موسیقی ایده آل : کنسرت حسین زمان پس از هفده سال دوری، شامگاه پنج شنبه سوم مردادماه سال جاری طی دو سانس در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی اجرا، این کنسرت در میان استقبال مخاطبان و هنرمندان روی صحنه رفت.
حسین زمان در ابتدای این کنسرت و پس از اجرای قطعه «بغض من» ضمن ابراز خوشحالی و تشکر از مخاطبانی که از شهرهایی چون مشهد، رشت، کرمان و دیگر شهرستان‌ها برای تماشای کنسرت آمده بودند، درباره حضور مجددش بر روی صحنه گفت: چقدر نبودن روی این صحنه و ندیدن روی شما، سخت بود. آخرین باری که روی این صحنه بودم، اینقدر موهایم سفید نبود و این سفیدی مو حرف‌های بسیاری دارد که نمی‌توانم همه آن‌ها را اینجا بگویم؛ گرچه شما به خوبی آن‌ها را می‌دانید.
این خواننده با اجرای قطعه حس ناشناس (فکر تو) بیان کرد: موسیقی ما، به ناحق خواننده محور شده است، در صورتی که اگر نوازنده‌ها، ترانه سرا، تنظیم کننده، صدا بردار و غیره نباشند؛ کار ما خریداری نخواهد داشت.
وی پیش از اجرای قطعه «مسافر» درباره این اثر که از ساخته‌های زنده یاد بابک بیات است، توضیح داد: زنده یاد بیات وقتی این کار را برایم می‌ساخت، نیمه شب بود و فرد دیگری حضور نداشت که احساس خودنمایی بدهد، اما این هنرمند فقید هر ملودی را که می‌ساخت و نت‌هایش را بر روی کاغذ می‌آورد، یکبار هم برای من می‌خواند و تمام صورتش از اشک خیس می‌شد. این هنرمندان که همه وجودشان را برای کار می‌گذارند ماندگار می‌شوند.
زمان سپس با معرفی محمدرضا چراغعلی (آهنگساز، نوازنده پیانو) و همراهی او و حسن فراهانی (نوازنده ترومپت) قطعه «آخرین مرد عروج» را برای مخاطبانش اجرا کرد و گفت: خیلی‌ها از چند ماه پیش که تصمیم گرفتم پس از پشت سر گذاشتن هفت‌خوان که نه هفتاد خوان، روی صحنه بیایم سعی کردند تا مرا پشیمان کنند و گفتند که راه سختی را در پیش گرفته‌ای و تو به نسل قبل تعلق داری و در حال و هوای امروز بازار جایی نخواهی داشت، اما من گفتم فکر بازار نیستم، فکر فعالیت هنری هستم؛ در دهه هفتاد هم خطر کردیم و آمدیم تا موسیقی پاپ که در قبل از انقلاب جامانده بود را احیاء کنیم. خیلی‌ها گفتند که سالن خالی می‌ماند و مردم نمی‌آیند و آبرویت می‌رود. گفتم به هرحال من باز آمده‌ام و امیدوارم که مابقی هم بیایند. من به خاطر خودم نیامدم و اگر مردم مرا نپسندیدند به احترام آن‌ها ادامه نخواهم داد.
در ادامه قطعات دوراهی، شونه زخمی (به تو میرسم دوباره)، هبوط، بوی تنهایی، تو تنها ماندی، روشن تر از ستاره، مشق عشق، تو خود منی، یکی لیلی، یکی مجنون، برادر جان، گریه های بعد تو، ایران … ایران …، زندونی (داغ دوری) اجرا شد که با همخوانی مخاطبان همراه بود.
حسین زمان در دومین سانس اجرای خود با معرفی مهدی یراحی به عنوان مهمان ویژه این برنامه، گفت: امشب مهمانان ویژه‌ای داریم اما یکی از این عزیزان که خیلی دوستش دارم و به نوعی با هم همدرد بودیم امشب در جمع ما حضور دارد. مهدی یراحی از خوانندگان خیلی خوب کشورمان است و از او برای حضورش تشکر می‌کنم. ایشان جزو خوانندگانی است که درک هنری دارد.
کنسرت حسین زمان با همراهی ارکستر سی نفره به رهبری صابر جعفری و متشکل از نوازندگانی همچون بابک ریاحی‌پور (گیتار بیس)، حسین شریفی (ترمبون)، حسن فراهانی (ترومپت)، محمود عربانی (مایستر گروه زهی و نوازنده ویلن)، مینا جعفری (همخوان)، عباس معالجی (کلارینت)، علی رضوانی (تار و گیتار)، محندرضا سلیمیان (پرکاشن)، داریوش مشکین (گیتار الکتریک)، آریا شاه رستم بیک (پیانو)، عطیه پدیدار (همخوان)، بردیا کریمخان زند (درامز)، سحر شاطری (کاخون)، مهدی نایینی (کیبورد)، النا یزدان بخش (همخوان)، راژان بیات (فلوت)، بهراد سوخکیان (ویلن)، داریوش حجازی (ویولا)، غزاله شیرازی، زهرا ساجدی و ابراهیم قائدی (ویلنسل)، پریا کاظمی، رمیصا نفیسی، ستار ترابی، سرمد انکشافی، محمودرضا میرصیافی، نازنین طهرانی، یگانه حسینی‌نیا و هدیه حجازی (ویلن)، همایون هاشم‌زاده (ویولا) روی صحنه رفت.
محمدعلی بهمنی، قاسم افشار، محمدرضا عیوضی، حمیدرضا هاتفی معاون اجرایی خانه موسیقی، مجید خراطها، سید محمد حسن مقدم فر، علی تفرشی، حمید غلامعلی، بهنام ولیزاده، رادین فخار، داود رحمت الهی، محمدرضا چراغعلی، بابک صحرایی، مهدی یراحی، مونا برزویی، حامد حنیفی و … مهمانان ویژه این کنسرت در دو سانس بودند.
گفتنی کنسرت سوم مرداد ماه حسین زمان به تهیه‌کنندگی موسسه فرهنگی هنری «نوای باران» به مدیریت «پوریا مطلبی» و سرمایه گذاری شرکت «تماس» برگزار شد.
در ادامه تصاویری از این کنسرت را از نگاه دوربین « حسین آریان راد » مشاهده می نمایید.

« 1 از 2 »

انتهای خبر / 

Leave a Reply

Your email address will not be published.