موسیقی ایده آل – مریم رفائی:«احسان خواجه امیری» خواننده عاشقانه ها در تاریخ ۱۷و۱۸ مهرماه سال جاری در دو سانس و در تالار وزارت کشور بر روی صحنه رفت تا برای آخرین بار آلبوم عاشقانه ها را به اجرا دربیاورد.

این کنسرت با استقبال خوب هواداران این خواننده و موزیسین مواجه گردید و خواجه امیری با سورپرایزهای متعددی مخاطبین خود را غافلگیر کرد. آخرین سانس از اولین شب اجرا، کنسرت با آمدن اعضای ارکستر و نواختن قطعه اینترو «دروازه های دنیا» آغاز شد.
خواجه امیری در ادامه قطعات «این حقم نیست»، «به دادم برس»، «شیرین»، «نابرده رنج»، «دریا»، «تاوان»، «دارم میام پیشت»، «ایران ایران»، «نمی دونم»، «آرزو»، «لحظه»، «تموم قلب من»، «گذشته ها»، «پرنده»، «سلام آخر» و «احساس آرامش» را اجرا کرد.
اعضای ارکستر متشکل از: هومن نامداری(رهبر ارکستر، نوازنده ساکسیفون و کیبورد)، مهرداد هزارخوانی(گیتار باس)، محمد کاظمی(کیبورد)، احسان نی زن(ویولن)، هومن غفاری(درامز)، همایون نصیری(پرکاشن و سازهای کوبه ای)، محمدعلی نصری(گیتار اسپانیش، آکوستیک)، فرشید اطهمی(گیتار)، سیامک کریم پور(ترومبون)، علی ضرابی(ترومپت) و کامیار ماندگاریان(ترومپت) بود.

اعضای گروه آوازی تهران به سرپرستی «میلاد عمرانلو» متشکل از: Alto: «سمیرا محسنی»، «گلناز نویدان»، «یلدا نوری» و «مهدیه صفدری»/ :Soprano«نازنین روستا»، «شیوا سروش»، «سولماز جوانبخت» و «روشنک کی منش»/Bass: «مهرداد ناصحی»، «حامد فقیهی» و «نوید یزدانیان»/«فرهاد خزری»، «سیدمهدی ابطحی»،« کامران روجزاده» بود.

«امید حاجیلی»، «زهرا عاملی»، «علیرضا کهن دیری» و«اهورا ایمان» از جمله مهمانان اولین شب اجرا بودند.

حواشی:
*خواجه امیری نسبت به دیگر اجراهایش در این برنامه توانست صحنه را به طور کامل در دستانش بگیرد و همانند دیگر خوانندگان با جملات و گاهی شوخ طبعی فضای سالن را تغییر دهد. وی در این برنامه منتخبی از آهنگ های گذشته و آلبوم عاشقانه ها را اجرا کرد.
*«احسا نی زن» در اکثر قطعات با ساز ویولن هنرنمایی کرد به طوری که بارها توسط حاضرین مورد تشویق قرار گرفت و اکثرا درمورد وی و قدرت نوازندگی اش صحبت میکردند.
*تمام قطعات با تنظیم جدید و متفاوتی توسط «هومن نامدار» اجرا شد.
*خواجه امیری هنگام معرفی نامداری رهبر ارکستر وی را آرامش گروه خواند و هومن غفاری نوازنده درامز را به عنوان قلب ارکستر معرفی کرد.
*خواجه امیری پس از معرفی عاملی افزود: که از وی ترانه ای را در آلبوم جدیدش دارد که کمی من را به دردسر انداخت و این شعر دوماه پشت در ارشاد مانده بود.
*هومن نامداری در قطعه «دریا» با ساز ساکسیفون هنرنمایی کرد به گونه ای که در همان چند ثانیه چندین بار مورد تشویق قرار گرفت.
*قطعه «تاوان» ابتدا توسط حاضرین خوانده شد و بعد خواجه امیری به همراه گروه اش به اجرای این قطعه پرداخت.
*بعد از اجرای قطعه تاوان، خواجه امیری اولین سورپرایزش را رو کرد. وی در ابتدا گفت که قرار است گروه منحصر به فردی که در سال ۸۴ توسط «میلاد عمرانلو» تاسیس شده است بر روی صحنه بیاید. اما تعداد خیلی کمی بود که این گره را میشناخت، همین امر سبب شد که خواجه امیری توضیح بیشتری بدهد. او گفت: برنامه کلاه قرمزی عید را دیده اید؟ و مردم شروع به تشویق کردند اما حاضرین فکر میکردند قرار است کلاه قرمزی بر روی صحنه بیاید. نهایتا خواجه امیری اشاره ای به سفر گروه آوازی تهران به لتونی و دریافت مدال طلای آنها کرد و از وکاپلا دعوت کرد بر روی صحنه بیایند. در ادامه خواجه امیری به کاری که می خواست اجرا کند اشاره کرد و افزود اجرای قطعه ای از  خواننده بزرگی همچون «مازیار» جسارت می خواهد و همراه با گروه آوازی تهران، قطعه «ایران ایران» را اجرا کرد که انتهای قطعه را حاضرین با وی همخوانی کردند.
*گروه وکاپلا در پایان اجرایشان با خواجه امیری، قطعه «گنجشکک اشی مشی» را اجرا کردند و این بار حاضرین دانسته و با شناخت از این گروه، ایشان را تشویق کردند.
*خواجه امیری از «روزبه بمانی» و «علیرضا افکاری» خالقان آلبوم عاشقانه ها در آخرین اجرای این آلبوم هم یادی کرد.
*پس از اجرای قطعه «لحظه» نوبت به سورپرایز بعدی بود آن هم پخش کلیپ قطعه «تنهایی» از آلبوم جدید خواجه امیری که «پاییز، تنهایی» نام دارد. ابتدای این کلیپ، احسان نی زن نشسته بر روی زمین کویر در حال نواختن ساز کمانچه بود، که به شدت با حال و هوای این قطعه همخوانی داشت. بازهم حضور «روزبه بمانی» در آلبوم جدید خواجه امیری حتمی بود چراکه قطعه «تنهایی» از سروده های بمانی است و «هومن نامداری» وظیفه تنظیم این قطعه را برعهده دارد.
*خواجه امیری هنگام معرفی «فرشید اطهمی» عنوان کرد که وی نوازندگی تمام قطعات آلبوم جدیدش را برعهده دارد. وی درمورد تاریخ انتشار آلبوم نیز افزود که در اولین فرصت با عشق تقدیم خواهد شد و تاریخ دقیقی را از انتشار آلبوم بیان نکرد.
*ارکستر خواجه امیری، سلویی را اجرا کردند که توسط «هومن نامداری» رهبر ارکستر گروه ساخته شده بود و هرکدام قسمتی از این قطعه را تکنوازی کردند.
*خواجه امیری همکاریش با «علیرضا افکاری» و «اهورا ایمان» را باعث موفقیت اعلام دانست و اجرای قطعه «سلام آخر» در حضور آنها را کمی جسارت خواند.
با تشکر از «محمد جلیل پور» مدیریت محترم موسسه فرهنگی هنری «آوای هنر» و آقای علی نیکونیا روابط عمومی این موسسه که ما را در تهیه گزارش یاری کردند.
در ادامه ببیننده چند سکانس از نگاه دوربین «تینا رحیمیان» باشید.

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.