موسیقی ایده آل – پیام سلطان زاده : جلسه ی خانه ترانه پنج شنبه گذشته یازدهم تیرماه  با حضورجمع کثیری از مخاطبان شعر و ترانه که  به موضوع اصلی جلسه باعنوان «‌ضد زرد» و «فرهنگ نقد و نقدپذیری» اختصاص داشت برگزار شد .

افشین یداللهی بحث پیرامون ضد زرد را اینگونه آغاز کرد: «آنچه در فضای مجازی مشاهده می‌کنیم، بازخورد رفتارهای ما در فضای حقیقی است ، اکثر افرادی که دنبال کننده ی افراد دیگر هستند فقط برای اسم آن فرد دنبال کننده هستند ، طرفدار  و همان دنبال کننده واقعی کسی است که مطالب را به دقت می خواند و سپس یا با ارایه  نظر خود و با دلایل کافی آن مطلب را نقد می کند یا اینکه از آن میگذرد بعضی از اوقات تعریف و تمجید ها ی نا به جا از یک هنرمند نه تنها باعث  پیشرفت او نمی شود بلکه باعث افت فعالیت های یک هنرمند می شود در نتیجه  نقد محترمانه، مستدل، غیرمغرضانه و محکم، به ارتقاء سطح هنر هنرمند مورد علاقه و به طور کلی هنر کشور کمک کنید

مهدی ایوبی با نقد ترانه بغض که اثر جدید احسان خواجه امیری با ترانه ای از روبه بمانی است بر روی صحنه رفت و با دلایلی محکم که اکثر حضار با آن موافق یودند این کار را ضعیف ترین کار بمانی در چند سال اخیر دانست.

حامد جلیلی هم با نقد ترانه سال درد از مونا برزویی و اجرا مهدی یراحی بر روی صحنه حاضرشد  که نشان دهد این قطعه با تمام معیار ها هم قدم بوده است .

یاحا کاشانی که با اتفاقاتی که در جلسه ی گذشته افتاد که پس از آن سالن را ترک کرد بازهم در این جلسه حاضر شد و گفت : من به شخصه حامی و هم قدم با حرکت ضد زرد هستم و به این حرکت و رفتار پای‌بند بوده و همراه آن هستم. همه ما اخلاق‌های زردی داریم که باید آنها را اصلاح کنیم. مخاطب ما هرچه‌قدر سخت‌گیرتر و منتقدتر باشد، منِ ترانه‌سرا نیز در کارم پیشرفت بهتری خواهم داشت

در جلسه بعدی خانه ترانه که بیست و پنجم تیرماه برگزار خواهد شد، ترانه تیتراژ سریال « زمانه» کاری از افشین یداللهی و ترانه « دارم یخ می‌زنم» کاری از مهدی ایوبی مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

هیچ گالری انتخاب شده وجود دارد و یا از گالری حذف شده است

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.