موسیقی ایده آل : نشست رسانه ای کنسرت گروه موسیقی بادران با حضور اعضای گروه و نمایندگان رسانه ها در برج آزادی برگزار شد.

در ابتدای نشست پرهام علیزاده، خواننده با اشاره به سابقه فعالیت گروه گفت: گروه بادران از سال ۱۳۹۴ شکل گرفت و اساس آن بر بداهه نوازی و بداهه خوانی است. در واقع ما تلاش می کنیم اجماعی از از سبک های مختلف موسیقی داشته باشیم.

وی در خصوص قطعات تولید شده گفت: ما در مجموع حدود ۲۵ قطعه تولید کرده ایم که ۵ آهنگ به صورت رسمی منتشر شده است. در کنسرت پیش رو نیز ۳ قطعه جدید اجرا خواهیم کرد.

خواننده گروه بادران در ادامه افزود: ما سعی می کنیم از تمام سبک های راک، جز، سنتی و … موتیف های مختلف موسیقی را به صورتی تلفیق کنیم تا با گوش ایرانی غریبه نباشد. انتخاب اشعار و اجرای اثر نیز به صورت بداهه شکل می گیرد و در نهایت سلایق، توانایی ها و حتی اعتقادات تمام اعضای گروه در شکل گیری هر قطعه تاثیر می گذارد.

حمید موحدنژاد نوازنده گیتار باس نیز در خصوص اسم گروه گفت: اسم بادران از فرهنگ عمید استخراج شده و به معنای فرشته حرکت دهنده باد است. نخستین آلبوم گروه نیز آماده شده و در مراحل پایانی ضبط است و ما امیدواریم تا پایان سال جاری و یا اوایل سال آینده پخش شود. ما تا کنون ۱۸ آهنگ را به مرحله ضبط رسانده ایم که ۱۰ اثر در آلبوم نخست گروه قرار گرفته و ۸ قطعه نیز به صورت تک آهنگ منتشر می شود.

سپس میثاق دومیرانی سرپرست آهنگسازی گروه به توضیحاتی در خصوص خلق هر قطعه پرداخت و گفت: ما آهنگساز و تنظیم کننده نداریم. دو یا چند نفر همزمان یک موضوع را برای کار انتخاب و سپس همه اعضای گروه روی آن قطعه نت سازی می کنند و در نهایت از نظر همه بهره می بریم. هر کدام از اعضای گروه در سبک های مختلفی کار کرده اند و سلایق متفاوتی دارند و همین امر سبب می شود که قطعه تولیدی ما برای سلایق مختلف مورد پسند قرار گیرد. ما در وهله اول روی ملودی و فضای آهنگ کار کرده و پس از تثبیت نهایی نتها به انتخاب شعر مناسب می پردازیم.

در ادامه دیگر اعضا با اشاره به بداهه بودن اساس فعالیت گروه و عدم وجود یک فرمول ثابت برای تولید اثر به بحث و بررسی پیرامون مشخصات یک موسیقی خوب پرداختند و بخشی از فعالیت های صورت گرفته از طرف تهیه کنندگان موسیقی در ایران را مورد انتقاد قرار دادند.

در انتها نیز با اشاره به این موضوع که در حال حاضر به دلیل ارائه نشدن موسیقی خوب بسیاری از مردم به کنسرت نمی روند و موسیقی جدید گوش نمی دهند یکی از اهداف خود را ارائه موسیقی در خور شأن سلیقه ایرانی و جذب مخاطبان خاموش عنوان کردند.

علی فرازمند، سرپرست و نوازنده درامز، پرهام علیزاده؛ خواننده، علی روحانی؛ مدیر برنامه، میثاق دومیرانی؛ سرپرست آهنگسازی، عماد قَشَمی؛ نوازنده پیانو، حمید موحد نژاد؛ نوازنده گیتار بیس، سروش بزازی؛ نوازنده پرکاشن و نوید عرب؛ نوازنده سنتور، اعضای اصلی گروه بادران در اجرای پیش رو را تشکیل می دهند؛ این در حالی است که دو نوازنده جدید نیز به این افراد اضافه خواهند شد.

کنسرت گروه موسیقی بادران روز شنبه ۹ دی از ساعت ۲۱:۰۰ در سالن اصلی برج آزادی برگزار خواهد شد.

photo_2017-12-25_20-28-23

انتهای خبر / 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.