موسیقی ایده آل – شاهین رسول زاده: همانطور که می دانید صدابرداری در کنسرت ها حرف اول را برای به ثمر رساندن یک اجرای خوب و قابل قبول می زند. به سراغ یکی از عوامل پشت صحنه کنسرت ها رفتیم تا از کم و کیف اجراهای زنده با خبر باشیم ، علیرضا کبریایی  یکی از عزیزانی است که نقش به سزایی در اجرای زنده بسیاری از هنرمندان داشته است:


خودتان را برای ما معرفی کنید:
علیرضا کبریایی هستم متولد سال ۱۳۶۷


از چه سالی فعالیتت خودتان را شروع کردید؟
از سال ۷۹-۸۰ بود که فعالیت خود را به واسطه رابطه فامیلی که با آقای هزار خانی داشتیم شروع کردم.


با چه خواننده هایی کار کردید؟
آخرین همکاری ای که داشتم با گروه چارتار بوده اما در گذشته با سعید شهروز، امیرتاجیک، محمد اصفهانی ، فرزاد فرزین و … همکاری داشتم.


نقش صدابردار در کنسرتها چیست؟
صدا بردار در کنسرت ها در واقع گوش شنوندگان است  ، در واقع با کمی دخل و تصرف نماینده جمعیتی است  که در سالن حضور دارند که گاهی صداهای اضافه یک اجرا را حذف و گاهی افکت به کار اضافه می کند.


وضعیت سالن های کنسرت را چگونه میبینید؟ اصلا سالنی هست که با استانداردها مطابقت داشته باشد؟
بله ، سالن های زیادی هستند که با استانداردها همخوانی دارند اما هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده اند اما سالن های موجود مثل تالار شمس ، اریکه ایرانیان ، سالن میلاد و … تقریبا به حد مطلوب رسیده اند.


ایده آل های یک سالن کنسرت چه مواردی هستند؟
جایگاه صندلی ها و صدای سالن از عوامل مهمی هستند که از ایده آل های یک سالن اجرا به شمار می روند ، چیدمان صندلی ها و نحوه صدا دهی سالن باید طوری باشد که تمامی ردیف ها به یک اندازه کافی دید و صدا داشته باشند.


در چند کنسرت به عنوان همخوان حضور داشته اید  ، کنسرت کدام خواننده ها بوده؟
به واسطه دوستی نزدیکی که با فرزاد فرزین دارم فقط در اجراهای فرزاد فرزین به عنوان همخوان حضور داشته ام حتی در کنسرت های شهرستان هم از پشت میکسر به عنوان همخوان گروه را همراهی کردم.


تجربه خوانندگی هم داشتید؟
بله ، در سال ۸۴-۸۳ بود که با آقای عباس لطیفی آلبومی را تحت عنوان تشویشجمع کردیم که هیچوقت تصمیمی برای پخش کردن آن نگرفتیم

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.