موسیقی ایده آل : "کیتارو" نوازنده شهیر ژاپنی پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره به تهران رسید.

این هنرمند برجسته بامداد روز دوشنبه ۲۱ مهرماه از فرودگاه امام خمینی (ره) وارد تهران شد و این در حالی بود که پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی به استقبال این هنرمند آمد.

همچنین چهار نفر از نوازندگان اصلی کیتارو نیز عصر یکشنبه ۲۰ مهرماه وارد تهران شده بودند. قرار است این هنرمند به همراه تعدادی از نوازندگان ارکستر سمفونیک سابق در ۲۳، ۲۴ و ۲۵ مهرماه در تالار وزارت کشور کنسرت داشته باشند.

کیتارو که با همسرش به تهران آمده است در سخنانی گفت: برای حضور در ایران تپش قلب داشتم و آنقدر هیجانم زیاد است که دوست دارم زودتر با تماشاگران در کنسرت دیدار کنم.

او همچنین اظهار امیدواری کرد تا در فرصتی کمی که در ایران است بتواند موسیقی غنی ایرانی را بشنود.

کیتارو متولد سال ۱۹۵۳ میلادی در شهر تویوهاشی ژاپن است.

او اولین‌بار با خریدن یک گیتار و بدون هیچ معلمی نوازندگی را تجربه کرد. او که اکنون به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین آهنگسازان جهان شناخته می‌شود‌، سواد موسیقی به معنای کلاسیک ندارد و به گفته‌ی خودش‌، آموخته است که فقط به گوش و احساسات خود اعتماد کند.

این چهره‌ی مشهور دنیای موسیقی که اکنون ساکن شمال سانفرانسیسکو (آمریکا) است،‌ پس از آشنایی با ساز جادویی‌ «سینتی سایزر» به‌طور جدی قدم به عرصه‌ی موسیقی جهان نهاد.

وی پس از آشنایی با گروه «خانواده‌ی خاور دور» و تور سراسر اروپا،‌ اولین آلبوم خود را در سال ۱۹۷۶ منتشر کرد. «داستان ماه کامل» و «بهشت» از نخستین آلبوم‌های او هستند.

کیتارو پس از همکاری در ساخت موسیقی سریال مستند «جاده ابریشم» به شهرت و محبوبیتی بین‌المللی دست پیدا کرد و سرانجام جوایز معتبر «گرمی» و «گلدن گلوب» را از آن خود کرد.

ساخت موسیقی فیلم «بهشت و زمین» به کارگردانی «اولیور استون» از کارهای کیتارو است. او تا کنون ۳۰ آلبوم منتشر کرده که بسیاری از آن‌ها جزو پرفروش‌ترین آثار موسیقی جهان بوده‌اند.

 کریس دی‌برگ، ریچارد کلایدرمن، نادر عباسی، مورات ککیلی و آرکادی ولدوس از جمله هنرمندان خارجی بودند که قرار بود در سال‌های گذشته در ایران کنسرت داشته باشند اما این اجراها به دلایل نامعلوم هیچ‌وقت برگزار نشدند.

انتهای خبر / منبع : ایسنا

Leave a Reply

Your email address will not be published.