موسیقی ایده آل – شاهین رسول زاده : همانطور که می دانید در آستانه انتشار ششمین آلبوم هنرمند محبوب کشورمان "حمید عسکری" تحت عنوان "دیوانه وار" هستیم ، به مناسبت انتشار این آلبوم به سراغ ترانه سرای این آلبوم که  اصلی ترین مهره این اثر نیز می باشد رفتیم تا گفت و گوی کوتاهی با وی داشته باشیم که در ادامه توجه تان را به خوانش این گفت و گو با علی ایلیا جلب مینماییم.

 

از شروع همکاریتان با حمید عسکری برای این آلبوم بگوئید:

همکاری من با حمید برای این آلبوم به این شکل بود که ، بعد از آلبوم از عشق و طبق صحبتی که داشتیم گفت برای این آلبوم می خواهم که دست کم ۵  -6 ترانه  داشته باشی و درباره چند ترانه سرای دیگر هم صحبت شد که ترجیح میدهم اسمی از آنها نبرم چون همکارهای خوب من هستند. قرار بود ترانه ها روی ملودی نوشته شوند اما من برای حمید بیست ترانه فرستادم و حمید شروع کرد از بین آنها انتخاب کردن و در نهایت  سیستم عوض شد و تصمیم گرفت که روی ترانه های من کار کند.

ترانه های این آلبوم در چه فضایی هستند؟

فضای ترانه ها بیشتر عاشقانه است ، و در ترانه هایی که کمی تلخ بودند تم عاشقانه را حفظ کردیم . تلاشم بر این بوده تا ۹۵ درصد ترانه ها از لحاظ ساختاری درست باشند و حمید هم روی این قضیه خیلی تاکید داشت . سعی داشتیم تا درترانه ها  فضاهای جدید و اتفاقات جدید داشته و باشیم و تمام ترانه ها هم ملودی داشت به جز چند تا که برایشان ملودی ساخته شده .سعی کردیم از سوژه های جدید استفاده کنیم و تا جایی که ممکن است ترانه ها شبیه هم نباشد . هرکدام از ترانه ها داستان مختص خودشان را دارند و هر کدام روایت گر یک قصه هستند.در واقع این آلبوم برای ما مثل قلق گیری بود ، و قلق همدیگر دستمان آمد برای همکاری های آینده ، و این را صادقانه بگویم حمید عسگری در این پروژه خیلی به من کمک کرد .

از همکاری قبلیت با حمید عسکری چه باز خوردهایی گرفتی؟

خدارو شکر باز خوردهای خوبی گرفتم و خود حمید هم راضی بود . دو تا ترانه در آلبوم قبلی حمید داشتم که از لحاظ ساختاری سالم بودند . از بین دوتا کاری که داشتم ترانه از عشق بین ترانه های حمید خوب شنیده شد و ترانه گریه مرد ، گرفت و مردم دوستش داشتند .

همکاریت با حمید عسکری تا چه زمانی ادامه خواهد داشت ؟

من امیدوارم این همکاری مدتها ادامه داشته باشد چون حمید واقعا حرفه ای برخورد می کند . من تمام سعی ام را میکنم که این همکاری ادامه داشته باشد. اینجا میخوام گله ای کنم از خیلی از خواننده ها که یک نگاه از بالا به پائین نسبت به شاعرها دارند ولی حمید عسگری واقعا این طور نبود.حمیداز روز اول با یک شخصیت تمام و کمال و یک اعتماد فوق العاده پیش رفت و بدون اقراق یک تجربه بی نظیر بود برای من و در واقع مثل کلاس درس بود برای من . حمید از لحظه اول تا لحظه آخر ساخت ملودی ها با من در تماس بود و حتی در باره تنظیم کننده کارها هم با هم مشورت می کردیم.

کدام یک از ترانه های این آلبوم رو بیشتر از همه دوست داری و فکر می کنی که مردم هم بپسندند؟

معمولا شاعرها ، شعر هایشان را مثل بچه هایشان دوست دارند من تمام این کارها رو دوست دارم و حمید هم خیلی حرفه ای عمل کرد و در کل ترانه هایی که در این آلبوم دارم ، ترانه ای هست به نام "کلافه" را خیلی دوست دارم همچنین ترانه اتاق خواب، دوستای مشترک و اصرار را هم خیلی دوست دارم .

از دیگر همکاری هایتان بگید ، چه کارهایی و با کدام خواننده ها در دست انتشار دارید؟

من همیشه گفتم موسیقی ایران غیر قابل پیش بینی است ، تا زمانی که یک اثر منتشر نشود نمی توان درباره کارها چیزی گفت ولی با مازیار فلاحی ، عماد طالب زاده صحبتهای جدی ای برای همکاری کردم .در آلبوم های بابک مافی و سهراب پاکزاد حضور دارم. در آلبوم علیرضا طلیسچی ترانه ای ندارم اما صحبت هایی شده و در آینده قرار است که همکاری کنیم

ترانه های این آلبوم اصلاحیه داشتند یا خیر؟

هیچکدام از ترانه ها اصلاحیه نخورد  خیلی راحت مجوز آنها را گرفتیم

کلام پایانی :

نکته ای که جالب هست درباره این آلبوم این است که تمام ترانه هایی که در این آلبوم هست طی دو ماه ساخته  شده . خود حمید بعضی از روزها فقط دو یا ساعت استراحت می کرد، تمام جوانب را می سنجید برای این آلبوم خیلی زحمت کشید و آنجا بود که فهمیدم حمید چقدر برای مخاطبینش احترام قائل است و برایشان با تمام وجود کار می کند در آخر ممنونم از اینکه این فرصت رو به من دادید.

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.