موسیقی ایده آل-مریم رفائی: جشنواره بین‌المللی موسیقی آوای غدیر برگزار می‌شود.

مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری از برگزاری جشنواره بین‌المللی موسیقی آوای غدیر با حضور هنرمندانی از کشورهای ترکیه، آذربایجان، گرجستان و ایران در آستانه عید غدیر در فرهنگسرای ارسباران خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بابک ربوخه در تشریح این ویژه‌برنامه بین‌المللی گفت: به طور معمول در جشنواره‌های بین‌المللی نوازندگان هر کشور ساز و موسیقی خاص خود را می‌نوازند اما در جشنواره موسیقی آوای غدیر همه هنرمندان در کنار یکدیگر قطعه‌ای را با محوریت ولایت اجرا می‌کنند.
 
دبیر جشنواره بین‌المللی موسیقی آوای غدیر افزود: پس از تحقیق درباره موسیقی غدیر کشورهای حاضر در این جشنواره مشخص شد که همه هنرمندان در این موسیقی روایت‌های واحد دارند و حتی در این زمینه لحنی مشترک در موسیقی ایران، آذربایجان، ترکیه و گرجستان به چشم می خورد.
 
ربوخه ادامه داد: این روایت از موسیقی در فرهنگ عاشیقلار «حقیقت‌نامه» نام دارد که از رپرتوار بسیار قدیمی و با محوریت ولایت و غدیر اجرا می‌شود. شناخت این موسیقی و اجرای آن به ما نشان می‌دهد خاستگاه موضوع غدیر واحد است و پس از گسترش آن در جغرافیای مختلف باز هم هنرمندان در موضوع وحدت کلمه دارند و روایتی یکسان را با همدلی اجرا می‌کنند.
 
در جشنواره بین‌المللی موسیقی آوای غدیر ۱۷ نوازنده از چهار کشور ایران، آذربایجان، ترکیه و گرجستان در قالب یک گروه قطعه «حقیقت‌نامه» روایتی از غدیر را اجرا می‌کنند. این برنامه یکشنبه ۲۰ مهر از ساعت ۱۷ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود و حضور در این برنامه برای عموم آزاد است.


انتهای خبر/ اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.