موسیقی ایده ال – رویا صبح صدق : صبح روز یکشنبه مورخ ۶ دى ماه،مراسم نشست خبرى کنسرت حمید حامى پس از پنج سال سکوت در سالن امیرخانی،خانه هنرمندان با حضور چهره هاى هنرى،همچون( بابک صحرایى،رضا تاجبخش،محمدرضا عقیلى)برگزار شد.

در ابتداى این نشست،بابک صحرایى که به عنوان ترانه سرا حضور بهم رسانده بودند،ضمن عرض سلام و خوش آمد گویى به حضار،افزودند"تشکر میکنم از اهالی رسانه به دلیل نشر خبرهاى هنرى،و این کنسرت که یکى از دلایلى که باعث شد بلیت کنسرت حامى در عرض دو ساعت بفروش برسد،اطلاع رسانى آن توسط اهالی رسانه بود.
حامى پس از پنج سال سکوت و دورى از صحنه که هیچ هنرمندى دوست ندارد از صحنه دور باشد،به روى صحنه خواهد رفت؛
که در اجرا ٨ دى واقع در تالار وحدت(رضا تاجبخش:سرپرست،محمدرضا عقیلى:تنظیم کننده قطعات،یاشاردرفشه:کنسرت گزار،رضا نورى و رضا درفشه:تهیه کنندگان)در کنار حامى اجرا خواهند داشت"
در ادامه این نشست،حمید حامى در پاسخ به سوالى که چقدر با استقبال روبه رو شدند،گفتند"دوست نداشتم در دوره اى از سکوتم،خبر بیماریم گسترش پیدا نکند ولى خوب به هر حال برای هر هنرمندى شاید این شرایط پیش بیاید و اینکه وقتى مطلع شدم که دیگر نمیتوانم بخوانم بسیار ناراحت بودم ولى بعدها متوجه شدم که بیشتر یک فشار روحى بوده نه بیمارى فیزیکى؛حتى زمانى که بسیارى از اطرافیان نزدیکم متوجه این موضوع شدند مرا ترک کردند و با حمایت های میثم دهقان، بابک صحرایی و رضا تاجبخش دوباره سر پا ایستادم،
 من پس از انتشار ترانه(از تو هیچوقت نمیرنجم)که با استقبال فراوانی هم رو به رو شد متوجه رشد طرفدارانم شدم و  طبق اطلاعاتی که به من داده شد،در تاریخ تالار وحدت فروش بی سابقه اى داشته در مدت زمان کوتاهى و نیز براى من جالب بود."
در ادامه رضا تاجبخش به عنوان سپرست گروه در رابطه با آثارى که قرار است اجرا شود،افزود"تصمیم گرفتیم که یک شب پر قطعه رو تقدیم کنیم از پنج آلبوم نوستالژى حامى همراه با تک آهنگ بین ١٨ تا ٢٠ قطعه قرار است در این یک سانس کنسرت اجرا شود"
در ادامه حامى در رابطه با اینکه همیشه نماد اعتراض بوده است،افزود"من از سال اولى که شروع کردم بایکودى را احساس میکردم،چون همیشه مخالف جریان موسیقى بودم و ٨ سال پیش اولین مقاله اى که در مورد مافیاى موسیقى نوشتم این موضوع بایکدى را شدید تر کرد،
درست است که اگر به گذشته باز گردیم دوست ندارم خیلى از اتفاق ها رخ بدهد،ولى من هیچوقت از کرده خود پشیمان نمیشوم و پافشارى میکنم اگر هم اشتباه باشد.
نه تنها در موسیقى بلکه در ورزش و حتى دوره اى که من در تیم بسکتبال بودم هم این موضوعات وجود داشته،و باعث شد من از بازى کردن کناره بگیرم ولى در موسیقى موضوع متفاوت است،
بارها شده که تصمیم گرفتم از موسیقى کناره بگیرم ولى وقتى که به خلوت خودم بازگشتم،احساس کردم رسالت هنرى را بر دوش دارم و میخواستم زبان گوى هنرمندان بى صدا باشم"
در ادامه حامى در رابطه اینکه دوستان نزدیکش چقدر در حرفه هنرى او تاثیر گذارند،افزود" من اطرافیانم را دوست دارم و به حرف هایشان گوش می دهم اما تصمیم نهایی را خودم می گیرم، در زمینه مطبوعاتی مشاور نداشتم، یغما گلرویی و بابک صحرایی و کسانى که اهل قلم هستند،یادداشت هایى را در رابطه با من نوشتند که از آن ها سپاسگزارم ولى در کل تصمیم نهایى را همیشه خودم گرفتم"
باباک صحرایى تصریح کرد"حامى خود هنرمند مولف میباشد و اگر روزى هم رابطه اش با ترانه سرا یا آهنگسازان قطع شود،از خود بهترین و ماندگار ترین آثار را تولید خواهد،هنر مولف،هنرمندى است که وابسته به همکارانش نیست.
حامى بسیار خودش را در بیان حقایق کنترل کرده است،و در این روند ١۵ ١۶ سال کارنامه کارى حامى را بررسى کنیم،متوجه میشویم که حامى دانش کامل خود را داشته،و  از روى هیجان و نا آگاهى حرفى نمیزند،قطعه ای که این اواخر به تازگى منتشر شد،تحت عنوان(از تو هیچوقت نمیرنجم)از ساخته هاى ٨ سال پیش حامى بود،ولى بعد از ٨ سال مخاطب را جذب کرد"
 حمید حامى در رابطه با توضیحات بیشتر در مورد اجرا فاخر کنسرت تالار وحدت افزود"
با آقای رضا نوری و رضا شیرازی و جناب درفشه بار ها صحبت کردیم و قرار بود اجرا های من از اروپا آغاز شود، چون مردم ایران موسیقی فاخر را نمی پسندند. کتاب شعر من هم به زبان فرانسوی قرار است در خارج از ایران منتشر شود و در صورتى که اگر در ایران با استقبال روبه رو شود در داخل ترجمه و انتشار پیدا خواهد کرد،  قصد داشتیم کنسرت ها را از اروپا آغاز کرده و بعد به ایران برسانیم. اما تصمیم عوض شد و خواستیم در سالن کوچک اجراى فاخرى داشته باشیم و قراربر این بود که این کنسرت در دو سانس ٨ و ٩ دى ماه برگزار شود ولى به دلیل حضور نداشتن رضا تاجبخش به همان یک سانس بسنده شد؛
 می دانیم این اجرا بازگشت مالی هم نخواهد داشت،و  من خواننده پاپ کلاسیک هستم و با خوانندگان پاپی که صبح بیدار می شوند و ترانه انتخاب می کنند و آخر شب هم منتشر می شود تفاوت دارم. تالار وحدت خانه من است و از نوجوانی همراه با ارکستر سمفونیک در آن جا اجرا داشتم"
در ادامه محمدرضا عقیلى تصریح کرد"بنا به دلایلى سعى کردیم از نوازدگان خوب و آکوستیک و به طور جمع و جور استفاده کنیم،و براى اجراى این کنسرت از سازهاى الکتریک استفاده نکردیم،و من سعى کردم ماهیت موسیقى حمید حامى را حفظ کنم و به نوستالژى نزدیک تر شود"

در ادامه می توانید تصاویری از این نشست را از نگاه دوربین « نرگس مطیع » مشاهده نمایید.

هیچ گالری انتخاب شده وجود دارد و یا از گالری حذف شده است

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.