موسیقی ایده آل – مائده مهدوی:در نیمه های بهمن ماه سال گذشته پس از مدت ها انتظار اولین آلبوم رسمی خواننده پر طرفدار کاوه آفاق منتشر شد. به همین بهانه درآغازین روزهای سال ۹۵ گفت و گوی صمیمی و کوتاهی با یکی از عوامل اصلی این آلبوم ترتیب دادیم؛ در ادامه این گفت وگو را در موسیقی ایده آل بخوانید:

۱.برای آغاز مصاحبه و آشنایی بیشتر مخاطبان با شما، یک بیوگرافی کوتاه از خودتان بفرمایید:

آرمان مهربان هستم ‌؛آهنگساز ، تنظیم کننده ، نوازنده پیانو، گیتار بیس، آکاردئون و سینت سایزر، فارغ التحصیل رشته الکترونیک، دانش آموخته رشته صدابرداری دانشگاه برکلی و عضو کانون آهنگسازان ایران و خانه موسیقی.

m4hdico14588923379486

۲.چگونه وارد عرصه موسیقی شدید؟

اولین جرقه های عشق به هنر در سنین پیش از دبستان در من زده شد؛ ابتدا نقاشی وگرافیک و عکاسی و سپس در سیزده سالگی نوازندگی پیانو را شروع کردم و بعد ها از محضر اساتید اسفندیار قره باغی، محسن الهامیان، وارطان ساهاکیان ودر دروس آهنگسازی، هارمونی و ارکستراسیون بهره بردم.

۳.با توجه به اینکه تا به امروز در شاخه های متفاوتی از موسیقی فعالیت کرده اید (آهنگسازی، تنظیم، نوازندگی و رهبری ارکستر) کدامیک برایتان لذت بخش تر است ؟

هر شاخه ای از هنر لذت های خودش را دارد؛ آهنگسازی، حس خلق یک اثر تازه را دارد و تنظیم کننده به جای تک تک اعضای ارکستر نوازندگی می کند، ولی ایستادن در جایگاه رهبر روی استیج، از لذت بخش ترین فعالیت ها در موسیقی برای من است. موج صدای کُر آدم را با خودش به یک صدای آسمانی می برد و رهبر باید تمام موج انرژی و حس اثر را به نوازنده ها منتقل کند و من همیشه ناخودآگاه اشکم جاری می شود

۴.در پرونده ی کاری شما ، همکاری با خواننده های متعددی به چشم می خورد ولی بیشترین همکاری را با آقایان کاوه آفاق، اشکان امیری و کامران رسولزاده داشتید، دلیل این تداوم همکاری چیست؟

همکاری با کاوه آفاق عزیزم از بهترین تجربه های کاری من است. من کلا همکاری با خواننده هایی که مولف آثار خودشان هستند را ترجیح می دهم؛ چون خواننده شعری را می خواند که خودش نوشته و ترانه را کاملا حس کرده و ملودی ای را اجرا می کند که از عمق روح خودش نشات گرفته و این با خواننده ای که شعر و ملودی را از افراد دیگر تهیه می کند خیلی فاصله دارد، به همین دلیل از همکاری با کاوه آفاق، اشکان امیری و کامران رسولزاده که همگی خواننده های مولف هستند رضایت بیش تری دارم.

m4hdico1458892489524

۵.بهترین اتفاق کاری سال ۹۴ برای شما چه بود ؟

یکی از اتفاقات خوب سال گذشته برای من و کاوه عزیز انتشار آلبوم «با قرصها میرقصد» بود و خوشحالم که زحمات تمام اعضای گروه به ثمر نشست و بازخورد عالی هواداران را دریافت کردیم. همچنین از اینکه من نامزد دریافت عنوان بهترین تنظیم کننده شدم و کاوه نامزد دریافت عنوان بهترین خواننده و آهنگساز و آلبوم «با قرصها میرقصد» نامزد بهترین آلبوم از نگاه رسانه ترانه ماه شد، تا حدی نشان دهنده موفقیت آلبوم کاوه عزیز است .

همچنین کنسرت کامران رسولزاده و مورات ککیلی خواننده سرشناس ترکیه ای در استانبول که من تنظیم و رهبری ارکستر را در این اجرا بر عهده داشتم و از خاطرات به یادماندنی سال گذشته برای من به حساب می آید.

۶.مهم ترین و بزرگترین خواسته ای که در سال ۹۵ انتظار دارید مُحقق شود، چیست؟

طی یکی دو سال گذشته فضای رو به رشدی در تمام رشته های هنری شکل گرفت، که این مسئله خیلی امیدوار کننده است و من هم امیدوارم در سال جدید کنسرت های گروه کاوه آفاق عزیز آغاز شود و مطمئن هستم که هواداران موسیقی با اجرای فوق العاده گروه ما جنس جدیدی از اجرا های صحنه ای را تجربه خواهند کرد.

m4hdico1458892371135

 

۲ Responses

  1. FARZAN

    مصاحبه خیلی خوبی بود لذت بردم،من عاشقانه کاپه آفاق عزیز و گروهش رو دوست دارم و تا ابد طرفدارشان خواهم ماند

    پاسخ دادن

Leave a Reply

Your email address will not be published.