موسیقی ایده آل – مریم نجفی : «کیارش حسن زاده» ترانه سرا،آهنگساز،خواننده و تهیه کننده بسیار خوب کشورمان است که آخرین آلبومش را با نام «مکث» با همراهی کامران تفتی ماه های گذشته در بازار موسیقی کشور منتشر کرد.گفت و گویی را با او انجام دادیم که آن را در ادامه می خوانید :

-این روزها مشغول به چه کاری هستید؟
در حال حاضر ۲۵ قطعه ساختم که آماده شده است و در حال گذراندن مراحل صدور مجوز هستند که برخی از آن ها با صدای خودم هست و برخی هم با صدای خودم و کامران تفتی.قصد داریم این قطعات را به صورت تک آهنگ منشر کنیم و آلبوم را هم به احتمال فراوان سال آینده منتشر خوهیم کرد.برای اجراهای زنده هم با کامران برنامه ریزی کرده ایم.فک میکنم تا قبل از سال جدید در تهارن اجرا داشته باشیم.البته هنوز به طور کامل قطعی نشده است.
-زمینه ی فعالیت حرفه ای شما؟
۱۶ سال است که در عرصه موسیقی فعالیت میکنم.بیشتر فعالیتم بعنوان تهیه کننده و ناشر آلبوم های موسیقی و برگزاری کنسرتهای خوانندگان بوده است.به همین دلیل برای فعالیت هنری خودم کمتر توانستم وقت بذارم.مدیر شرکت آوای مهر میهن هستم و در زمینه فعالیت هنری خودم را اول خواننده و بعد آهنگساز و ترانه سرا می دانم.
-از چه سالی وارد این کار شدید؟
از اواسط سال ۹۲ بود که خوانندگی برایم خیلی جدی تر شد وآلبوم مکث را با دکلمه کامران تفتی در بازار منتشر کردم که با استقبال راضی کننده ای هم مواجه شد.در حال حاضر با کامران به صورت دو تفره فعالیت هنری در زمینه موسیقی را شروع کرده ایم که البته او به عنوان خواننده در کنار من است.برای شروع هم در کنسرت ۱۱ مهر ماه در تالار وزارت کشور با شادروان مرتضی پاشایی و زانیار عزیز با یکدیگر به روی صحنه رفتیم. 
-تابحال با کدام هنرمندان برجسته همکاری داشته اید؟
آخرین قطعاتی که در حال حاضر برای همکاران ساختم برای علی اصحابی و مهدی مدرس بوده است.در سال حدودا ۲۰ تا ۳۰ قطعه می سازم.در زمینه ترانه هم یک ترانه جدید در کارهای خود دارم که واقعا دوستش دارم اما الان نمیتوانم اسمش را بگویم چون سوژه اش لو می رود! در زمینه انتشار آلبوم هم تا کنون آلبوم های خوانندگان چون مهدی مقدم،حمید حامی و بیش از ۱۵۰ آلبوم دیگر را منتشر کرده ام.برای فرزاد فرزین،سیروان خسروی،زانیار خسروی،احسان خواجه امیری،علی اصحابی،مرتضی پاشایی و بسیاری از همکاران عزیز دیگر در تهران و شهرستان ها کنسرت برگزار کرده ام.
-برای دل خودتان هم ساز میزنید؟ چه سازی ؟
بله در خلوت خودم گیتار میزنم و می خوانم.در کل بیشتر موزیک های قدیمی و مربوط به دهه ۵۰ گوش میدهم.رابطه ام با نوزیک های احساسی بسیار قوی است!البته قطعات شاد نیز میخوانم اما بیشتر برای کنسرت ها.چون برای اجراهای زنده به این گونه قطعات احتیاج دارم اما اولویتم با قطعات احساسی است.
-قشنگ ترین خاطره ی کاریتان؟
نصف عمرم را در موسیقی بوده ام و خاطره خیلی زیاد است.یک بار زنده یاد ناصر عبداللهی در کرج کنسرت داشت اما پرواز بندر عباس به تهران بلند نشد!من در سالن بودم.یک ساعت مردم منتظر نشسته بودند و عوامل کنسرت سردرگم مانده بودند که چه کنند!خلاصه در آخر تصمیم بر این شد که من بروم و با ارکستر ناصر بخوانم!فی البداهه و بدون کوچکترین تمرینی حدود ۴۵ دقیق چون قطعه از خودم را خواندم.حدود ۵۰۰۰ نفر در سالن بودند.وقتی می خواستم به روی صحنه بروم به رضا کریمی مدیر برنامه های ناصر گفتم اولین گوجه فرنگی را که بخورم از روی سن پایین خواهم آمد!در نهایت خداراشکر آن برنامه بخیر گذشت و به مردم گفتیم هفته آینده برای تماشای اجرای ناصر تشریف بیاورید.خاطره هم با مرتضی پاشایی عزیز بگویم.یک شب یکی از خواننده های مطرح پیش من بود و من از سنگاپور و استرالیا مهمان موزیسین داشتم.که به یکباره مرتضی و مهدی کرد آمدند.ظرف نیم ساعت حدود ۲۵ موزیسین شدیم که دور هم جمع شدیم و تا نزدیکی های صبح انگلیسی و فارسی می زدیم و می خواندیم و کل کل استقلال و پرسپولیس داشتیم.خلاصه بسیار خوش گذراندیم با یکدیگر. در همان یک برخورد در ذهن دوست و خواننده ای که مهمانم بود تصویری از مرتضی شکل گرفت که هرگز از ذهنش پاک نخواهد شد چراکه مرتضی پسری بسیار مهربان و دوست داشتنی بود و در همان برخورد اول خودش را در دل جا میکرد… روحششاد.
-اگر  به عقب برگردید،کجای زندگیتان را جور دیگری میسازید؟
من عاشق رشته دامپزشکی بودم تا ۷ سال پیش هم هر دوکار موزیک و دامپزشکی را با هم انجام میدادم اما در کشور ما دامپزشکی جایگاهی ندارد و اگر به عقب برگردم تحصیلات آکادمیک تا دکترا رو موزیک می خوندم . و البته یکی دو مورد شخصی هم هست که اگر بر می گشتم به عقب انجام نمی دادم ..

-جای خالی چه کسی یا چه چیزی در زندگیان مشهود است؟
جای خالی استاد م که مانند پدرم بود.جای استاد محمد نوری همیشه برایم خالی است  و ۸ سال مداوم هفته ای دو الی سه روز با هم زندگی می کردیم.
چند وقت پیش برایم یک اتفاق جالب افتاد.در یک گروهی در فضای مجازی ضخصی از من پرسید شما همان کیارش حسن زاده شاگرد استاد نوری هستید؟من گفتم بله.گفت من در کلاس های گروهی استاد شرکت می کردم همیشه از شما برای ما تعریف میکرد و هروقت که می خواست مثالی برای ما بزند نام شما را می آورد.این برایم از هر چه در موسیقی بخواهم به دست بیاورم بالاتر است.
در تمام اجراهایم چه ارگانی تا چه کنسرت های رسمی در زمان حیاتشان و الان بعنوان وظیفه  یادش را گرامی میدارم ..
-چند سال با ارزوهایتان فاصله دارید؟
فکر میکنم یک سال با آرزوهام یک سال فاصله دارم.من معتقدم انسان هر کاری  را جدی بگیرد با پشتکار زیاد و فکر و مشورت و …می تواند در آن زمینه موفق شود …
در ارتباط با خودم اولویتم شرکت آوای مهر میهن بود که به همین روش با استمرار توانستم به موفقیت های خوبی را کسب کنم ..ولی به قیمت کم کاری خودم در خوانندگی ..در حال حاضر به امید خدا می خواهم به جایگاه بالاتری برسم ..البته من بخاطر همکاری با شبکه های ماهواره ای یک مقطع ۵ ساله ممنوع الکار بودم که این مساله هم بسیار من را عقب انداخت.
به عنوان حرف آخر اگر صحبتی دارید بفرمایید.
یک سری حرفای بد و گله از صنفمان دارم که خلاصه اش این است که کاش به جای حسادت . تلاش کنیم خودمان موفق شویم.
کاش انسان های ضعیفی که بخاطر رقابت کاری پشت سر آدم حرفای دروغ می زنند و چهره آدم را خراب می کنند
حد اقل در مقابل آدم دو لا راست نمیشدند و آنقدر متظاهر نبودند.

gallery

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.