موسیقی ایده آل – رویا صبح صدق : بهنام کریمى فارغ التحصیل در رشته کارشناسى الکترونیک است و از سال ٧٢ نوازندگى ویلون را آغاز کرده و نفر برگزیده پنج دوره جشنواره موسیقى فجر از سال ٧۵ تا ٨٠ در بخش جوان بوده اند،در سال ٨٠ با على قمصرى در گروه سرمد که رتبه اول نوازدگى در جشنواره فجر را دریافت کرده اند،و سپس وارد کار اجرایى شدند،
از سال ٨٠ به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده و نوازنده با خوانندگان مطرحى در سبک پاپ همچون علیرضا عصار،معراج محمدى،مانى رهنما،نیما مسیحا،مازیار فلاحى،محمد علیزاده،بهنام صفوى،فریدون اسرایى همکاری داشته است.
از سال ٨٨ همکارى هاى گسترده اى با بهروز صفاریان آغاز کرد.در قطعات سریال شهرزاد به عنوان نوازنده با محسن چاووشى همکارى داشته اند ،و من جمله شاخص ترین کارهای او می توان به شهر باران محمد علیزاده و جاذبه فریدون اسرایى اشاره کرد. او هم اکنون نیز صاحب سمت مدیر اجرایى جایز ققنوس(ویژه نماهنگ) است ؛ گفت و گویی را به بهانه آلبوم جدید « بهنام صفوی » با نام « معجزه » که طی روزهای آینده منتشر خواهد شد داشته ایم که آن را در ادامه می خوانید : 

_فضاى آلبوم جدید بهنام صفوى چگونه است؟
من ٣ کار براى آلبوم جدید بهنام صفوى ساختم که قرار بر این شد،٢ تا از کارها در آلبوم قرار بگیرد،که تنظیم یکى از کارها را خودم انجام دادم و زحمت تنظیم کار دیگر بر عهده بهروز صفاریان عزیز بود با ترانه روزبه بمانى و اگر اشتباه نکنم نام این ترک « کافى » خواهد بود . قطعه دیگرى هم با تنظیم من در آلبوم وجود دارد با ترانه حسین غیاثى بنام « زیر یک سقف »که داراى فضاى متفاوتى است از لحاظ کلام و من به شخصه بسیار لذت بردم از شنیدن این قطعه و فکر میکنم مخاطبین در زندگى هاى عاشقانه خود یک همزاد پندارى نزدیکى داشته باشند با این ترانه و یک نگاه متفاوت داشته باشند با بحث عاشقانه و من فکر میکنم کار موفقى میتواند باشد.کارهاى دیگرى هم که از لحاظ میکس و مستر انجام دادم،کارهاى خوبى هستند . دیگر عواملى که در گردآورى ترک هاى دیگر آلبوم حضور دارند دوستان کار بلد و صاحب سبک و فعال در عرصه موسیقى هستند.

 

_آلبوم داراى چند قطعه خواهد بود ؟
به صورت دقیق نمیدانم،ولى فکر میکنم،این آلبوم شامل ١٠ یا ١١ تا ترک است.

 

_فکر میکنید این آلبوم چقدر با کارهاى قبلى بهنام صفوى تفاوت دارد؟
من به شخصه قطعاتی که در این آلبوم کار کردم،متقاوت تر از کارهاى دیگرى است که با ایشان کار کردم،ولى بالاخره خواننده اى که مخاطبین خود را پیدا میکند نباید زیاد خط سیر خود را  تغییر بدهد،چون شاید باعث ریزش مخاطب شود.ولى من خودم سعى کردم یک فضاى جدیدى را براى آلبوم بهنام صفوى ایجاد کنم و آن فرم ملودى را شاید قبلا از بهنام صفوى نشنیده باشید.ولى با صداى خاص خود بهنام صفوى باعث شده که استایل و امضا بهنام صفوى حفظ شده است. تا جایى که من قطعات آلبوم را شنیده ام،اثر موفقى خواهد بود و احتمال میدهم با استقبال مخاطبین روبه رو خواهد شد.
زمانى که یک هنرمندى کارى را تولید میکند،به طور قطعى نمیتواند پیش بینى کند که چقدر نظر مخاطبین را جلب خواهد کرد،بعضى اوقات احتمال داده میشود که یک قطعه موفق تر خواهد بود،ولى وقتى که کار پخش میشود،قطعه دیگرى مورد استقبال قرار میگیرد،و بستگى به مردم و مخاطبین دارد حرف اول و آخر را در موسیقى پاپ مردم میزنند.

 

_پروسه تولید آلبوم از کى آغاز شد؟
من خودم به شخصه از اردیبهشت پارسال براى ساخت قطعات، شروع به کار کردم.یک سرى آهنگ  ها را از قبل بهنام اتود کرده بود.
و تقریبا فکر میکنم مدت زمان تقریبى پروسه آلبوم یک و سال و نیم میباشد.

 

_آیا برای همکاری در مورد آلبوم بعدی بهنام صفوى هم صحبتى کرده اید؟
١٠٠٪‏،از فرداى انتشار آلبوم،هنرمند باید به فکر تولید آلبوم بعدى باشد،و در واقع استارت غیر رسمى آلبوم زده میشود و
کارها دنباله دار هستند.


_در کل کار کردن با بهنام صفوى برایتان چگونه است؟
اوایل سال گذشته بود که از من دعوت کردند در ارکسترشان حضور داشته باشم و چون من واقعا بهنام را دوست دارم این همکاری صورت گرفت. متاسفانه در یک سال اخیر بود که با خبر بیمارى بهنام مواجه شدیم . زمانى که متوجه شدم بسیار شوکه شدم . چون یک ماه قبل جلساتى را داشتیم و در مورد ترک ها و فضاى آهنگ ها صحبت کردیم.
به نظر من بهنام خیلى انسان مثبتى است،با توجه به شناختى که از او دارم و در یک سال اخیر ارتباط نزدیکى داشتم،بسیار انسان پر انرژى و پر روحیه اى میباشد،در نگاه هاى بهنام یک امید زندگى خاصى وجود دارد که بر روحیه خود من هم تاثیر گذشته است و متوجه شدم با مشکلات خیلى حاد هم میشود با انرژى تمام راه را ادامه داد.
من خودم بعد از ١٠ سال به استیج برگشتم و نوازندگى میکنم انقدر بهنام را دوست داشتم که این کار را متقبل شدم.کار کردن با همه خواننده ها
در نوع خودش یک تجربه است ،هر هنرمندى به نوعى دوست داشتنى است،ولى بهنام یک صداقت خاصى را در کار و موزیک دارد.

 

_از چه سالى با ایشان آشنا شدید؟
با هم همکارى مشترک نداشتیم،ولى دورادور یکدیگر را میشناختیم از رزومه کارى یکدیگر با خبر بودیم در واقع شروع فعالین نزدیک ما از یک سال گذشته بود.

 

_خودتان چه کارهایى در دست ساخت و تولید دارید؟
یک سرى کارها است که به سفارش دفتر موسیقى صدا و سیما هستند،براى آلبوم جدید فریدون آسرایى کارهایى است که در حال انجام دادن آن ها هستم، یک قرار با احسان خواجه امیرى داشتیم براى ساخت قطعه اما فعلا استارت نخورده است ولى در واقع سفارش کار داده شده است.
یک سرى خواننده هاى تازه کار ولى درجه یک هم هستند که خودم در حال پرورششان هستم،هنرمندهایى من جمله (شهرام میر جلالى،مسعود مرادى و…)که خوانندگانى خوش صدا و آینده دارى هستند.

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.