موسیقی ایده آل – تینا رحیمیان : نیما رمضان یکی از موزیسین ها و نوازندگان شناخته شده و بسیار کاربلد موسیقی کشورمان است  ؛ به سراغ او رفتیم و گفت و گویی را با وی انجام دادیم که در ادامه می خوانید :

در حال حاضر با کدام یک از خوانندگان ساز می زنید؟

با فریدون آسرایی ، مهدی یراحی وشهاب رمضان

این که مدام در سفر باشید اذیت کننده نیست ؟

به هر صورت کار ما به این شکل است و فرقی هم ندارد با کدام خواننده کار کنی و سختی خودش را دارد.

در ماه رمضان پرکار تر هستید یا کم کار تر ؟

یک سری کارهای عقب افتاده دارم که انشالا بعد از اتمام آن ها می توانم کمی استراحت کنم .

چه سازی را به صورت حرفه ای می نوازید ؟

گیتار الکتریک

چرا موسیقی پاپ را انتخاب کردید؟

به هر حال موسیقی که در حال حاضر در جامعه ما وضعیت بهتری دارد این موسیقی است.

شما خودتان چه سبک موسیقی را بیشتر دوست دارید برای کار؟

سبکی که در اجرای گروه کامنت داشتم خیلی مورد علاقه من است.

چه سبکی رو بیشتر گوش می دهید؟

من هر نوع موسیقی را گوش می کنم.

به سمت خوانندگی نرفتید؟

نه به این موضوع فکر نکردم .

بزرگترین هدف کاریتان؟

در حال حاضر از وضعیت موجود و از روند رو به رشدی که در کارم دارم راضی هستم و به ادامه این روند و پیشرفت بیشتر امیدوار هستم.

یک نوازنده در ایران چقدر آینده ی شغلیش تامین هست؟

می توان گفت هیچی. اگرنوازندگان از طرف خانه موسیقی یک صنف درست داشته باشند و از لحاظ امنیت شغلی و بیمه حمایت شوند می تواند راهکاری باشد برای بهتر شدن اوضاع. متاسفانه مدتی است که مشکلاتی در خانه موسیقی به وجود آمده و هیچ مرجعی هم برای رسیدگی به این مشکلات وجود ندارد و در آخر فقط خواننده ها هستند که حمایت می شوند چون دیده می شوند و هیچ بخشی مختص نوازندگان وجود ندارد تا مشکلاتشان را برطرف کند و برایشان امنیت شغلی ایجاد کند.

 با موسیقی سنتی ارتباط برقرار می کنین؟

بله خیلی دوست دارم ولی فکر می کنم نیازمند یک سری تغییرات و مدرن تر شدن می باشد به دلیل تغییراتی که در جنس موسیقی در دنیا اتفاق افتاده و خب یک مقدار ارتباط برقرار کردن  نسل جدید با روند گذشته سخت است ولی در نهایت به دلیل اینکه این موسیقی رو از کودکی شنیدیم دوستش داریم.

موسیقی تلفیقی چطور؟

یک سری از موسیقی های تلفیقی که می شنویم خوب هستند ولی این بخش از موسیقی ما نیازمند پیشرفت است افراد زیادی دراین زمینه تلاش می کنند ولی رشد این موسیقی نیاز به حمایت دارد تا بتوان آن را ارائه داد.

کشور هایی که ما از آن ها الگوی موسیقی می گیریم همه از گیتار و درامز استفاده می کنند ولی سازهای تار و ستار و فواصل ایرانی برایشان عجیب و جالب است ترکیب ساز های سنتی مثل سنتور با المان های غربی می تواند خیلی جذاب باشد که درست بودن این ترکیب هم خیلی اهمیت دارد و این موسیقی می تواند بخشی از موسیقی ما باشد که با ارائه آن به دنیا موسیقیمان را معرفی کنیم و شناخته تر شویم.

چه روش تبلیغاتی را بیشتر می پسندین؟

 تبلیغات یک ابزار فرهنگ سازی قوی است  بهتر است یک سری از افراد که سر رشته ای در جامعه شناسی و بازاریابی دارند وبه وضعیت موسیقی آگاهی دارند در این زمینه تلاش کنند و نظر بدهند.

نظرتان راجع به یک شبکه موسیقی داخلی چیست؟

نیازمند یک مدیریت درست برای ایجادش است واگر این اتفاق بیافتد بسیار خوب است

استایل یک نوازنده چقدر در کارش موثر است؟

شاید بهتر باشد نگوییم استایل خاص هر کس به یک شکل ساز می زند که بر اساس تاریخچه ای که در دوران نوازندگیش به دست آورده و جمع آوری کرده و ازافراد مختلفی الگو گرفته است در نهایت نوازنده باید فرم خودش را در ساز زدن داشته باشد و این خیلی مهم است.

 

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.