موسیقی ایده آل – محمد کردی : از همان روز های ابتدایی که خبر برگزاری این کنسرت تحت عنوان کنسرت "نوستالژی" اعلام شد ، گپ و گفت های زیادی میان هواداران قدیمی فرزاد فرزین ایجاد شد . مرور ١٠ سال خاطراتی که آنان را به خاطرات دوران نوجوانی پرت می کند آن هم در یک شب خبر هیجان انگیز و وسوسه کننده ای است ! البته مدت ها بود که فرزین در گوشه و کنار صحبت هایی را مبنی بر برگزاری کنسرتی ویژه ی هواداران مطرح کرده بود . سرانجام وعده دیدار هواداران قدیمی با خواننده محبوبشان به اولین روز از پاییز موکول شد . در صفحات مجازی آنان می شد ذوق شرکت در کنسرتی خاطره انگیز با اجرای قطعات قدیمی را به وضوح مشاهده کرد.خیلی از آنان شاید به حسب درگیری های کاری و شغلی  دیگر پیگیر اخبار و برنامه های فرزاد فرزین که هیچ ، به طور کل دیگر دنبال کننده جدی موسیقی  کشور نباشند اما خبر برگزاری این کنسرت آشوبی را در دل آن ها ایجاد کرده بود.سرانجام فروش بلیط آغاز شد و بلیط ها یکی پس از دیگری به فروش رسید ….

چهارشنبه ، ١ مهر ١٣٩۴ اینجا سالن میلاد نمایشگاه بین المللی است ، جمعیت مشتاقی را می بینم که برای رفتن به لابی سالن و کنترل بلیط ها سر از پا نمیشناسند و استفاده از پله ها را به ایستادن در صف آسانسور ترجیح می دهند و میخواهند خود را هرچه زودتر به ورودی سالن و گیت کنترل بلیط ها برسانند. گروهی از هواداران لباس های متحدالشکلی را که تصویر خواننده محبوبشان روی آن نقش بسته است به تن دارند و در حال صحبت یا یکدیگر هستند.برخی هم کاملا بی تفاوت و بعضا با صورت هایی عبوس یک جا نشسته اند و منتظر باز شدن در های سالن هستند.

در های ورودی سالن باز می شود و صندلی ها مملو از جمعیتی پر انرژی می شود . با کوچکترین بهانه ای صدای دست و جیغشان به هوا می رود و یک صدا خواننده شان را صدا می کنند تا او زودتر روی استیج ظاهر شود.

سرانجام نور سالن گرفته می شود و با پخش کلیپ تصاویری از کودکی فرزاد فرزین کنسرت رسما آغاز می شود.گلچینی از موزیک ویدئو های آثار قدیمی فرزاد فرزین و صحبت های برخی از هنرمندان در مورد وی ویدئو های دیگری هستند که روی ال ای دی های سالن میلاد نقش می بندند.

انتظار ها به پایان می رسد و نوازندگان روی استیج ظاهر می شوند . قطعه ی « شراره » به عنوان نخستین قطعه ی این اجرا نواخته می شود و « فرزاد فرزین » روی استج ظاهر می شود.این قطعه ی پرشور با استقبال هواداران مواجه می شود و به خوبی اجرا می شود.پس از این قطعه فرزین به سلام و خوش آمدگویی به حضار می پردازد و به این موضوع اشاره می کند که این کنسرت مرور ۱۰ سال خاطرات وی با هوادارانش است.

از نکات جالب توجه این اجرا می توان به این موضوع اشاره کرد که قطعات آلبوم ها به ترتیب تاریخ انتشار اجرا می شدند و پیش از اجرای قطعات هر آلبوم تیزر تصویری آن آلبوم پخش می شد.

همچنان پلی لیست کنسرت روی آلبوم شراره قرار دارد. ششمین قطعه ی این آلبوم قطعه ای اسلو و خاطره انگیز است که « من و تو » نام دارد . این قطعه انتخاب بعدی گروه « شوک » برای اجرا در این کنسرت است . اینترو این قطعه نواخته می شود و فرزین با اجرایی بسیار قوی می خواند : « من و تو جرات مرگیم ، توی لحظه های آخر ، میشه تا مرز تن عشق ، برسیم مثل یه مادر » در حین اجرای این قطعه موزیک ویدئو ی آن نیز بر روی نمایشگر سالن پخش می شود و فضایی کاملا نوستالژیک سالن را فرا می گیرد.

قطعه ی بعدی قطعه ای است که تنها برای هواداران فرزاد فرزین خاطره انگیز نیست ، شاید به جرات بتوان گفت این قطعه توانست خیل عظیمی از مردم را به سمت موسیقی داخلی بکشاند و آن ها را تشویق به گوش کردن موسیقی داخلی کشورمان کند.« پشت صحنه » قطعه ای است که « ترانه مکرم » ترانه آن را سروده است و محسن چاوشی ، امید عامری ، فرزاد فرزین ، مهدی مدرس و مهدی مقدم مشترکا آن را اجرا کرده اند.فرزین با خالی کردن جای دیگر هنرمندان این قطعه را با همخوانی بسیار خوب مخاطبینش به معرض اجرا گذاشت.

« تعقیب » نام آلبوم دوم فرزاد فرزین است که پیش از اخذ مجوز لو رفت و بر روی سایت های اینترنتی قرار گرفت.اما با استقبال گسترده ای از مخاطبین موسیقی نوپای آن زمان کشورمان قرار گرفت.قطعه ی بعدی اجرا شده در این کنسرت ریمیکسی بود از یکی از قطعات این آلبوم و یک قطعه دو صدائه به همراه « محسن چاوشی » . « چتر شکسته » قطعه ای است که خیلی ها نام فرزاد فرزین را با این قطعه شناختند و « نفس بریده » قطعه ای است که به شدت مورد توجه مخطبین موسیقی قرار گرفته است.ریمیکس این دو قطعه در کنار هم ترکیب جالبی را برای این کنسرت ایجاد کرده بود و با اجرایی قوی از سوی فرزاد فرزین به روی صحنه رفت.

آلبوم « شوک » دومین آلبوم رسمی فرزاد فرزین سال ۱۳۸۷ و پس از سه سال ممنوع الکاری منتشر شد . فرزین در این اجرا تنها به اجرای قطعه ی « به تو مدیونم » از این آلبوم بسنده کرد.

آلبوم « شانس » آلبوم بعدی بود که فرزین برای اجرا به سراغ آن رفت . این آلبوم که اواخر سال ۸۸ به مرحله انتشار رسید سکوی پرتاب بسیار خوبی برای فرزاد فرزین بود و نام او بیش از پیش بر روی زبان ها افتاد . با قرار گرفتن یک باجه تلفن بر روی صحنه خاطره کنسرت آبان ماه سال ۸۹ در سالن اریکه ایرانیان که نخستین کنسرت دارای کارگردانی و دکوپاژ در ایران بود زنده شد و فرزین با خروج از این باجه و اجرای قطعه ی « شانس » با هوادارانش خاطره بازی کرد.

در ادامه ی کنسرت قطعات « کی می تونه » ، « دونه دونه » ، « چیکه چیکه » و « احساس من » از آلبوم « شانس » اجرا شدند و نوبت به آلبوم بعدی رسید.

« شلیک » چهارمین آلبوم رسمی فرزین است که اواخر سال ۹۰ منتشر شد و دارای قطعات بسیار خوبی است . قطعات « بیا بیا » ، « نه » ، « با تو » ، « بچه » و « دوریت » به عنوان گلچینی از قطعات این آلبوم روی صحنه اجرا شدند.

و سرانجام نوبت به اجرای آخرین آلبوم فرزاد فرزین ، « شخصی » ، اثری که بهمن سال۹۲ منتشر شد می رسد . « برگرد » ، « ماه عسل » و « ای وای » قطعاتی هستند که به عنوان آخرین قطعات در این کنسرت خاطره انگیز اجرا شدند.

فرزین در این اجرا با تسلط کامل روی استیج بار دیگر مهارت خود را در اجرای صحنه ای ثابت کرد.

نوازندگان چیره دست و کاربلد گروه شوک نیز با اجرایی قوی و بی نقص حاضرین در سالن را به وجد می آوردند.

گروه کارگردانی این کنسرت به مدیریت « کیوان ملک مطیعی » نیز یکی از موفق ترین اجراهایشان را تجربه کردند.

گروه ارکستر فرزین را در این اجرا مهرداد معافی (گیتار الکتریک و آکوستیک)،احمد امین پور (پرکاشن)،امیل عباسی مهر(گیتار باس)، تایماز اطاعتی (ویولن)،سهراب رمضان زاده (ردامز)،یاشار خسروی (ساکسیفون)،امیر میلاد نیکزاد(کیبورد) و مهران خلیلی (رهبر ارکستر و گیتار الکتریک) تشکیل می دادند.

این کنسرت به همت شرکت « آوای دوران » به مدیریت سرکار خانم کاویانی و « رسول ترابی » برگزار شد.

در ادامه می توانید تصاویری از این کنسرت را از نگاه دوربین « حمیدرضا امینی » و امیررضا رعیتی مشاهده نمایید.

هیچ گالری انتخاب شده وجود دارد و یا از گالری حذف شده است

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.