جشنواره بین‌المللی موسیقی‌ «پیامبر مهربانی» با ۲۴ نوبت اجرای داخلی و خارجی میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، در روز اول اجرای جشنواره موسیقی پیامبر مهربانی (۴ دی‌ماه) در بخش خارجی گروه‌های موسیقی کشورهای مراکش و افغانستان در فرهنگسرای ارسباران، عراق در فرهنگسرای اندیشه، ترکیه و تاجیکستان در فرهنگسرای بهمن و جمهوری آذربایجان و گرجستان در فرهنگسرای ابن‌ سینا روی صحنه می‌روند. همچنین در بخش داخلی، گروه‌های موسیقی استان‌های لرستان و خراسان در فرهنگسرای ارسباران، گیلان، سیستان و بلوچستان و گروه سنتی نوا در فرهنگسرای اندیشه، مازنداران و بوشهر در فرهنگسرای بهمن و آذربایجان شرقی و کردستان در فرهنگسرای ابن سینا برنامه خواهند داشت.

 

روز دوم اجراهای این جشنواره (۵ دی‌ماه) در فرهنگسرای ارسباران با اجرای موسیقی کشورهای جمهوری آذربایجان و گرجستان در بخش خارجی آغاز می‌شود و در همین بخش، فرهنگسراهای اندیشه، بهمن و ابن سینا به ترتیب میزبان گروه‌های موسیقی از کشورهای مراکش و افغانستان، عراق، ترکیه و تاجیکستان خواهند بود. همین روز و در بخش داخلی، گروه‌هایی از آذربایجان شرقی و کردستان، لرستان و خراسان، همچنین گیلان، سیستان و بلوچستان و گروه سنتی نوا و نیز مازندران و بوشهر به ترتیب در فرهنگسراهای ارسباران، اندیشه، بهمن، ابن سینا روی صحنه می‌روند.

 

طبق جدول منتشرشده، در روز آخر این جشنواره (۶ دی‌ماه) فرهنگسرای اندیشه میزبان اجرایی نخواهد بود و گروه‌های موسیقی از کشورهای مراکش و افغانستان و همچنینی استان‌های لرستان و خراسان در فرهنگسرای خاوران برنامه خوهند داشت. از سوی دیگر، گروه‌های موسیقی کشورهای ترکیه و تاجیکستان، و استان‌های مازندران و بوشهر در فرهنگسرای ارسباران به اجرای موسیقی می‌پردازند. در بخش بین‌الملل نیز کشورهای جمهوری آذربایجان و گرجستان و نیز عراق و در بخش داخلی استان‌های آذربایجان شرقی و کردستان، گیلان، سیستان‌ و‌ بلوچستان و گروه سنتی نوا به ترتیب در فرهنگسرای بهمن و ابن سینا اجراهایی خواهند داشت.

 

به گزارش ایسنا، در جشنواره موسیقی «پیامبر مهربانی» اجرای همه‌ی گروه‌ها هر شب از ساعت ۱۸ تا ۲۰ خواهد بود. اختتامیه جشنواره نیز هفتم دی‌ماه در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن با حضور همه گروه‌های موسیقی روی صحنه و اجرای رپرتوآر وحدت برگزار می‌شود.

 

همچنین اعلام شده است که یک آلبوم موسیقی شامل آثار هنرمندان هند و پاکستان با موضوع پیامبر مهربانی رونمایی می‌شود.

 

انتهای پیام

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.