موسیقی ایده آل – مائده محمد زاده : امیر میلاد نیک زاد نوازنده جوان پیانو و کیبورد گروه شوک فرزادفرزین است که این روزها سخت مشغول آماده سازی قطعات آلبوم جدید فرزاد فرزین میباشند.آلبوم ۶ که به زودی منتشر میشود بهانه ای شد تا با امیر میلاد به گفتگو بنشینیم و کمی از حال و هوای این روزهای کاری او و آلبوم جویا شویم.در ادامه گفت وگو او را با خبرنگار موسیقی ایده آل می خوانید :


کارتان را از چه زمانی به طور کاملا حرفه ای آغاز کردید؟
سال ۸۷ با نوازندگی پیانو و کیبورد کارم را آغاز کردم برای شروع در گروه ارکستر آقای محمد اصفهانی حضور داشتم و به مرور زمان با اساتید دیگری آشنا شدم.


تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که به سمت خوانندگی بروید؟
در بسیاری از مواقع به این موضوع فکر کردم اما نمیخواهم وارد این عرصه بشوم دوستان زیادی هم به من میگویند صدایت خوب است (باخنده) ولی من ترجیحم این است که موزیسین بمانم چون وجهه ی این دو هنر بسیار با هم متفاوت میباشد و من فکر میکنم کار درستی نباشد که من وارد این عرصه بشوم.


بزرگترین هدف کاریتان در این عرصه چیست؟
اگر اجازه بدهید این پیش خودم بماند تا بخواهم عنوان کنم ولی هدف جالبی است حداقل میشود گفت برای خودم بسیار هدف شیرین و جالبی میباشد.


اگر روزی فرصت این پیش بیاید که با خواننده یا گروهی درسطح بین المللی کار کنید ترجیح شما کدام خواننده یا گروه است؟
سوال جالبی پرسیدید گروه ها و خواننده هایی بوده و هست که علاقه داشته باشم با آنها کار کنم اما دوست دارم با خانم 
Celine Dion
و تعدادی از خواننده هایی کار کنم که دوست داشتم در ضمن اینها رویاهایی هستند که برای هرکسی به وجود می آید و هست. 


تا به حال کار تدریس ساز هم انجام داده اید؟
مدتی قبل شاگردی در خصوص تدریس ساز پیانو داشتم که بهتر است نگویم چه اتفاقی افتاد(باخنده) اما این کار را واقعا نمیتوانم انجام بدهم چون اولا زمانی ندارم برای این کار و همینطور راستش را بخواهید اعصاب این کار را هم ندارم ترجیح میدهم به سراغش نروم چون این کار روحیه ای بالا میخواهد و همچینین وقت و زمان کافی که اصلا من هیچ کدام را ندارم.


آموزش های آکادمیک تا چه میزان در نوازندگی تاثیر دارد؟
از نظر من آموزش آکادمی در نوازندگی در حدودی میتواند تاثیر داشته باشد نمیگویم تاثیر ندارد ولی بالاخره خیلی از فن هایی که در نوازندگی وجود دارد از طریق تجربه به دست می آید البته باید این نکته را هم ذکر کنم که این نظری است که من در مورد این مسئله دارم.


از دید شما جایگاه یک نوازنده در کشور ما کجاست؟
خیلی خیلی جایگاه پایینی است از نظر من آن جایگاهی که باید داشته باشند و داشته باشیم را نداریم اما چرا دروغ بگویم از نظر فرزاد فرزین آن جایگاه را داریم اما از نظر بسیار از افراد به خصوص مردم این یک مسئله ی شناخته شده ای نیست واین خیلی بد است.


به نظر شما موسیقی ایران در حال حاضر جایگاهی که باید داشته باشد را دارد؟
خیر ، نمیگویم موسیقی ما جایگاه بدی دارد اما آن جایگاهی هم که باید داشته باشد را ندارد به خاطر اینکه ما تنظیم کننده ها و موزیسین های  بسیار حرفه ای و خوبی در کشورمان داریم از نظر من حق ما جایگاه خیلی بالاتری است که متاسفانه این موضوعی ساده نیست.


مدتی پیش با یاشار خسروی یک ترک بی کلام منتشر کردید باز هم قصد انتشار یک کار این چنینی را دارید؟
بله بله ما باهم تصمیماتی درخصوص انجام کاری دوباره را داریم و کارهایی هم کرده ایم که سر فرصت و به موقع این موضوع را اطلاع رسانی میکنیم.


کمی از آلبوم ۶ برایمان بگویید؟
آلبوم ۶ از نظر من آلبومی بسیار بسیار حرفه ای و خوب است و فضای آن فضایی کاملا متفاوت است چون همه ی گروه برای خوب بودنش زحمت کشیده اند ومن مطمئنم که همه آن را دوست دارند.


فضای کلی آلبوم جدید فرزاد فرزین ادامه آلبوم شخصی است یا فضا های جدید تری را تجربه کرده اید؟
اصلا به هیچ عنوان اینطور نیست آلبوم ۶ با همه ی آلبوم های فرزاد متفاوت است و ادامه ی آلبوم دیگری نخواهد بود در آینده خودتان میبینید که فضای کلی این ۲ آلبوم کاملا متفاوت است.


چه عواملی با گروه همکاری کردند و حضور موثری در آماده سازی آلبوم داشتند؟
همه ی دوستان در کنار هم یک پکیج کاملا حرفه ای را تشکیل دادیم از موزیسن گرفته تا تنظیم کننده و شاعرا آقای حامد رجبی و مسعود محمدی که اکثر ترانه هارا سروده اند همه و همه دست به دست هم دادن تا این پکیج حرفه ای کامل بشود و بتوانیم یک مجموعه ی خوبی داشته باشیم.


در آلبوم جدید یک تنظیم کننده ی ترکیه ای یک قطعه را تنظیم کرده است کمی از نحوه آشناییتان با ایشان برایمان بگویید.
بله آقای 
altan turan تنظیم کننده ی ترکیه ای هستند که با ما همکاری داشتند ایشان از طرف یاشار خسروی به گروه معرفی شدند و طی تصمیمات گرفته شده هماهنگی های لازم انجام شد  و ما برای انجام کار به شهر استانبول ترکیه رفتیم و آنجا همه ی کارهای این ترک را انجام دادیم.


از اینکه با یک تنظیم کننده ترکیه ای همکاری داشته اید احساس رضایت میکنید یا خیر؟
بله چرا که نه ایشان بسیار تنظیم کننده ی خوبی بودند. من و گروه از همکاری با ایشان بسیار خوشحالیم و رضایت کامل داریم.


آقای فرزین طی خبری اظهار داشتند که آلبوم تا اواخرشهریور منتشر میشود فکرمیکنید که آلبوم به آن موقع برسد؟
بله فرزاد اعلام کرده است که آلبوم در شهریور منتشر خواهد شد ، من هم امیدورام به این شکل باشد البته فکر میکنم آلبوم به ماه شهریور برسد و منتشر شود.


با توجه به این که نام آلبوم ۶ است ، آیا قطعه ای با این نام و مضمون در آلبوم وجود دارد یا این نام صرفا به این دلیل انتخاب شده است که این ۶اُمین آلبوم فرزاد فرزین است؟ 
نه_ در آلبوم قطعه ای به اسم ۶ وجود ندارد و این یک ابهامی ایجاد کرده است که خود شما متذکر شدین اسم به این خاطر ۶ گذاشته شد که ۶ اُمین آلبوم فرزاد است.


آلبوم قبل  2 ترک به زبان لاتین (انگلیسی) داشت در این آلبوم هم ترکی به لاتین خوانده شده است؟
در آلبوم شخصی فرزاد ۲ تا قطعه به انگلیسی به خوبی اجرا کرد و بسیار مخاطب داشت باید بگویم که بله در این آلبوم هم فرزاد باز یک تِرک به زبان انگلیسی خواهد داشت.


و حرف آخر….
اول از تمامی دوستانم تشکر میکنم از خانواده ی عزیزم هم بسیار ممنونم در آخر هم ازشما و سایت موسیقی ایده آل متشکرم بابت این مصاحبه؛با آرزوی موفقیت برای همه.

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.