موسیقی ایده آل – پارمیس نطقی : اشکان صدیق آذر موزیسین جوان «لانچ پد» که این روزها نام او را در کنسرت های محمّد علیزاده بسیار میشنویم جدیداً به عنوان تنها آرتیست ایرانی در شرکت «Ableton» آلمان که یکی از بهترین شرکت های ساخت لانچ پدهای دنیا می باشد حضور دارد و آلبوم مستقلی را با نام «بی مقدمه» منتشر می‌کند. موفقیت این موزیسین جوان باعث شد تا این بار مصاحبه ای  با ایشان داشته باشیم. 

جهت آشنایی بیشتر مخاطبین خود بیوگرافی مختصری از خودتان بگویید؟ 
اشکان صدیق آذر هستم متولد مرداد ماه سال ۱۳۶۶ در تبریز به دنیا آمدم و با نام "Ashcome" در عرصه موسیقی حضور دارم.


این حرفه را از چه سنی و زیر نظر کدام اساتید آغاز کردید؟
از ۱۳ سالگی گیتار کلاسیک را نزد «علیرضا شمس» و پیانو را نزد «فرید جاوید» فرا گرفتم. پس از آن برای فراگیری هارمونی و کنترپوان، به مدت ۲ سال تحت آموزش استاد بخشی بودم.

 

ساز تخصصیتان چیست و چه سازهای دیگری می نوازید؟
ساز تخصصی من پیانو و لانچ پد است  و البته  فوکوس کاری من این روزها بر روی لانچ پد هست و اکثر کارهایم را لانچ پد می سازم. 

 

از اجراها و فعالیت های خود برایمان بگویید؟
در سال ۸۸ به دنبال پیشنهادی کاری به ترکیه رفتم و به مدت ۴ سال به این کشور رفت و آمد داشتم و معتقد هستم که همکاری با دی‌جی‌های آلمانی و روسی، نقش بسزایی در پیشرفتم داشته است. در سال ۹۳ به گروه «محمّد علیزاده» ملحق شدم و در روزهای پرکاریِ این خواننده، در کنسرت‌های بسیار زیادی با او همکاری دارم.

 

سبک موسیقی مورد علاقتان چیست؟
سبک مورد علاقه من فقط و فقط الکترونیک و زیر شاخه های موزیک الکترونیک است و در این سبک فعالیت میکنم.

 

از آثار و تک آهنگ ها در مارکت بین‌المللی  و فعالیت های هنریتان برایمان بگویید؟
سه قطعه‌یVitamin Sky""، " Moonar" و "Forgotten Sounds"  را در مارکت  بین‌المللی  منتشر کردم و قطعه"Vitamin Sky"به مدت یک ماه در سایت معتبر" Beatport " که به عرضه‌ی آثار الکترونیک اختصاص دارد قرار داده شد و به عنوان ۱۰۰ اثر برگزیده در این سایت معرفی گردید، در کنار تولید و انتشار این تک‌آهنگ‌ها، مشغول جمع‌آوری آلبوم هم بودم. همچنین ریمیکس قطعاتی از محمد علیزاده، علی لهراسبی و گروه چارتار پروژه‌های در دست تهیه‌ام می باشد.

 

در خصوص آلبوم در حال انتشارتان ، تعداد قطعات، نحوه ی ضبط و کلیات آن برایمان بگویید؟
آلبوم «بی مقدمه» دارای ۹ تِرَک و شامل سبک های هاوس و چیل آوت ( زیر شاخه های موزیک الکترونیک)  می باشد. ، در این آلبوم نوازندگان برجسته ای چون؛ بهمن میرزازاده و امین توانافر حضور دارند و کار مسترینگ این آلبوم را سعید عباسی انجام دادند. این آلبوم اولین آلبوم مجاز در سبک الکترونیک است و اکثر استانداردهای سبک الکترونیک در این آلبوم از جمله؛ میزان بندی ها جنس ها و فضاسازی ها و حتی نوع میکس و …رعایت شده است.


هدفتان از انتشار آلبومی با این سبک چیست؟ 

با توجه به اینکه این سبک از موسیقى در کشور ما بصورت محدود و جسته و گریخته دنبال میشد قصد من بر این بود که به عنوان نخستین قدم تحت عنوان اولین  آلبوم مجوز دار سبک الکترونیک  ، این آلبوم را به مرحله انتشار برسانیم.

با توجه به اینکه پیش از این چندین اثر خود را در مارکت های بین المللی عرضه کرده اید بازخورد این آلبوم رو در ایران چطور تصور میکنید؟
با توجه به اینکه تجربه پخش موزیک هایم را در خارج از کشور داشته ام و استقبال بسیار خوبی شده است، اما در ایران با توجه به قانون کپی رایت نمی توانم هیچ تصوری از فروش آثارم داشته باشم، اما امیدوارم به هر طریق به گوش مردم و دوستداران موزیک و خصوصاً دوستداران این سبک برسد و دوست داشته باشند و مورد استقبال واقع بشود.

 

آیا به دنبال انتشار این آلبوم خودتان به صورت فردی کنسرتی خواهید داشت؟
چرا که نه حتماً، فکر میکنم هر کسی آرزوی چنین اتفاقی را دارد و امیدوارم که این کار را انجام دهم.

 

برنامه آیندتان چیست  چه کارهایی در دست انتشار دارید؟
یک سری برنامه ها در ذهن دارم که بستگی به باز خورد آلبوم و نظرات مردم و همکارانم دارد، که می تواند بر روی تصمیماتم تاثیرگذار باشد.

 

نظرتان راجع به وضعیت کلی موسیقی ایران و  جایگاه سبک الکترونیک در موسیقی ایران چیست؟
من در جایگاهی نیستم که بخواهم در مورد موسیقی ایران نظری بدهم، اما در مورد موزیک الکترونیک این را می دانم، که به صورت مستقل آن طور که در خارج از ایران دنبال می شود در ایران دنبال نمی شود و تمام سعی من و مطمئناً بقیه دوستان این است که در حد توانمان بهترین و استانداردترین کار را  ارائه بدهیم.

تا امروز به کدام یک از آرزوهایتان رسیده اید؟
قطعاً، جایی که هم اکنون هستم آرزوی سال های قبلی ام  بوده و اکنون نقطه شروعی برای آرزوهای بعدی ام می باشد.

 

آیا انسان خوش قولی هستید؟
نمیدانم تا چه حدودی نظراتم راجب خودم درست باشد. شاید بهتر باشد این سوال را از اطرافیانم بپرسید.

 

موسیقی تنها حرفه شماست؟
بله

 

به عنوان کلام پایانی اگر ناگفته ای دارید بفرمایید.
امیدوارم خیلی بیشتر از این ها اتفاقات خوب در موسیقی و هنر کشورمان بیافتد و هر روز به استانداردها نزدیکتر شویم در پایان هم از کسانی که من را یاری کردند تا آثارم به گوش دوستداران این سبک و طرفدارانم  برسد کمال تشکر را دارم  و از شما هم بابت این گفت وگو سپاس فراوان را دارم.

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.