موسیقی ایده آل : اعضای گروه محمدرضا عیوضی  سه شنبه ۷ شهریور  با حضور در برج آزادی در خصوص کنسرت ۱۰ شهریور این گروه توضیحاتی ارائه دادند.

این نشست با حضور محمدرضا عیوضی (خواننده)، علیرضا شمس اسکندری (رهبر ارکستر)، سعید امیر اصلانی (ترانه سرا) و بابک صحرایی (ترانه سرا) و نمایندگان رسانه ها در برج آزادی برگزار شد.

در ابتدای نشست سعید امیر اصلانی با اشاره به سابقه فعالیت عیوضی در عرصه موسیقی پاپ گفت: محمدرضا عیوضی تا کنون ۶ آلبوم موسیقی منتشر کرده و امیدوارم از این به بعد کارهای بیشتری از او بشنویم. او که در سال ۱۳۸۱ آخرین کنسرت خود را روی صحنه برده بود، بعد از ۱۵ سال، اجرای زنده خواهد داشت و در این کنسرت شاهد یک موسیقی جدی، آنپلاگد و پیشرفته خواهیم بود که با معیارها و استانداردهای بین المللی اجرا خواهد شد.

امیر اصلانی در بخش دیگری از صحبت هایش به تهیه کننده اجرا اشاره کرد و افزود: یاشار درفشه را می توان از خدمت گزاران عرصه هنر و به خصوص موسیقی دانست که بدون چشمداشت مالی فعالیت می کند و در این راه از هیچ تلاشی مذایقه نکرده است.

سپس محمدرضا عیوضی و علیرضا شمس از حضور خبرنگاران سپاسگزاری کرده و تلاش هایشان در عرصه موسیقی را بسیار مهم و تاثیرگزار دانستند.

علیرضا شمس اسکندری، رهبر ارکستر با اشاره به گروه ۱۹ نفره ای که دهم شهریور محمدرضا عیوضی را همراهی می کنند افزود: این گروه متشکل از سازهای پیانو، گیتار بیس، درامز، پرکاشن، گیتار نایلون، گیتار آکوستیک، کوارتت زهی و ترومپت، گروه کر و بک وکال است. در مجموع قرار است ۱۱ قطعه بر روی صحنه اجرا شوند که از این میان ۲ قطعه با نوازندگی پیانو و آواز بوده و دیگر قطعات با همراهی ارکستر اجرا خواهد شد.

او در ادامه به رشد بی سابقه ی تعداد خوانندگان موسیقی انتقاد کرد و گفت: افراد زیادی با عنوان خواننده فعالیت می کنند اما تعداد آنهایی که واقعا از صدا و تکنیک های خوبی برخوردار باشند و بتوان خواننده خوب دانست بسیار کم است. افرادی مانند آقای عیوضی در قبال موسیقی کشور مسئول هستند و مخاطبین خود را خواهند داشت. امیدوارم از این به بعد غیبت نکنند، چرا که در نبود ایشان و سایر پرچمداران موسیقی کشور، به مرور زمان شاهد نابودی موسیقی خواهیم بود.

شمس در مورد انتخاب برج آزادی به عنوان سالن برگزاری کنسرت گفت: این سالن از استانداردهای مورد نظر ما برخوردار است. سن وسیعی دارد و برگشت صدا در آن اتفاق نمی افتد. البته ما قرار است این اجرا را به صورت حرفه ای برای پخش در بازار ضبط کنیم که ارتفاع مناسب و فضای وسیع سالن این امکان را به ما می دهد.

در ادامه عیوضی قطعاتی که برای اجرا انتخاب شده اند را نام برد و گفت: چند قطعه از آلبوم برمی گردم که در سال ۸۱ منتشر شده و چند قطعه از آلبوم حس خوب که اردیبهشت امسال به بازار عرضه شده را به همراه قطعه معروف رنگین کمان در این کنسرت اجرا خواهیم کرد و تلاش کرده ایم که خط ملودی تمام قطعات با یکدیگر متفاوت باشند تا بتوانیم برای همه سلیقه ها و با ریتم های مختلف، اجرایی متفاوت را روی صحنه ببریم.

وی سپس از مرحوم شاهرخ پور میامین یاد کرد و گفت: او برای آلبوم برمی گردم خیلی زحمت کشید و این آلبوم نتیجه تلاش ها و تنظیم های بسیار خوب اوست.

در بخش دیگری از نشست بابک صحرایی با اشاره به سابقه آشنایی خود با عیوضی در خصوص او گفت: خواننده ای که بتواند ترانه ای را اجرا کند که پس از گذشت یک دهه همچنان مورد علاقه مردم باشد، موفق بوده است.

او همچنین به سالهایی که این خواننده از عرصه موسیقی دور بوده است اشاره کرد و گفت: معمولا پیش نمی آید که یک خواننده برای ۱۵-۲۰ سال متمادی پرکار و فعال باشد. ما در همین چند سال گذشته خواننده ای داشتیم که توانست در یک سال ۳۳ بار کنسرت برگزار کرده و رکوردها را بشکند اما امسال تنها ۲ یا ۳ بار روی صحنه رفته است و این اوج و فرودها در کار هنری طبیعی است. محمدرضا عیوضی نیز در طول این سالها فعالیت موسیقی خود را ادامه داده است و تنها از اجرای روی صحنه دور بوده است.

صحرایی همچنین در خصوص خواننده هایی که در دهه های بعد از عیوضی فعالیت کرده و امروز به شهرت رسیده اند و نیز رقابتی که بعضا در میان آنها اتفاق می افتد گفت: ما نباید بین خواننده های دهه های مختلف دیوار بکشیم و آن ها را از هم جدا بدانیم. چرا که در بین آنها علاقه و احترام متقابل وجود دارد و در واقع هر نسل ادامه نسل قبلی است و این مسیر موسیقی است که در حال طی شدن است. اگر ما امروز گروه های جدیدی داریم که به سرعت بلیت هایشان به فروش می رسد باید خوشحال باشیم چرا که این امر به رشد و توسعه اقتصاد موسیقی و اقتصاد هنر کمک های شایانی می کند.

در ادامه محمدرضا عیوضی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد علت دوری ۱۵ ساله اش از صحنه اجرا گفت: من قبل از این که خواننده باشم، کارشناس اقتصاد بازرگانی هستم و شغل اصلی من این است. در طی این سالها نیز فوق لیسانس روابط بین الملل را از دانشگاه گرفته ام و به دنبال تحصیل در رشته علوم سیاسی در مقطع دکترا هستم؛ چرا که به فعالیت در عرصه سیاست علاقه فراوانی دارم و به همین دلیل در دوره های گذشته در انتخابات شورای شهر شرکت کردم. در واقع بیشتر این سال ها به دنبال حرفه اصلی ام بودم. اما این امر بر فعالیت من در موسیقی تاثیر نداشته و آثاری را نیز تولید کرده ام. بعد از تولید آلبوم حس خوب که ۱۹ اردیبهشت امسال منتشر شد نیز تصمیم به اجرای یک کنسرت خصوصی داشتم که با پیشنهاد آقای درفشه قرار شد به صورت عمومی و در سالن برج آزادی روی صحنه برویم. از طرفی نیز حساسیت های زیادی برای تولید هر اثر دارم که همین امر موجب شد تولید آلبوم حس خوب حدود ۵ سال طول بکشد.

وی افزود: زمانی که ما موسیقی پاپ را شروع کردیم، در واقع این سبک موسیقی در کشور وجود رسمی نداشت و خیلی تلاش کردیم تا موسیقی پاپ دوباره در کشور شکل بگیرد. آن زمان موسیقی پاپ ما از کشورهای غربی تغذیه می شد در حالی که پتانسیل های بسیار خوبی در کشور خودمان وجود داشت که شنیده نشده بود. امروز هم وضعیت موسیقی پاپ بد نیست اما من احساس کردم دوباره می توانیم پا به عرصه فعالیت بگذاریم و به رشد و تعالی آن مطابق با سلیقه ایرانی کمک کنیم.

خواننده تیتراژ سریال روزگار جوانی در خصوص نبود قانون کپی رایت در کشور گفت: به دلیل نبود این قانون تولید آلبوم موسیقی به صرفه نیست، چرا که آثار به سرعت به صورت رایگان بر روی سایت ها و شبکه های مجازی در دسترس قرار می گیرند و به همین دلیل فضای موسیقی به سمت تولید تک قطعه می رود. اما من تمام تلاشم را می کنم که همچنان آلبوم های موسیقی ام را بر روی cd نیز به بازار عرضه کنم.

کنسرت “محمدرضا عیوضی” با رهبری ارکستر “علیرضا شمس اسکندری” و تهیه کنندگی “یاشار درفشه”، جمعه ۱۰ شهریور از ساعت ۲۱:۳۰ در سالن اصلی برج آزادی برگزار می شود.

علاقمندان می توانند برای تهیه بلیت این اجرا به سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com مراجعه کنند.

تصاویری از این نشست را از نگاه دوربین « سارا شکوهی فرد » مشاهده می نمایید.

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.