موسیقی ایده آل – ساره رسولی : نشست “خانه ترانه” پنجشنبه ۳۱ تیر ماه، در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
این جلسه نیز طبق روال همیشگی به ترانه‌خوانی و نقد آثار اختصاص یافت و در انتها نیز طبق اعلام قبلی به نقد ترانه‌های «علی ایلیا» در آلبوم «دیوونه وار» با صدای «حمید عسکری» پرداخته شد.
حضور حمید عسکری و هواداران این خواننده، بیش از هرچیزی جلسه را تحت تاثیر خود قرار داده بود .
جلسه با خوانش ترانه‌های تایید شده و نقد آن‌ها آغاز شد .
در ادامه و با دعوت از حمید عسکری، علی ایلیا، مهدی ایوبی، صابر قدیمی، عمران میری و امیرحسین مساح، نقد آلبوم دیوونه وار آغاز شد.
در ابتدا مهدى ایوبی صحبت‌هایش را با تقدیر از حمید عسکری آغاز کرد و گفت: اینکه یک هنرمند سوپراستار قبول می‌کند تا در جلسه‌ای مورد نقد قرار بگیرد، اتفاق بسیار مهم و بزرگی در موسیقی ما است. وی در ادامه به ترانه‌های علی ایلیا پرداخت و به سادگی ترانه‌های این هنرمند که با این حال به زیبایی و شاعرانگی می‌رسد، اشاره کرد،ایوبی همچنین از نقدهایی که به کارهای علی ایلیا در آلبوم داشت، ایرادات قافیه‌ای در چند بیت که از نظر وی به سادگی قابل اصلاح‌اند را عنوان کرد.
صابر قدیمى سپس به صحبت در خصوص آلبوم پرداخت و گفت: این آلبوم را بیشتر از آلبوم قبلى به ویژه در بخش ترانه مى‌پسندم، چرا که کارها منسجم‌تر و سطح آثار بالاتر بوده است. ترانه‌های على ایلیا بیشتر زبان محور است و از داخل کلمات به آفرینش ادبى مى رسد؛ ترانه‌های علی ایلیا به دلیل تسلط وی به زبان عامیه به خوبی جای خود را بین مردم باز می‌کند.
در ادامه حمید عسکری صحبت‌هایش را آغاز کرد و گفت: من از روز اول هم گفته‌ام کارهای من بیشتر کلام است تا شعر، من بیشتر ملودى سازم و ترانه‌سرایان متاسفانه نمی‌توانستند روی کارهایم شعر بنویسند؛ از آنجایی که اولویت اول برای من ملودى بود، این موضوع باعث شد تا خودم به نوشتن کلام بر روی ملودی‌هایم بپردازم.
وی در ادامه افزود: مشکلى که من با اندیشه ترانه‌سرایان دارم این است که ما وارد کننده موسیقى هستیم، موسیقى پاپ به طور کامل به کشور ما وارد شده، اما ترانه‌سرایان دنبال قالبى هستند که همیشه در این موسیقی جواب نمی‌دهد،از نظر من هیچ لزومی ندارد تا همه ترانه‌ها در وزن و قافیه‌های مشخصی سروده شوند. من اشتباهاتم در نوشته‌هاى گذشته را آگاهانه انجام می‌دادم چراکه نمی‌خواستم به ملودى لطمه وارد شود.
حمید عسکری از حضور بیشترش در خانه ترانه خبر داد و اضافه کرد :خوشحالم که برای اولین بار در این جلسه حضور دارم و پشیمانم که تابحال به نشست های ترانه خوانی و نقد ترانه نیامده بودم.
پس از پایان نقد آلبوم، به پیشنهاد افشین یداللهی و هواداران، حمید عسکری قسمت کوتاهی از آلبوم را به طور زنده اجرا کرد که با همخوانی طرفدارانش و استقبال حضار روبرو شد.
پایان بخش جلسه نیز به اجرای زنده سینا سبک روح اختصاص یافت و این هنرمند با همراهی امید عسکری، وحید شهسواری، علی آقایی و امیرعلی رحمانی به اجرای موسیقی پرداخت.

در ادامه تصاویری از این مراسم را از نگاه دوربین « رامبد گلسرخی » مشاهده می نمایید.

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.