موسیقی ایده آل – نگار رحیمی : ششمین جشنواره کلاسیک تا معاصر به دبیری علیرضا مشایخی توسط گروه موسیقی تهران و با همکاری بنیاد فرهنگی و هنری رودکی ، انجمن موسیقی تهران از تاریخ ۵ تا ۱۰ دی ماه در سالن رودکی برگزار شد.
از پایه گذاران این جشنواره ، بانو فریماه قوام صدری و استاد علیرضا مشایخی می باشند. که اگر عشق و تلاش های دلسوزانه و خالصانه ایشان نبود، بخش وسیعی از قلب موسیقی ما خالی بود.
این دو بزرگوار تمام سعی خود را کردند تا بتوانند در یک فضای کاملا علمی، جشنواره ای با هدف توجه به جوانان و نوازندگان مستعدی که امکان اجرای در صحنه ندارند ، حضور مستمر داشته باشد.
همچنین تشکیل بسیاری از ارکسترهای جوان را هم می توان از بازخوردهای برگزاری این جشنواره دانست. در واقع اینگونه به نظر می آید که ایجاد یک بستر مناسب برای موزیسین های جوان و با استعداد و معرفی هنر آنها به عموم یکی از اهداف مهم برای برگزاری این جشنواره است.
در این جشنواره بسیار قدرتمند ، آثار متعددی از : ارکستر موسیقی نو، ارکستر مجلسی کروما(به رهبری سعید علیجانی) ارکستر ریکوردر پارس، ارکستر مجلسی شرق (به رهبری مهرداد تیموری) آنسامبل کاروان (به سرپرستی فرزان فرنیا) گروه کر تنال ( به رهبری میلاد عمرانلو) کوارتت زهی متزو (به سرپرستی سعید محمد علی ) آنسامبل پرکاشن تهران و رسیتال پیانو پروفسور آلبرت ساسمن (استاد دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین) و تک نوازان ارکستر ( بهار فلسفی ، پویا دهلاری ، نازنین احمدزاده، دانیال جورابچی،علیرضا خیابانی، لیلا رمضان،سینا صدقی،صنم قراچه داغی،پریسا گلشن) به اجرا درآمد.
با قدردانی فراوان از زحمات استاد دلسوز و با اخلاق جناب سعید علیجانی و تشکر فراوان از دکتر بهرام جمالی،مدیر عامل انجمن موسیقی ایران ، همچنین سپاس از بنیاد فرهنگی هنری رودکی و کلیه دوستانی که بی دریغ در این امر مهم زحمت کشیدن.

در ادامه گوشه هایی از این جشنواره بی نظیر را از نگاه دوربین ( پارسوآ پاکیزه) مشاهده نمایید.

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.