موسیقى ایده آل – دلارام بهرامپور: امروز به بهانه ى تولد مردى که صداى سازش همه جا پرشده با او به گفتگو نشستیم .علیرضا میراقا ، یکى از معروف ترین نوازندگان ساز هاى بادى در ایران ، امروز با آغوش باز به استقبال سى و هشت سالگى رفت . با ما همراه باشید تا به زیر پوست شهرت این نوازنده در دقایق ابتدایى زادروزش برویم . 

 

– بهتره صحبت هامون رو با این سوال شروع کنیم که اولین و مهمترین آرزوى هنرى و کارى شما توى سن و سال جدید چى هست ؟

 
امیدوارم که توى سال جدید زندگیم بتونم خیلى کارهاى بهتر و خاص ترى انجام بدم و بتونم کمى بیشتر روى خوانندگیم تمرکز کنم و اتفاق هاى خوبى هم براى من و هم برای تمام همکارانم رقم بخوره . 

– بنظرتون چه اتفاقى افتاده که شما انقدر بین مردم شناخته شده هستین که حتى این شهرت رو امروز میشد در سیل تگ هاى اینستاگرام براى تبریک تولدتون هم دید ؟


راستش اتفاق فقط لطف آدمهاست ، من فقط تمام تلاشمو میکنم به تمام مخاطب هام و دوستان و همکارانم تا جایى که باعث آزار و اذیتم نشن احترام بزارم و هواشونو داشته باشم و خواسته هاشون رو حدالامکان  بر آورده کنم ، کار خاصى هم نمیکنم یک انسان باید بطور طبیعى این کارها رو انجام بده ولى اینکه این عزیزان تا این اندازه حواسشون به من هست، واقعا لطفشونه و من ممنونشون هستم .

 

– خیلى از مخاطبانتون از نوازندگى شما لذت میبرن توى شب تولدتون یعنى امشب براى خودتون هم ساز نواختین ؟ چه حسى داشتین که با نواختن سازتون وارد سن و سال جدید شدین؟ 

راستش امروز برای خودم که نه اما جالبه روزم رو از صبح با نواختن سازم توى استودیو شروع کردم براى یکى از همکارانم براى اثر جدیدش ترومپت نواختم ، حس که … وارد سى و هشت سال شدنى که نزدیک به چهل میشه آروم آروم حس نسبتا عجیبى هست و اینکه یکم هم در عجبم از گذر زمان که خیلى سرعتش داره زیاد تر میشه بنظرم .


– اثری رو که گفتید زادروزتون رو باهاش شروع کردین برامون معرفى میکنید ؟
یه قطعه موسیقى پاپ با کلام بود که ملودى و تنظیمش هم کار آقاى هیراد نیکنام بود .


– خیلى ها دوست دارن بدونن که اصلا چى شد به موسیقى علاقه مند شدین ؟

 علاقه مندشدن من به موسیقى خیلى مفصل هست اما این رو خلاصه بگم که از روزى که یادم میاد تقریبا ۵-۶ سالگیم به بعد همیشه نسبت به ادوات و آلات موسیقى عکس العمل نشون میدادم یعنى اگر ارگ ، ساز کوبه اى و …میدیدم به سمتش میرفتم و گویا از بچگى این علاقه در من بوده  ولی اینکه چی شد وارد عرصه ى موسیقى شدم و هنرستان و … خیلی مفصل هست و قبلا در موردش توضیح دادم.


– روزى که شروع کردین و پا توى دنیاى موسیقى گذاشتین فکر میکردین به موفقیت های کنونی برسین ؟ 


والا من خیلی آدم زیاده خواهی هستم و انتظارم هم بیشتر از همه از خودم خیلی زیاده ولی نه فکر این روزها رو نمیکردم این خیلى طبیعی هست که آدمها همشیه آرزویى رو دارن که وقتى بهش میرسن  یادشون میره قبلا اون داشته جزو آرزوهاشون بوده و من هم از این قاعده مستثنا نیستم  ولى خیلى جاهاى بالاترى رو دلم میخواد اما بازهم تا همین جا ممنونم  از خدا و خانواده ام و عزیزان دیگری که من رو حمایت کردن و میکنن و ازهمشون ممنونم.


– با این به اصطلاح زیاده خواهى که خودتون گفتین فکر میکنین موفقییت نهایى علیرضا میرآقا کجاست و فاصله اش چقدر هست با حال ؟ 
دوره (با خنده) خیلی دوره ، چون من دارم با ایده آل ها و استاندارد هاى کل دنیا مقایسه میکنم  نه با کشور خودم.


– فکر میکنین چه چیزی میتونه بیشتر از همه برای رسیدن به هدفتون کمکتون بکنه؟ 


بنظرم بعد از سلامتى مهم ترین چیزی که میتونه کمک کنه واقعا شرایط مالی و مادی و … هست چون قطعا باعث میشه با آدم هاى درجه یک بتونی برخورد داشته باشی که باهاشون کار و همفکری کنی چه در همکاران داخلی چه خارجی. خیلی ها میگن که بابا شما که معروفی  همه دوستات هستن و … ولی دوست من چه گناهى کرده که بخواد برای من رایگان کار کنه اون هایی هم که تا الان هرکاری کردن فقط لطف کردن و من بسیار ممنون و مدیونشون هستم و امیدوارم بتونم تمام لطفشون رو روزی جبران کنم ولی پول میتونه خیلی کمک کنه تو خیلى چیزها. 


– حرف آخر؟ 
ممنونم از شما و تمام دوستان و همکاران گل و عزیز سایتتون که وقت گذاشتید و بهتون خسته نباشید میگم. ممنونم از خانواده ام که تا این لحظه تحملم کردن  و منو حمایت کردن و خداروشکر میکنم  و بی نهایت ممنونم از تمام همکار هایی که دوستم دارن قلبا و قبولم دارن قلبا نه ظاهری و یک دنیا ممنونم از تمام طرفداراى گلم و همه عزیزایی که وجودشون واقعا مایهء دلگرمی هست و امروز واقعا خجالت زده کردن من رو… امسال تنها سالیه که به خاطر حجم بالاى تبریکهاى دوستان و همکارها و طرفداراى نازنینم نمیتونم تک تک از همشون تشکر کنم و حسابى خجالت زده شون شدم و امیدوارم لیاقتش رو داشته باشم.به امید داشتن روزهای خوب برای موسیقی کشور عزیزمون. شبتون خوش. خدانگهدار

ماهم براى جناب میرآقاى عزیز ارزوی سلامتی و اتفاقات و لحظات ناب رو داریم و زادروزشون رو تبریک میگیم.

image

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.