موسیقی ایده آل – پارمیس نطقی :  طی سال های اخیر انتشار آلبوم های بی کلام در کشورمان رواج یافته است. نقی صاحبقرانی اولین آلبوم خود را با نام ” کیمده دلی” پس از یک دهه آموزشی مستمر با کسب بیش از ده­ها مقام در این عرصه در سال ۹۳منتشر نمود. وی آلبوم بی کلام متفاوتی را آماده انتشار دارد که به زودی به بازار عرضه میگردد. علاقه و موفقیت این موزیسین جوان به موسیقی بهانه ای شد تا این بار مصاحبه ای با ایشان داشته باشیم. 

از آغاز فعالیت تان در زمینه موسیقی بگویید؛ چه شد که به سمت موسیقی آمدید و سازهای کوبه ای را انتخاب کردید؟

‎من در خانواده ای هنرمند  و هنر دوست متولد شدم  و از کودکی به ریتم و سازهای کوبه ای علاقمند بودم،در سال ۸۰-۷۹ موسیقی رو بطور جدی با نواختن ساز ناقارا شروع کردم.

زیر نظر کدام اساتید نواختن ساز را فرا گرفتید؟

‎نواختن ساز ناقارا رو زیر نظر اساتید صمد نیک نفس،محمد حسین افشاری در ایران فرا گرفتم  همچنین یک دوره کلاس نزد استاد الشاد شکلی در باکو گذراندم،نواختن ساز پرکاشن را نیز نزد استاد مهران فرشباف گذراندم همچنین افتخار شرکت در مستر کلاس های استاد همایون نصیری را نیز داشتم.

با کدام یک از هنرمندان کشور همکاری داشتید؟

افتخار نوازندگی سازهای کوبه ای رو در کنار اساتید رحیم شهریاری، افشین آذری، ناصر عطاپور، مسعود امیر سپهر محبوب خلیلی،سیامک رضوی ،غلامرضا کریم زاده و بسیاری از نوازندگان مطرح کشور  و صدا و سیمای استان را داشتم.

به چه سبک موسیقی علاقمند هستید و چرا اینسترومنتال را انتخاب کردید؟

‎بطور کلی همه سبک ها را دوست دارم اما سبک مورد علاقه من فیوژن مدرن هستش که فولک نوازنده رو نشون بده، بنظر من هر نوازنده ای باید بتواند احساسش را در قالب یک ترک یا یک آلبوم بیان کند. من به اینسترومنتال علاقمند هستم چون حس و حال خودم را میتونم به این شکل بیان کنم.

در رابطه با اولین آلبوم بفرمایید این آلبوم چه سالی منتشر شد و شامل چند قطعه می باشد؟

‎اولین آلبوم من با نام ” کیمده دلی” یا “دیوونه کیه” در سال ۹۳ منتشر شد. در این آلبوم ٧ قطعه  با نام های؛ کیمده دلی، ریتمو فوبیا، دلی، الیمی پیچاق کسیبدی، دولان گل، سوئیت بهار،هشتری پوپروسی کار شده است.

njm

چه کسانی در این آلبوم حضور داشتند و از چه سازهایی در این آلبوم استفاده شده است؟

‎در این آلبوم  تنظیم کنندگان برجسته تبریز همچون آقایان طوفان چرندابی،احمد حسن آبادی،مهران فرشباف و نوید مثمر و…حضور داشتند. در این آلبوم از سازهایی چون بالابان، گیتار باس، گیتار الکتریک، عود،کمانچه، قوپوز و پیانو استفاده شده است.

ایده آلبوم ” کیمده دلی” یا “دیوونه کیه” از کجا شکل گرفته شد؟

‎ایده این آلبوم با دنبال کردن کارهای مهران فرشباف،همایون نصیری، ناطیق، ذاکیر حسین در ذهنم شکل گرفت.

در این آلبوم چه کسانی در کنار شما حضور داشتند؟

‎آرش سرانی، اردا مختارزاده، سعید محمودیان، حسن عبدالعظیم زاده، علی لامعی، جلیل حمیدی، نوید مثمر، یاشار ایمان پور، حمید حسن زاده، حمید اخوان، علی اشرفی، علیرضا علی خانزاده، دانیال فرهادی و ارشد جوانی از جمله دوستانی هستند که در این آلبوم با من همکاری داشتند.

در رابطه با  آلبوم جدیدتون که به زودی وارد مارکت خواهد شد بفرمایید این آلبوم چه زمانی منتشر خواهد شد و  شامل چند قطعه می باشد؟

‎آلبوم دوم که بعد از ماه محرم وارد مارکت خواهد شد با نام «دَقَ دوووم» هستش که شامل ١٠قطعه با نام های  ناغارام، تعقیب، شوشتر، هشتری پاپورسی، سفر، کابوکی، واویلا، بیلیرسن ازون، تخت روان، دق دوم است و در استودیو پرومیکس کشور جمهوری آذربایجان و استودیو آوای طوفان تهیه شده است. در این آلبوم از سازهای سینتی سایزر،آکاردئون، کمانچه، بالابان، سازهای بادی کردستان، گیتار کلاسیک، باغلاما، کلارینت،گیتار باس،ویولون،عود و گروه کر استفاده شده است.

در این آلبوم چه کسانی در کنار شما حضور دارند؟

‎در این آلبوم افتخار همکاری با آقایان نوید مثمر، احمد حسن آبادی، محسن نامداری، سعید میرزازاده،حسن و کاوه خجسته، اردا مختارزاده، نیما عباسی، سوادا و چند نوازنده از بهترین های کشور آذربایجان و…  را داشتم.

برای این آلبوم کنسرت هم برگزار خواهید کرد ؟

‎بله صد در صد چند ماه بعد از انتشار آلبوم جدیدم و آشنایی بیشتر مردم با آهنگ ها برنامه ای برای اجرا خواهم داشت که این اجرا با اجراهای دیگرم کمی متفاوت خواهد بود و از نوازندگان برجسته سایر شهرها نیز دعوت به همکاری خواهد شد.

از آنجایی که موسیقی بی کلام در میان عامه ی مردم  دارای جایگاه بالایی نیست می خواهم بپرسم که سرمایه گذار این آلبوم چه کسی بوده است ؟

‎خودم ، بنظر من یکی از بزرگترین مشکلات در عرصه موسیقی مشکل پخش آلبوم و حمایت هست.

بازخورد مردم رو از آلبوم اول و برگزاری کنسرت ها درتبریز چطور ارزیابی میکنید؟

‎خیلی خوب بود مخصوصاً کنسرت هام با استقبال چشمگیری همراه بود.

با توجه که اصالتاً تبریزی هستید جایگاه موسیقی رو در این شهر چطور ارزیابی میکنید؟

‎خیلی خوب هست تا جایی که بهترین نوازندگان،شاعرها،خوانندگان و … در ایران و نقاط مختلف دنیا از تبریز هستند.

در پایان اگر صحبتی باقی مانده است بفرمایید.

از سایت موسیقی ایده آل، بهمن میرزازاده عزیز و تمامی کسانی که من را یاری نمودند کمال تشکر را دارم و  از شما بابت این گفت وگو سپاسگزارم.

 1

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.