موسیقی ایده آل – رویا صبح صدق : عصر روز دوشنبه ١٩ آبان ماه،نشست خبرى دوره آموزشى(ایرانین درامرز) با تدریس یاست نیکل(درامر آلمانى) و با حضور على طبابایى درامر نامى کشورمان ، در موسسه فرهنگى هنرى سورنا برگزار شد. طى این مراسم على طباطبایى ضمن عرض سلام و خوش آمد گویى به علاقه مندان درام و جمعى از خبرنگاران و تشکر از حمایت هاى مدیریت موسسه سرنا توضیح مختصرى در رابطه با یاست نیکل دادند و افزودند"یاست نیکل جزوه یکى از نوازنده ها و مدرسین فوق العاده میباشند که در این ورکشاپ تدریس خواهند کرد" در ادامه یاست نیکل هم ضمن عرض سلام و خوش آمدگویى و ابراز خوشحالى براى حضورشان در این دوره هاى آموزشى،تصریح کردند"خیلى خوشحالم که در روز هاى آینده درامر هایى خواهیم دید؛موسیقى را به دلیل اینکه زبان بین المللى میان همه مردم دنیا است دوست دارم. هرکسى توسط موسیقى با فکر و اندیشه خود میتواند حرف دلش را بزند؛ قرار بر این بود که با خانواده ام به ایران سفر کنیم و از همه جاى ایران بالاخص شهر اصفهان دیدن کنیم ولى متاسفانه به دلیل بیمارى دختر ٨ ماهه ام این امر میسر نشد.دفعه ی بعد با همسر و دو دخترم براى سیاحت به ایران خواهم آمد" در ادامه یاست نیکل ضمن توضیحاتى در رابطه با کتاب آموزشى درام تحت عنوان(groove book)افزودند"این کتاب بر حسب آموخته هاى من از دوره آموزشى است که در شهر نیویورک دیدم و هدف از تالیف آن ایجاد خلاقیت و آموختن روش و ابعاد آثار نو به هنرجوهایم میباشد؛ همیشه مشغول نوازندگى بودم و وقت کمى براى تالیف کتاب هاى بیشتر داشتم و کتاب دومم هم تحت عنوان(feel) در سال جارى منتشرخواهد شد" در ادامه نکاتى را به علاقه مندان و نوازدگان درام بیان کردند و افزودند"آموختن تئورى موسیقى به خصوص در نواختن ساز درام ضرورى است در صورتی که همیشه فکر میکنیم نیازى به آموختن تئورى موسیقى نداریم؛ براى نواختن درام فقط به داشتن غریزه اتکا نکنید و از ذهن و قلب خود براى نواختن کمک بگیرید و همیشه از یک معلم خوب براى راهنمایی گرفتن و هرچه بهتر آموختن استفاده کنید؛و از نوازندگانى که شما را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهند به عنوان الگو استفاده کنید ولى هرگز کپى کسى نباشید. تا میتوانید تمرین کنید مخصوصا قطعاتى را بیشتر تمرین کنید که برایتان سخت تر است و همیشه خود را به چالش بکشانید" همچنین در رابطه با دوره آموزشى که در شهر نیویورک گذراندند،افزودند"من وقتى در نیویورک آموزش میدیدم هیچوقت براى انجام کارى که بهم آموزش داده اند علت آن را جویا نمیشدم و فقط همیشه پذیرا بودم و آموزش ها را با پشتکار انجام میدادم" در ادامه در مورد چگونگى جذب شدن خود به سمت ساز درام اینگونه بازگو کردند"من در دوران کودکی در روستایى زندگى میکردم که در آنجا دوست من با اسباب بازى ساز درام خوب براى من در همان عالم بچگى نواخت و در آن دوره من پیانو مینواختم ولى به نواختن ساز درام علاقمند شدم و بعد از اینکه به منزل رفتم این موضوع را با مادرم در میان گذاشتم ولى حرف من با استقبال رو به رو نشد و پس از آن براى اینکه بتوانم این ساز را بخرم در کار هاى خانه به مادرم کمک میکردم و به علت سن کمى که داشتم از مادرم یک مبلغ کوچکى دریافت میکردم ولى زمانى که مادرم متوجه علاقه مندى من براى آموختن نواختن این ساز شدند درامرز را خریدند؛ زمانى که دوره خدمت شهرى میگذراندم به طور جدى تصمیم گرفتم که نوازنده ساز درام شوم و مادرم پیشنهاد داد براى آموختن تخصصى تر درامز به نیویورک سفر کنم چون همیشه آلمان مهد آموزش سازهاى کلاسیک ماننده پیانو است و درام بیشتر در کشور هاى غربى تر ماننده آمریکا رواج دارد " در ادامه در رابطه با اینکه کدام یک از اساتید بیشتر تأثیر گزار بودند،افزود"هر کدام از اساتید من به نوعى روى من تاثیر داشتند و هر یک مطلب و راهکارى را به من آموختند" همچنین در ادامه در رابطه با اینکه با داشتن استعداد و پشتکار افزودند که"داشتن پشتکار و تلاش از استعداد مهم تراست،وداشتن هرچه بیشتر تمرین مهم ترین اصل در نواختن ساز درامز میباشد" در ادامه می توانید تصاویری از این نشست را از نگاه دوربین « مونا ملکی » مشاهده نمایید. هیچ گالری انتخاب شده وجود دارد و یا از گالری حذف شده است انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل Leave a Reply Cancel Reply Your email address will not be published.CommentName* Email* Website