موسیقی ایده آل – محمد کردی : شاید بتوان از امروز ۲۵ آبان ماه ، به عنوان یکی از شلوغ ترین روزهای تهران یاد کرد.روزی که تمامی راه های ارتباطی که در نهایت به چهار راه ولیعصر ختم می شد – اعم از مترو،اتوبوس های تندرو و … – مملو از جمعیت بود؛جمعیتی که با دلی سوگوار برای بدرقه هنرمندی که بارها با صدایش اشک ریختند و خاطره ساختند و عاشق شدند آمده بودند.حتی از شهرستان های اطراف تهران هم در بین حاضرین بودند که مسیرهای طولانی را برای رسیدن به «تالار وحدت» طی کرده بودند . تالاری که حدودا یک ماه و نیم قبل از پر کشیدن مرتضی پاشایی شاهد اجرای زنده ی او بود و خود را فرش زیر قدم های او کرده بود.در آن روز چه کسی فکرش را میکرد که شاید یک ماه دیگر باید تن بی جان مرتضی را از همین مکان به سوی آرامگاه ابدی خود تشییع کنند ؟
مراسم تشییع پیکر هنرمند بسیار محبوب کشورمان «مرتضی پاشایی» صبح امروز با شکوه هرچه تمام تر برگزار شد؛محمد علیزاده،بنیامین بهادری،محسن یگانه،سیروان خسروی،بهنام صفوی،امیر یگانه،محمدرضا گلزار،روزبه نعمت اللهی و…… تنها بخشی از هنرمندانی بودند که در مراسم حاضر بودند.«محمد علیزاده» و «بنیامین» در بخشی از این مراسم به اجرای چند قطعه پرداختند.همچنین «ناصر پاشایی» پدر بزرگوار مرتضی نیز به خواندن مرثیه ای برای جوان ناکام خود پرداخت.
پس از انتقال پیکر مرتضی به بهشت زهرا ، به دلیل حجم زیاد جمعیت در ساعات اولیه موفق به دفن تن بی جان مرتضی نشدند و سرانجام در ساعت های پس از غروب وی را در درون جایگاه ابدی خود در قطعه هنرمندان بهشت زهرا قرار دادند.
تصاویری که در زیر می بینید تنها سکانس هایی کوتاه از مراسم امروز و نشان دهنده عشق و علاقه مردم به هنرمندان خودشان است که توسط «پارسوا پاکیزه» ثبت شده است.

 

تیم سایت خبری-تحلیلی موسیقی ایده آل بار دیگر این ضایعه بزرگ را به خانواده پاشایی و خانواده هنر و موسیقی کشور تسلیت عرض می کند و برای آن عزیز از دست رفته آروزی آمرزش و علو درجات در بهشت برین را دارد.
"روحش شاد و یادش گرامی"

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.