موسیقی ایده آل: مهگل طاهری، هنرمند ۱۶ ساله که قرار است در بخش استعدادهای درخشان جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه برود، این جشنواره را فرصت خوبی برای جوانان می‌داند.
به گزارش ستاد خبری سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، بخش استعدادهای درخشان که بر پایه‌ موسیقی کلاسیک غیرایرانی، چند سالی است که در جشنواره موسیقی فجر گنجانده شده، در یکی از این اجراها میزبان دونوازی ویلنسل مهگل طاهری و پیانو است.
این هنرمند نوجوان که قرار است، سونات شوبرت را در جشنواه موسیقی فجر اجرا کند، درباره دیدگاه خود نسبت به جشنواره موسیقی فجر توضیح داد:‌ خیلی خوب است که جشنواره موسیقی فجر به افرادی که شناخته شده نیستند، این فرصت را می‌دهد تا دیده شوند.
مهگل طاهری ادامه داد:‌ من فکر می‌کنم، فارغ از هر چیزی،  همین روی صحنه رفتن برای جوانان نوازنده فرصت خوبی است، زیرا کسانی که نظاره‌گر این اجراها هستند، استادان موسیقی محسوب می‌شوند و این رویداد به نوبه خود مثبت تلقی می‌شود.
وی گفت:‌ من پیش از این نیز تجربه اجرا در جشنواره موسیقی فجر را داشته‌ام و سال گذشته به صورت گروهی همراه با بچه‌های هنرستان در بخش استعدادهای درخشان اجرا داشتیم و در جشنواره موسیقی جوان نیز در گروه سنی الف رتبه آوردم.
مهگل طاهری هم اکنون در مقطع دبیرستان و در هنرستان موسیقی دختران تحصیل می‌کند و ساز تخصصی او ویلنسل است. 
در بخش استعدادهای درخشان سی‌امین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر، ۲۵ اجرا در قالب تک‌نوازی و دونوازی برگزار می‌شود. بخش استعدادهای درخشان با مسوولیت «اکبر محمدی» در مقام مشاور دبیر در این بخش برگزار خواهد شد.
سی‌امین جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی ۲۴ بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.
علاقمندان می‌توانند اخبار مربوط به این جشنواره را در سایت www.fajrmusicfestival.com  مشاهده کنند.

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.