موسیقی ایده آل : زهرا همتی مدیر عامل موسسه فروغ فلقدر مورد این کنسرت گفت : 

پس از سالها اجرای نواهای مختلف توسط گروه های متنوع در تالار ها و سالنهای کوچک و بزرگ وقت آن رسیده که  تخصصی ترین و اصیل ترین آواها و موسیقی نواحی توسط راویان اصلی موسیقی اقوام برای مردم خوب و فهیم و هنر دوست پایتخت هنرنمایی کند . پس از استقبال پرشور مردم در تالار بزرگ وزارت کشور از موسیقی   ( لری ) بر آن شدیم تا تمام موسیقی های دوازده اقلیم اصیل ، دوازده ساز اصیل و دوازده آئین محلی بومی را در یک پکیج هنری فوق العاده و بی نظیر تقدیم نماییم . گروه سازینه با دعوت از نوازندگان و خنیاگران برجسته اقوام ، یعنی جوانان در کنار پیشکسوتان و خبرگان موسیقی مناطق به اجرای اصلی ترین بخشهای رپرتوار موسیقایی اقوام می پردازد . اشتراکات فرهنگی بین اقوام، در مناطق سرحدی که باعث آمیزش موسیقی و ترکیب خرده فرهنگها میشود، اصلی ترین دغدغه برگزارکنندگان این کنسرت برای گروه موسیقی سازینه و موسسه فرهنگی هنری فروغ فلق است .

 موضوع اجرای کنسرت ۶ دیماه شادیانه های اقوام است ونوع سازبندی گروه متشکل از سازهای بومی مناطق است. سازهایی چون : سرنا – نرم نای – سه تار قشقایی – دهل – دایره – له لوا – دوتار – نی انبان و … از شرق و غرب و جنوب و شمال ایران و حدود سی ترانه از اقوام بطور پیوسته اجرا می گردد.  این اجرای مطرح با حمایت مالی و معنوی گروه شرکتهای گلدیران که نماینده رسمی محصولات خانگی ، صوتی و تصویری ، سلامتی ، روشنایی و سیستم های تولید برق خورشیدی شرکت ال جی در ایران بوده، که علاوه بر ارائه محصول نهایی ، راهکارهای تجاری را عرضه می نماید . جای بسی خرسندی است که اعتماد سرمایه گذاران خصوصا صنعت مورد نظر به عنوان اسپانسر این اجرای مطرح به دست اندرکاران و اجرای موسیقی فاخر ایرانی انرژی مضاعف می بخشد . امیدوارم این تعامل الگویی برای صاحبان دیگر صنایع تجاری باشد.  سرپرست گروه سازینه پیمان بزرگ نیا محقق ، پژوهشگر ونوازنده نی می باشد ، موسسه فرهنگی هنری فروغ فلق به عنوان تهیه کننده و برگزار کننده کنسرتهای نواحی با هدف معرفی و رونمایی موسیقی فاخر اقوام ایرانی، مقدم هنردوستان عزیز را به این کنسرت بزرگ گرامی میدارد.

کنسرت گروه سازینه ششم دیماه نودوشش ساعت ٢١:٣٠ درتالاروحدت برگزار میشود وبلیط های این برنامه در سایت ایران کنسرت به فروش میرسد.

photo_2017-12-26_12-47-01

انتهای خبر / 

Leave a Reply

Your email address will not be published.