موسیقی ایده آل – محمد کردی : سروش یعقوبی خواننده جوان و بسیار خوبی است که پاییز سال گذشته آلبوم « صحنه » را منتشر کرد که با استقبال خوبی از سوی مخاطبین مواجه شد . وی اکنون به شدت درگیر امور نخستین کنسرت رسمی خود است که قرار است در تاریخ ۲۰ مرداد ماه در سالن ایوان شمس برگزار شود . کنسرتی که با شعار حمایت از حیوانات آسیب دیده و بی سرپرست اجرا خواهد شد. سری به محل تمرین خواننده زدیم و علاوه بر گزارش تصویری از تمرین گفت و گویی را نیز با وی انجام دادیم که ماحصل آن را در ادامه می خوانید : 

در آستانه نخستین کنسرت رسمی ات هستی ؛ چه احساسی داری ؟

باید عرض کنم که این کنسرت علاوه بر این که  نخستین کنسرت رسمی من است ، اولین کنسرت پاپ در ایران است که برای حمایت از حیوانات بی پناه و بی سرپرست و آسیب دیده برگزار می شود. حس خیلی خوبی دارم مخصوصا چون مضمون این کنسرت مضمونی است که به آن اعتقاد داشتم و دوست داشتم که این کار را انجام دهم و بسیار خوشحالم که قرار است افرادی که حامی حیوانات هستند را در تاریخ  ۲۰ مرداد ماه در سالن ایوان شمس ببینم.

 

استقبال تا این لحظه چگونه بوده است ؟

 

استقبال تا اینجا خیلی خوب بود است. مخصوصا این که یک موضوع کاملا جدیدی در ایران بود . ما تا به امروز کنسرتی نداشتیم در ایران که برای حمایت از این موضوع و با مجوز رسمی برگزار شده باشد.مردم خیلی به این که ما در حال دنبال کردن چنین هدفی هستیم علاقه نشان دادند.البته باید اشاره کنم که بحث استقبال و بحث فروش بلیط دو موضوع متفاوت است اما می توانم بگویم که به طور کلی هر دو موضوع خوب پیش رفته است.علاوه بر این ، بعضی از افراد شهرستان هستند ، برخی از قبل برای آن تاریخ برنامه چیده بودند ، میخواهم بگویم جدا از کسانی که بلیط تهیه کردند چند ده برابر کامنت دریافت کردیم که از این که نمیتوانند در کنسرت ما شرکت کنند ابراز تاسف کردند.

 

یکی از نکات قابل توجه این کنسرت این است که تمامی عواید آن به حساب سازمان حمایت از حیوانات واریز خواهد شد ، از نحوه شکل گیری این ایده بگو ؟ و این که فکر میکنی چقدر میتوانی در این راه موفق باشی و بتوانی از این حیوانات حمایت کنی ؟

بله تمامی عواید این کنسرت قرار است که برای حیوانات آسیب دیده هزینه شود.این ایده قبل از اجرای این کنسرت در ذهنم بود. داشتم فکر می کردم که هرچقدر هم کیفیت کار ما و قطعات بالا باشد و ماندگار باشد باز هم نمیتواند جای یک حرکت ماندگار و یک فرهنگ سازی را بگیرد.به نظر من اگر کسی می خاوهد در هر شاخه ای از هنر ماندگار شود باید اقدامی را جدا از هنرش انجام دهد که به نسل آینده هم کمک کند.ما مردم فهیمی داریم و من مطمئن هستم که وقتی ما این اقدام را انجام دهیم کم کم همه این سمت کشیده خواهند شد و در راستای حمایت از حیوانات قدم بر خواهند داشت.

دنیا روز به روز در حال صنعتی شدن است و مسلما نبود طبیعت ، حیوانات و خیلی از گونه های جانوری و گیاهی در وهله ی اول به خودمان آسیب می رساند.

این که چقدر می توانم در این مسیر موفق باشم کاملا به این موضوع بر میگردد که ما چقدر از سوی مسئولین مرتبط با این موضوع حمایت شویم. من و گروهم و پنگاه ها و نقاهت گاه ها را هم اگر با هم جمع کنیم باز هم در یک حد محدودی ظرفیت حمایت داریم.واقعا امیدوارم که مسئولین محیط زیست و حمایت از حیوانات از این حرکت حمایت کنند.

 

واکنش سازمان های حمایت از حیوانات نسبت به این حرکت تو چگونه بود ؟

 

من اصلا اطلاعاتی در مورد سازمان حیوانت ار حیوانات ندارم و نمیدانم که اصلا این سازمان وجود دارد یا خیر ! اگر هم باشد فکر نمیکنم خیلی سازمان بزرگ و رسمی ای باشد ، اگر هم هست که دیگر بدتر ! چون ما نه کامنتی دریافت کردیم نه کسی با ما تماس گرفت . تبلیغات کمی هم نکردیم . در تمامی گروه ها و کانال های حمایت از حیوانات ، صفحات اینستاگرام و … همچنینی خیلی از هنرمندان و اشخاص صاحب نام تبلیغات ما را در صفحاتشان به اشتراک گذاشتند . یعنی این دوستان نمیتوانند بگویند که ما اطلاعی از این کنسرت نداشتیم .مگر این که یا سازمانی به این جدیت وجود ندارد و یا این که خیلی برایشان مهم نیست.

 

 

برای دکور کنسرت هم برنامه ای داری و آیا در کل سورپرایزی برای این اجرا در نظر گرفته ای ؟

بله یک دکور زیبا در حد توانمان سعی کردیم آماده کنیم که مرتبط با موضوع حمایت از حیوانات است . سورپرایز کوچکی هم داریم که دوستانی که تشریف میارند در کنسرت شاهد آن خواهند بود.

 

در مورد برنامه های آینده و تک آهنگ ها کمی توضیح بده.

 

من در مورد برنامه های آینده ام منتظر این هستم که ببینک چه بازخوردهایی را مخصوصا از این کنسرت دریافت می کنم.هدف خودم این است که در ابتدا به شهرهای شمالی کشور سفر کنم و در آن جا کنسرتی را باهمین موضوع برگزار کنم . به این دلیل که در شهر های شمالی ما مراتع و جنگل های وسیعی داریم که آنجا انواع گونه های جانوری زیادی زندگی می کنند.منظور ما از حمایت از حیوانات فقط این نیست که مثلا اگر سگی با ماشین تصادف کرد مردم عادی و مسئولین بیایند و به این حیوان کمک کنند!فقط این نیست بلکه هدف بزرگتری داریم. این که شکار در ایران به این شکلی که وجود دارد از بین برود و شکارچیان تفنگ هایشان را به نماد صلح زمین بگذارند.علاوه بر شهر های شمالی میتوانم به شهرهای خرم آباد ، کرمانشاه ، اصفهان و شیراز هم اشاره کنم که انشالله در آینده نزدیک در این شهرها به روی صحنه بروم و این پیام را به گوش آن ها نیز برسانم.

در مورد تک آهنگ ها هم به تازگی مجوز تک آهنگی را با نام « عشق » گرفتیم که مجید ابراهیم زاده آهنگساز و وحیدطاهرخانی تنظیم و میکس و مستر آن را بر عهده دارند و ترانه ی آن را نیز آقای حسین پور سروده اند.این قطعه اولین قطعه ی کنسرتمان است.چند کلیپ هم در دست تهیه و تولید داریم که به زودی منتشر خواهند شد.

 

در ادامه می توانید تصاویری از تمرین کنسرت این خواننده را از نگاه دوربین « محمد امینی » مشاهده نمایید.

 

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.