که تصمیم گرفتم کارى حرفه اى با تیم حرفه اى شروع کنم، چون حس کردم دیگر نمى توانم در خانه به فعالیتم ادامه دهم و ترجیح دادم آهنگى بسازم که مردم با آن ارتباط برقرار کنند، پس به دنبال اسپانسر گشتم تا بتوانم کار حرفه اى تیمى را تجربه کنم. در یک مقطعى قطعه" Surround Me With Your Love" از گروهى نروژى به نام ۳-۱۱ Porter نظر من را به خودش جلب کرد و آهنگ این کار را کاور کردم و با ترانه اى فارسى از خودم، قطعه اى (قطعه دلتنگى در آلبوم) را ساختم و برایشان فرستادم، در کمال ناباورى مورد استقبالشان واقع شد، تا جایی که آن آهنگ را در شبکه هاى اجتماعى به اشتراک گذاشتند. این اتفاق همیشه برایم جالب است و نقطه روشنى در کارنامه کارى من به شمار مى رود.

جمع آورى آلبوم تان چقدر زمان برد؟

مهم ترین دغدغه من براى جمع آورى آلبومم، پیدا کردن اسپانسر بود تا بتواند هزینه هاى سرسام آور تهیه آلبوم را پوشش دهد. بعد از آشنایى با مؤسسه اى که به عنوان اسپانسر حاضر به همکارى با بنده شد، و گذراندن تست صدا و در نهایت تأیید از سوى آن ها، دوره کلاس هاى آواز و صدا سازى را گذراندم. در تیرماه ٩٣ همکارى ما آغاز شد که این همکارى منجر به ساخت ٨ قطعه شد. ساخت این قطعات ١٠ ماه به طول انجامید و به دلیل طولانى شدن پروسه میکس و مسترینگ، مردادماه ٩۴ کار به سرانجام رسید و ١۶ مردادماه آلبوم " بازى تقدیر " بعداز حدود یک سال و یک ماه منتشر شد.

براى انتخاب نوازنده ها معیار خاصى داشتید؟

خیر. نوازنده ها طرف قرارداد مؤسسه بودند. البته نوازندگى کیبورد سه قطعه بر عهده خودم بود.

آیا در نظر دارید که در آینده، آلبومى با حق کپى رایت روانه بازار کنید؟

بله، حتما. البته همه چیز بستگى به بازخورد آلبوم اول من دارد. طبق قراردادى که بین من و مؤسسه تنظیم شده، در صورت پسندیده شدن آلبوم اول توسط بخش قابل توجهى از مردم و بالا بودن آمار دانلود، و هم چنین مطابق بودن با چارچوب ها و معیارهاى مورد نظر مؤسسه، پروژه آلبوم دوم شروع خواهد شد و این بار نه تنها درصدى از هزینه ها، بلکه تمام مخارج آلبوم بر عهده آن ها خواهد بود و آلبومى با حق کپى رایت منتشر خواهیم کرد.

جدا از چارچوب هاى مؤسسه، بازخورد مثبتى که خودتان از خانواده و اطرافیان دریافت کردید و همینطور رضایت قلبى خودتان از آلبوم تا چه حد بوده؟

خیلى بیشتر از آن چیزى که فکرش را مى کردم، مخصوصا در بین دوستان و آشنایان بازخوردهاى بسیار مثبتى دریافت کردم. من معتقدم هریک از مخاطبان، حتى اگر فقط از یکى از قطعات آلبوم خوشش بیاید، من برنده ام؛ چون در این آلبوم ٨ قطعه براى سلیقه هاى متفاوت ساخته شده است. در کل باید بگویم بازخوردها برایم جالب بود و فراتر از انتظارم بود.

و در آخر، اگر حرفى با مخاطبان دارید و یا نکته اى را لازم به ذکر مى دانید، بفرمایید:

اول تشکر مى کنم از همه کسانى که وقت گذاشتند و کارهاى من را شنیدند و من را از نقطه نظراتشان باخبر کردند، مطمئنم کم و کاستى هاى کار را بر من مى بخشند و این فرصت را به من مى دهند که در آلبوم هاى بعدى، کارهاى متفاوت و حرفه اى ترى عرضه کنم، امیدوارم حمایت هایشان ادامه داشته باشد.

 

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

۲ Responses

Leave a Reply

Your email address will not be published.