موسیقی ایده آل : «ماکان بند» کنسرت‌های ویژه‌اش را در حالی برگزار کرد که بلیت‌هایش در پانزده دقیقه به فروش رفت.
به گزارش ایده آل «ماکان بند» در روزهای سوم و چهارم دی ۱۳۹۷ طی دو سانس کنسرت‌هایی ویژه در سالن همایش‌های ایرانیان برای هوادارانش برگزار کرد. تمام بلیت‌های این کنسرت‌ها با رقم ۴۵ هزار تومان به فروش رفت.
«ماکان بند» و شرکت «آوازی نو» پس از برگزاری کنسرت‌هایی موفق در تهران و شهرستان‌ها، تصمیم گرفتند تا برای ایجاد نشاط اجتماعی و امید در اقشار مختلف جامعه، کنسرت‌هایی را برگزار کنند که رقم تمام بلیت‌هایش ۴۵ هزار تومان باشد.
پس از آغاز بلیت‌فروشیِ این کنسرت‌های ویژه، تمام بلیت‌ها در پانزده دقیقه به فروش رفتند. این نکته ثابت می‌کند که هواداران بسیاری در عرصه موسیقی وجود دارند که به دلیل مشکلات اقتصادیِ موجود در جامعه، توان خرید بلیت‌هایِ گران را ندارند. به همین دلیل است که چهار هزار بلیت ۴۵ هزار تومانی در کمتر از پانزده دقیقه به فروش می‌رسد.
البته این کنسرت علاوه بر قیمت ارزان بلیت‌هایش، ویژگی‌های دیگری هم داشت که یکی از آنها عکس‌های یادگاریِ اعضای «ماکان بند» با تمامِ مخاطبان بود. این اتفاق در نوع خودش کم‌نظیر بود و به دو شکل انجام شد.
در حین برگزاری کنسرت، اعضای «ماکان بند» به گونه‌ای بر روی صحنه قرار گرفتند که بتوانند عکسی یادگاری با تمامِ حاضران در سالن بگیرند.
اما اتفاق ویژه‌تر در پایان کنسرت رخ داد. برگزار کنندگان کنسرت، این امکان را فراهم کرده بودند تا تمام حاضران در سالن، هنگام خروج بتوانند با خوانندگان محبوبشان عکس یادگاری بگیرند. برای این کار خروجیِ ویژه‌ای در نظر گرفته شد تا هواداران با گذر از این خروجی در فضایی با نور و شرایط مناسب عکس‌های یادگاریشان با خوانندگان «ماکان بند» را بگیرند.
جالب اینکه تقریبا تمامِ کسانی که در سالن همایش‌های ایرانیان حضور داشتند، در عینِ برقراری نظم، منتظر ماندند تا با ماکانی‌ها عکس بگیرند.
امیر مقاره یکی از خوانندگان ماکان، در بخشی از برنامه شب گذشته گفت: «این‌کنسرت برای من و رُهام و تمام بچه‌های ماکان، اجرایی ویژه است. اجرایی که به افتخار دوستانی برگزار می‌شه که تا حالا به هر دلیلی نتونستن بیان به کنسرتای ما. اگر برای دوساعت لبتون خندون باشه و شاد باشید و مشکلاتتون رو فراموش کنید، برای ما باعث افتخاره.»
عاشق که میشی، هر بار این درو، پیشم بخند، با تو آروم میشم، دو دیقه بودی حالا، یک لحظه نگام کن، دلگیری و یه عصر خوب بخشی از آثاری بودند که در این کنسرت اجرا شدند.
موسسه آوازی‌نو و هنرمندان «ماکان بند» با صرف‌نظر کردن از نفع مالی‌شان کمک کردند که این کنسرت‌های ویژه با حداقل هزینه برای مخاطبان برگزار شود و در عین حال ویژگی‌های بیشتری نسبت به کنسرت‌های عادی داشته باشد.
درآمد حاصل از بلیت‌فروشی‌های این کنسرت‌های ویژه تنها هزینه‌های جاریِ برگزاری این کنسرت‌ها را تامین کرد.
در ماه‌های گذشته و با وخیم شدن اوضاع اقتصادی جامعه، هنرمندان بسیاری تصمیم به برگزاری کنسرت‌های خیابانی و کنسرت‌های رایگان و یا کنسرت‌هایی با بلیت‌های ارزان گرفتند. اما تا کنون شاید تنها اقدامِ عملی که در این زمینه انجام شده، برگزاری کنسرت «ماکان بند» با بلیت‌های ۴۵ هزار تومانی است.
در حال حاضر فضای موسیقی پاپ ایران به گونه‌ای است که قیمت بلیت‌ها معمولا از ۵۰ و ۵۵ هزار تومان شروع و تا حدود ۱۶۰ هزار تومان بالا می‌رود. در چنین اوضاعی، برگزاری کنسرتی با قیمت بلیت‌های ۴۵ هزار تومانی اقدامی شایسته در راستای افزایش امید و نشاط در جامعه است.
بی‌شک مخاطبان و علاقه‌مندان به موسیقی پاپ انتظار دارند که دیگر خوانندگان محبوب عرصه موسیقی پاپ هم به دور از جنجال‌های رسانه‌ای چنین کنسرت‌های کم‌هزینه‌ای برای مخاطبانشان برگزار کنند.

در ادامه تصاویری از این کنسرت را از نگاه دوربین « حمید جهانشاهی » مشاهده می نمایید.

انتهای خبر / 

Leave a Reply

Your email address will not be published.