موسیقی ایده آل-عاطفه احمدزاده: روز پنج شنبه بیست و هشتم شهریور ماه که به نام روز شعر و ادب پارسی نام گذاری شده است، "کانون شهریاران" مراسمی را به همین مناسبت و برای بزرگداشت استاد شهریار در فرهنگسرای رسانه برگزار کرد.
بیست و هشتم شهریور ماه به مناسبت سالروز مرگ محمدحسین بهجت تبریزی روز شعر و ادب پارسی نام گذاری شده است. "کانون شهریاران" در این روز مراسمی را با حضور فعالین عرصه شعر و ادبیات در فرهنگسرای رسانه برگزار کرد که میلاد ثابت مسئول و دبیر برگزاری آن بود. این مراسم در ابتدا با پخش قطعه ای از صدای استاد شهریار که در رابطه با خود و زندگی اش صحبت می کرد آغاز شد. در ادامه در بخش های مختلف شاعران و ترانه سرایان جوان ابتدا چند بیت شعر از بزرگان شعر و ادب از جمله استاد شهریار، سعدی، خیام و… و بعد آثاری از خود را اجرا کردند. در این بین در بخش هایی در رابطه با آثار و زندگی استاد شهریار صحبت شد.
در این مراسم مهمانان ویژه ای از جمله استاد ناصر حسن زاده،  امیر پیرنهان، رویا شکیب،  مهشاد عرب،  محمدرضا طاهری، عشرت بنی هاشم،  زهرا طراوتی،  ستاره چگینیان، المیرا بهشتی و علی کمارجی حضور داشتند. استاد ناصر حسن زاده که به کار جمع آوری اسناد و جمع آوری دست نوشته های بزرگان مشغول هستند، در بخشی از مراسم درباره آخرین دیدار خود با استاد شهریار و میزان خشوع و مردم داری وی خاطراتی را تعریف کردند.
همچنین شاعران جوانی همچون وحیده میرهادی، علی صفری، امید روزبه، الهام پیرنهان، مصطفی اصانلو و مهدی موسوی آثار ی از خود را اجرا کردند. 
از جمله حواشی این مراسم می توان به انتقاداتی که به نام گذاری این روز شد اشاره کرد. بسیاری از حاضرین معتقد بودند که انتخاب سالروز مرگ یک شاعر به عنوان روز شعر و ادب پارسی اوج بی سلیقگی کسانی که این نام گذاری را انجام داده اند را نشان می دهد، هرچند این صحبت ها از زمانی که این نام گذاری انجام شده همواره وجود داشته است. همچنین نارضایتی اهالی شعر و ترانه از تعطیل شدن هر روزه ی محافل و نشست های ادبی و آروزی بازگشایی این محافل از نکات دیگر جالب توجه این مراسم بود.


انتهای خبر/منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.