موسیقی ایده آل – پریسا زرگری : جدیدترین آلبوم حمید عسکری با نام «دیوونه وار» 30 ام فروردین منتشر می شود. این آلبوم پس از سه گانه ی «کما» ، «خوشبختی» و «از عشق» ششمین آلبوم حمید عسکری است و با فاصله ای کمتر از یکسال از آلبوم قبلی این خواننده منتشر می شود.

این آلبوم شامل ۹ قطعه است که یکی از قطعات آن با نام «رویا» چندی پیش در فضای مجازی منتشر شد . ترانه های این آلبوم را علی ایلیا سروده است و آهنگسازی تمام قطعات آن را خود حمید عسکری انجام داده است. شهاب اکبری که در کارهای قبلی حمید عسکری هم همواره با او همکاری داشته است اینبار نیز شش قطعه از نه قطعه ی آلبوم را تنظیم کرده است.

به سراغ شهاب اکبری که تنظیم کنندگی بخش اعظمی از آلبوم را بر عهده داشته است رفته ایم تا توضیحاتی را درباره ی آلبوم، از زبان تنظیم کننده ی این آلبوم بشنویم . شهاب اکبری درباره ی کم بودن تعداد قطعات آلبوم به خبرنگار ایده آل گفت : «  از نظر من ۹ قطعه ی خوب بهتر از ۱۴-۱۵ قطعه ی بد و آلبوم پرکن است . » وی همچنین ادامه داد : « ما از یک ترانه سرا استفاده کردیم چون فکر کردیم اینگونه می توانیم نتیجه ی بهتری بگیریم و آلبوم هایی که تعداد عواملشان کمتر است خیلی یکدست تر و بهتر از آلبوم هایی است که عوامل زیادی آن را تولید کرده اند. » همچنین حمید عسکری و شهاب اکبری برای ضبط بخشی از آلبوم به ترکیه سفر کرده بودند که شهاب اکبری در این باره گفت : «  ما پنچ ترک را در ترکیه ضبط و میکس و مستر کردیم که سه تای آنها در آلبوم قرار داده شده است، با آهنگسازهای ترکیه همکاری نداشته ایم و ملودی ها اصلا حال و هوای موزیک استانبولی را ندارند و تمامی قطعات را خود حمید آهنگسازی کرده است و فقط ضبط خواننده در ترکیه انجام شده است. »

اکبری اذعان داشت : « این آلبوم در حال و هوای آلبوم های قبلی نیست و کاملا جدا از آلبوم های قبلی است، سعی کرده ایم که در فضای جدیدی کار کنیم که هم فضای جدیدی در آلبوم ایجاد شود و هم خودمان تجربه ی جدیدی کرده باشیم جزئیاتش را هم باید کار منتشر شود و خودتان بشنوید و بیشر قابل توضیح دادن نیست. » همچنین شهاب اکبری درباره ی کم بودن فاصله ی زمانی بین این آلبوم و آلبوم قبلی یعنی «از عشق» که خرداد سال گذشته منتشر شد، می گوید : « فاصله ی زمانی یک مقدار کم بود اما من فکر میکنم هر خواننده ای باید سالی یک آلبوم را منتشر کند و خیلی چیز عجیبی نیست و مهم اینست که خواننده ها در موزیک حضور داشته باشند و از نظر من سالی یک آلبوم برای هر خواننده خیلی منطقی باشد. » شهاب اکبری در پاسخ به این سوال که از نظر ایشان کدام قطعه از آلبوم حتما شنیده خواهد شد واز نظر مخاطبان مورد استقبال قرار خواهد گرفت گفت : « وقتی که یک آلبوم را تولید می کنیم آنقدر درگیر تولید هستیم و شبانه روز کارها را گوش میکنیم دیگر به روزهای آخر که میرسیم خودمان هم نمی توانیم قطعه ای را انتخاب کنیم و موزیک در ایران باید با حال و هوای مردممان درگیرباشد و باید با توجه در برهه ای که هستیم موزیک بتواند احساسات مردم را درگیر کند، اینکه بگویم کدام کار حتما شنیده خواهد شد واقعا چیز خواصی در ذهنم نیست ولی این را مطمئنم که خیلی آلبوم خوبی شده است .  »

شهاب اکبری در پایان اضافه کرد : « ما واقعا برای این آلبوم زحمت کشیده ایم، خود حمید خیلی زحمت کشید و آقای علی ایلیا و تمام دوستانی که کار کرده اند، امیدوارم مردم دوست داشته باشند و یک اتفاق خوبی برای این آلبوم بیفتد و ما از زحمت های یک ساله ی شبانه روزی و پر هزینه ی خود بتوانیم نتیجه ی خوبی بگیریم . »

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.