موسیقی ایده آل – رویا صبح صدق : عصر روز یکشنبه ۲۹  شهریورماه،مراسم نقد و بررسى آلبوم ساعت نامیزان،اثربى کلام از هنرمند چیره دست گیتارالکتریک خشایارجوزى با حضور نوازنده گیتار بیس میلاد جوزى ومدیر پخش و نشر اثر  نیما جوان در سالن سرنا برگزارشد.

در ابتداى مراسم آقاى ایران نژاد روابط عمومی شرکت سرنا با این جمله که هدف از برگزارى این جلسات نقد و بررسى این آلبوم ها به دور از فضاى تبلیغاتى و تجارتى است سخن را آغاز کردند.

در ادامه خشایار جزوى ضمن عرض سلام و خیر مقدم به حضّار ، در مورد جزییات آلبوم اینگونه سخن گفتند : « آلبوم را خودم خیلى دوست داشتم و دوست دارم امروز مشکلاتى را که آلبوم داشت را بدانم،هدف من داشتن سبک خاص خودم میباشد و پر کردن گپى که بین ما هنرمندان افتاده است،من در سن ١۶ سالگى با تفکرات زیبایى که داشتم فکر میکردم مخاطبم را میشناسم و زمانى که به جلو بیشتر پیش رفتم،متوجه شدم که مخاطب محدود تر از آنچه که تصور میکردم است. دوست دارم اثرى را ارائه دهم که برروى طرز فکر تأثیر بگذارد،در کشور هاى غربى به دلیل ازدیاد موسیقى بیکلام براى مخاطبینش خسته کننده شده است،ولى در ایران برعکس این قضیه وجود دارد و به موسیقى بیکلام زیاد پرداخته نشده است و مخاطبین ما ابتدا باید با اثر آشنا شوند و سپس به صحبت در مورد آن بپردازند و من به دنباله مخاطب متعصب نیستم. »

در ادامه مراسم خشایارجوزى در مورد امضا کار در آثار بعدى اینگونه توضیح دادند که « در آثار بعدى ١٠٠٪ در همین سبک بلوز با فضاى جدید تر کار خواهیم کرد و بعضى قطعات با کلام خواهند بود .  بیشتر قطعات آلبوم  بعدى پایه ریزى شده اند و ٢ تا از ترک هاى آن  را در اکثر اجراها نواخته ام »

و در مورد برگزارى کنسرت هاى شخصى این خبر را دادند که به دلیل تعداد کمِ قطعات به این زودی ها اجرا نخواهند داشت ولى به طور قطعى یا نیمه دوم مهر ماه و یا بعد از ماه محرم و صفر به همراه دیگر نوازندگان ساز گیتار الکتریک اجرای مشترکی خواهند داشت.

در ادامه در مورد نوع چیدمان ترک ها در مورد آلبوم اشاره شد که چیدمان ترک ها توسط میلاد جزوى انجام شده است و به اینصورت است که قطعات پخته تر در ترک ٨ و٧ قرار گرفته اند،و ترک ایتنرو در لحضات آخر به آلبوم اضافه شده است و این ترک در آلبوم هاى بعدى هم ماجرایش ادامه خواهد داشت.

در ادامه مراسم در پاسخ به این سوال که آیا خشایار گیتاریست تکنیکالى میباشد اینگونه پاسخ دادند که « اگر قرار بر این باشد که مرا بخواهند در جایى معرفى کنند به عنوان گیتاریست سبک بلوز معرفى خواهند کرد و من سعى کردم لهجه خودم را داشته باشم چون ما لهجه گیتاریست ایرانى نداریم و من این تکنیک را از خیلیها الهام گرفته ام »

در ادامه آقاى نیما جوان در مور نشروپخش  آلبوم اینگونه تو ضیح دادند که «  با توجه به جمعیت ٧٠ میلیونى کشور،١٠٠٠ تا تیراژ از آلبوم بفروش رفته است و مهمترین مشکل پخش و نشر کمبود مراکز فروش در کشور میباشد. در خارج از کشور ابتدا در مورد یک اکثر تبلیغات آن اثر در سطح شهر انجام میشود سپس اثر پخش میگردد ولى در ایران عکس این عمل اتفاق میوفتد .

بهتراست فروشنده هاى آثار هنرى ابتدا آلبوم را براى بهتر عرضه کردن به مشترى یک بار گوش کنند و ما براى رفع این مورد یک حلقه سى دى را به مراکز فروش ارائه کردیم. به دلیل اوضاع نا بسامان شرایط اقتصادى چند سال اخیر و بیشترین ضربه به فرهنگ و هنر کشور وارد شده است،و در زمینه فرهنگى باید سرمایه گذارى شود . »

میلادجوزی این بحث را اینگونه ادامه دادند که « با توجه به جمعیت کشور و نو پا بودن سبک راک ما همین اندازه توقع فروش داشتیم »

سپس ایشان در مورد سبک راک اینگونه گفتند « براى شنیدن موزیک خوب باید به دنبال یافتن آن برویم،نه اینکه یک موزیک را جایى بشنویم و به سراغ آن برویم،من همیشه به خشایار برادرم میگویم که اگر من جاى تو بودم این آلبوم را به طور رایگان از طریق یک سایت عرضه میکردم سپس تعداد دانلود شده را بررسى میکردم ،الان ۴٠٪ افراد نمیتوانند آلبوم را براى خرید در دسترس داشته باشند.

در مراسم رونمایى آلبوم گروه داماهى ١٠٠٠ نفر از بهترین موزیسین ها و هنرمندان کشور حضور داشتند و این به نظر من خوب به نظر نمیرسد به دلیل اینکه ما تنها براى حرفه اى ها موسیقى را ارائه نمیکنیم . من به دلیل زیاد شنیده شدن سبک موسیقى سنتى قدیمى را گوش نمیدهم ولى آثار گروه هایى چون چارتار و دارکوب را گوش میدهم به دلیل اینکه این آثار به خوبى عرضه شده اند »

نیما جوان در رابطه با همین موضوع اظهار داشت : « اگر مردم با این سبک مواجه شوند و برخور داشته باشند قطعاً طرفداران زیادى در کشور خواهد داشت،اگر صداوسیما از فردا یک ترک از این قطعات را پخش کنند جریان بزرگ از مخاطب به سمت این سبک روانه خواهد شد »

در ادامه مراسم آقاى کاوه دولت نیا که در جلسه نقدو بررسى حضور داشتند در مورد سبک راک اینگونه سخت گفتند : « آلبوم من بنام « آواى خورشید » یک هفته قبل از آلبوم ساعت نامیزان رو نمایى شد.در مورد ماهیت موزیک راک نظر من این است که اشخاصی مثل فرهاد ، فروغى و کاوه یغمایى این سبک از موسیقی را در ایران پایه ریزى کردند. »

خشایار جوزى در مورد پیشرفت سبک راک در کشور گفت : « براى پیشرفت هنرمندان باید بین المللی بیاندیشند و گپى که بین ما هنرمندان افتاده است پر شود،همانقدر که در برخوردهای حرفه اى نسبت به یکدیگر بى رحم هستیم مهربان تر شویم،و اعتقادم بر این است که موسیقى در کشور رو به پخته تر شدن جریان دارد »

آقاى خشایار جوزى در مورد جزئیات قطعات این آلبوم اینگونه توضیح دادند،که به دلیل اینکه ساز اصلی آلبوم گیتار میباشد و صداى گیتار باید مطرح می شد کمتر از ساز هاى دیگر در آلبوم استفاده شده است و همچنین بیس در ترک ذهن مردگان برجسته تر از قطعات دیگر است.

هیچ گالری انتخاب شده وجود دارد و یا از گالری حذف شده است

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.