موسیقی ایده آل – مائده مهدوی : طرفداران سبک های نوین موسیقی روز به روز در حال افزایش هستند و مخاطبان موسیقی بیش از پیش علاقه خود را به سبک راک و پاپ راک نشان داده اند ، به همین بهانه پای صحبت های خواننده ی جوان و موفق آقای اشکان امیری نشستیم و بعد از سلام و احوالپرسی گپ کوتاهی با ایشان داشتیم :

برای آغاز مصاحبه و آشنایی بیش تر مخاطبان لطفا یک بیوگرافی کوتاه از خودتان بفرمایید.

اشکان امیری هستم متولد ۲۱خرداد۱۳۶۹

چه مدت است که کار موسیقی را به صورت حرفه ای دنبال می کنید و تا کنون چند اثر از شما شنیده شده؟

نزدیک به پنج سال که موزیک را حرفه ای کار می کنم البته از ۱۹سالگی نوازندگی می کردم اما نه به صورت حرفه ای و از دو سال پیش تصمیم گرفتم آهنگ هایم را پخش کنم و تا امروز هم شش آهنگ از من منتشر شده است.

شما به جز خوانندگی فعالیت دیگری هم انجام می دهید؟

 اگر منظور کاری است که به موزیک ارتباطی نداشته باشد،خیر

ساز تخصصی شما چیست؟

پیانو

لطفا مقداری درباره ی سبکی که کار می کنید توضیح بدهید.

سبک آهنگ های ما پاپ راک است ؛ به این دلیل می گویم ما چون من در این مسیر تنها نیستم و استاد آرمان مهربان قدم به قدم کنار من هستند و ما این سبک را با همفکری می سازیم و من کنار استاد آرمان مهربان ،شاگردی می کنم و مهم ترین مشخصه موسیقی ما فاصله گرفتن شعر و تنظیم از فضای عمومی پاپ برای ارائه یک فضای جدید تر است ولی آن قدر هم وارد سبک راک و غیره نشدیم که مخاطب عام نتواند ارتباط بر قرار کند و رعایت این مرز در شعر ، ملودی و تنظیم برایمان خیلی مهم می باشد چون وظیفه اصلی اش ارتقا سطح سلیقه عمومی مردم است . درست است که سبک اصلی کار ها پاپ راک هست ولی برای ایجاد رنگ های تازه از بقیه ی سبک ها هم استفاده می کنیم که به مخاطب عام کمک کند که به شعر ، ملودی و تنظیم فاخری گوش کند ، مثل اسپیس راک و موسیقی ارکسترال که در آلبوم و کارهای بعدی این فضاها پر رنگ تر می شود و آرام آرام از پاپ فاصله ی بیشتری می گیرد و مطمئنا این تغییر در شعر ها هم به چشم می آید.

در قطعه ی «نیست» که بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفت با آقای آفاق همکاری داشتید، این همکاری را چگونه ارزیابی می کنید و امکان دارد باز هم این همکاری ادامه پیدا کند؟

آهنگ «نیست» و هم کاری با کاوه آفاق بی نظیر و فوق العاده، بسیار شیرین و عالی بود و این افتخار همکاری با کاوه آفاق عزیز باز خورد خیلی خوبی داشت و با توجه به این که کار خوب پخش نشد اما خوب شنیده شد. ولی در حال حاضر ولی در حال حاضر به همکاری دوباره فکر نکردیم چون هم من و هم کاوه عزیز مشغله ی زیادی در این دو سال داشتیم.

چندی پیش کاری از شما در برنامه «امروز هنوز تموم نشده»پخش شد ، این قطعه سفارش این برنامه بود ، یا این که بعد از ضبط به این برنامه فرستاده شد؟

ما آهنگ را ساختیم و برای برنامه فرستادیم و خیلی برای خودمان هم جالب بود که این کار فردای آن روز پخش شد .پخش این آهنگ به این سرعت واقعا برای ما دلگرم کننده بود.

آیا به فکر جمع آوری و انتشار آلبوم هستید؟

بله، ولی نمی توانم زیاد درباره ی آلبوم صحبت کنم وحتما در آینده ی نزدیک بیش تر راجع به آلبوم اطلاع رسانی می کنم .

اگر سخن پایانی با مخاطبان دارید یا نکته ای هست که آن را لازم به ذکر می دانید، بفرمایید.

 به عنوان صحبت پایانی ، اول از شما تشکر می کنم بابت وقتی که در اختیارم گذاشتید و دوم واقعا ممنونم از همه ی کسانی که به موزیک من توجه کردند و به آن گوش دادند. چون واقعا ما بدون حمایت های مردم هیچیم و در کل اگر مخاطب نباشد کار ما معنی ندارد. ما هم همه ی تلاشمان را می کنیم که کاری در خور و مورد پسند مردم ارائه بدهیم.

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.