موسیقی ایده آل – نیما معتمدی : ساعت ٨ شب  یکشنبه ١٣ دیماه، ارکستر نوجوانان ایران براى اولین بار پس از گذشت یک سال از شروع فعالیت خود با ترکیبى از نوازندگان ١٠ تا ١۶ سال و صحنه آرایى شاد که با شال هاى رنگى نوازندگان مزین شده بود، به روى صحنه رفت و آثارى از بزرگان موسیقى جهان را در تالار رودکى اجرا کرد.
در این کنسرت ابتدا ارکستر زهى، سمفونى شماره ١٠ مندلسون را اجرا کرد سپس به اجراى سوگ چکامه ها اثر ادوارد گریک و یک موومان از مجموعه قطعاتى براى فلوت و ارکستر از فکرت امیروف با تک نوازى خوب نوازنده با آتیه ارکستر شیرین محمدى با تنظیم و رهبرى آرمان نورزوى پرداخت و پس از آن دو اثر از برامس (رقص مجار شماره هاى ١١ و ٢) با رهبرى شهرام توکلى اجرا شد. در بخش دوم موومان نخست سمفونى ٨٢  در دو ماژور اثر هایدن به رهبرى آرمان نوروزى و اجراى قطعه اى از آرنو باباجانیان به نام آریا براى ویولونسل و ارکستر زهى با تکنوازى یکى دیگر از نوازندگان آینده دار کشورمان مهگل طاهرى و رهبرى شهرام توکلى اجرا شد.
این کنسرت با اجراى دو موومان از سوئیت پیر گینت و مارش ایرانى به پایان رسید.
 اجراى اثرى پرشور و هیجان به نام ریتموس سیگانوس به عنوان بیز انرژى خاصى به تماشاچیانى داد که لحظاتى را با افتخار کردن به توانایى نوجوانان کشورمان در سالن رودکى سپرى کرده بودند. به گفته آرمان نوروزى "اجراى این قطعه سلام ارکستر نوجوانان ایران به ارکستر هاى مشابه جهان است". ریتموس سیگانوس اثرى است که در اکثر کنسرت هاى ارکسترهاى نوجوانان سراسر جهان به عنوان  مشخصه ارکسترهاى این گروه سنى اجرا مى شود.
دیروز نوازندگان ارکستر نوجوانان ایران اولین گام  خود را محکم تر از انتظار برداشتند. اجراى درخور تحسین قطعات دشوار و تکنیکى از رپرتوار موسیقى کلاسیک و رمانتیک آهنگسازان صاحب نام جهان، سر آغاز حرکت این ارکستر به سوى اجراى آثار مهم تر با استانداردهاى جهانى است.

در ادامه تصاویری از این اجرا را از نگاه دوربین « سیما قاسم زاده » مشاهده می نمایید.

هیچ گالری انتخاب شده وجود دارد و یا از گالری حذف شده است

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.