موسیقی ایده آل: سرپرست گروه موسیقی ژیوار از اجرای قطعات جدید ساخته‌ گروه در سی امین جشنواره موسیقی فجر خبر داد.
به گزارش ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، بخش بانوان سی‌امین دوره جشنواره موسیقی فجر با حضور هفت گروه از جمله گروه ژیوار به سرپرستی ژیوار شیخ‌الاسلامی برگزار می‌شود.
ژیوار شیخ الاسلامی که سال گذشته نیز در جشنواره موسیقی فجر حضور داشت، درباره اجرا در این دوره گفت:  امسال، قطعاتی را  در دو بخش فارسی و کردی اجرا خواهیم کرد.
وی توضیح داد:  بخش اول اجرا به قطعات فارسی با اشعاری از شفیعی کدکنی، هوشنگ ابتهاج، فریدون مشیری و مولانا و  بخش دوم نیز به قطعاتی از موسیقی کردستان اختصاص دارد.
شیخ الاسلامی یادآور شد: همه قطعاتی که در این کنسرت خوانده و نواخته می‌شوند، متعلق به گروه ژیوارهستند و صرفا برای این گروه آهنگسازی شده‌اند. 
وی افزود: این موضوع نشانگر اهمیت دادن به جایگاه موسیقی بانوان است و می‌خواهیم در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشیم.
ژیوار شیخ الاسلامی درباره اجرای سال گذشته گفت:  گروه ژیوار سال گذشته در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه رفت و استاد هوشنگ ظریف از جمله مشوقان این گروه بوده است.
سرپرست گروه  که همیشه در کنسرت‌هایش قطعات کردی را نیز اجرا می‌کند، توضیح داد: محمدعلی نجف‌پور آهنگسازی قطعات ما را برعهده دارند و آثار در دستگاه همایون و راست پنجگاه اجرا می‌شوند. قطعات "رنگ آوا" و "آوای خورشید" هم برای اولین بار در جشنواره موسیقی فجر اجرا می‌شوند.
این هنرمند که معتقد است فضای کنسرت‌های بانوان در جشنواره تکراری شده، تاکید کرد: من در گذشته به خواندن قطعات کردی و یا خاطره انگیز اکتفا می‌کردم اما با خودم فکر کردم چرا ماحصل زحمتی که برای اجرا می‌کشیم، متعلق به گروه ژیوار نباشد؟ معتقدم قطعات ماندگار را هیچ کس مثل خواننده اصلی آن نمی تواند، اجرا کند. بنابراین در این دوره آثاری جدید ارائه می‌کنیم که از ساخته‌های خودمان است. 
شیخ الاسلامی پیشنهاد داد جشنواره موسیقی فجر مقدمات اجرای بانوان در شهرستان‌ها را نیز فراهم کند.
به گفته شیخ‌الاسلامی، یاسمین شاه حسینی (عود)، سوگل خجسته (نی)، ساینا طهماسب زمانیان (تار)، مهزاد خردمند (کمانچه)، صبا جمالی (قانون)، مژگان محمدحسینی (قانون)، آسو نادری (کوبه ای) و سپید شایان راد (تنبک)  نوازندگانی هستند که او را در این کنسرت همراهی می‌کنند.
سی‌امین جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی ۲۴ بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.
علاقمندان می‌توانند اخبار و عکسهای مربوط به این جشنواره را در سایت www.fajrmusicfestival.com و یا در اینستاگرام جشنواره به نشانی fajrmusicfestival30  مشاهده کنند.

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.