موسیقی ایده آل-هوتن سلمانی:گروه “رومی”به آهنگسازی و ‌رهبری” پدرام درخشانی” با نام جدید “نوباز”با سبکی جدید تر با خوانندگی پدیده جدید آواز” پرهام علیزاده”،بعد از ۳ سال سکوت، کار خود را با اجرایی متفاوت در تاریخ  ۲۰ و ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۵در تالار وحدت شروع می کند.
این گروه متشکل از “پدرام درخشانی”آهنگساز و تنظیم کننده و نوازنده سنتور، “پرهام علیزاده”خواننده،”رضا تاجبخش”پیانو،”پاشا هنجنی”نی، “میلاد درخشانی” تار،”بابک آخوندی” گیتار الکتریک، “هومن غفاری” درامز / “عمید بنکدار” باس،” ژوبین کلهر” کمانچه،”علیرضا مصدقی” تنبک و پرکاشن،”جابر اطاعتی” آکاردئون و ” آرین قیطاسی” ساکسفون می باشد که نوید یک اجرای حرفه ای را به هنردوستان و دوستداران موسیقی می دهد.

به بهانه این کنسرت و شروع به کار دوباره این گروه،افتخار مصاحبه با “پدرام درخشانی” را داشتیم که توضیحات بیشتری را راجع به این گروه به دوستداران موسیقی داده اند.در ادامه شما را دعوت به خواندن این مصاحبه می کنیم.

چه شد که نام گروه “رومی” را به “نوباز” تغییر دادید و این اجرا را برای شروع دوباره خود انتخاب کردید؟

گروه “رومی” از سال ۸۰ تا سال ۹۲ فعالیت داشت اما خود من احساس کردم که یک مقداری این موسیقی یکنواخت شده واحتیاج به بازنگری دارد،باید به روز شود و یک مقداری باید با سلیقه مردم مطابقت داشته باشد.بنابراین یک مدت کار را تعطیل کردم،یک مقداری فکر کردم و مدتی به ذهنم استراحت دادم چون موسیقی ما موزیک پاپ نیست که لحظه ای باشد و باید راجع به آن خیلی فکر کرد یعنی یک تفکری می خواهد و این تفکر اگر یکنواخت باشد رنگ و روی خودش را از دست می دهد.بعد از یک دوره تعطیلی و استراحت با تهیه یک آلبوم کار خودم را شروع کردم که ان شاءالله منتشر می شود.در همین زمان هم دوست قدیمی من آقای “یاشار درفشه” که گروه “رومی” را هم باهم راه اندازی کردیم،آمد و پیشنهاد این برنامه را داد.البته دوست عزیزمان  آقای “پرهام علیزاده”که خواننده گروه هستند،اولین اجرایشان هست و صدایی است که به نظر من کشف شده و مردم خواهند شنید و ایشان بسیار خواننده خوبی هست. دیدیم که همه چیز جور است و دوباره می توانیم مثل روزی که گروه “رومی” را راه انداختیم گروه دیگری راه اندازی کنیم ولی با فکری جدیدتر و موسیقی نو.حدود ۶،۵ ماه کار گروه زمان برد تا اینکه تاسیس و تمرینات انجام شود، گروهِ بسیار قوی و خوبی هم همراهیمان می کنند و امیدوارم کنسرت خوبی شود.البته مردم شاید خیلی با این اسم آشنایی نداشته باشند ولی امیدوارم که این حرکتی ادامه دار باشد.

شما با نام گروه “نوباز” قطعه ای منتشر کرده اید؟

خیر،ما هیچ قطعه ای منتشر نکرده ایم.

در حالی که قطعه ای منتشر نکرده اید و گروه شناخته شده ای نیستید،چگونه می خواهید مردم را به تالار وحدت و این کنسرت بکشانید؟

ما این مساله را به تهیه کننده برنامه سپرده ایم و اینکه اگرحرکتی را شروع می کنیم می دانیم که ممکن است اول کار یک مقداری نیاز باشد صبر کنیم .اگر موسیقی ما خوب باشد خودش را در دل مردم جا می کند و کار خود را انجام می دهد.اگر هم که خوب نبود کاری نمی شود کرد ولی به هر حال حرکت جدیدی را شروع کردیم و امیدوارم که موفق باشیم.ممکن است که برای قدم اول مقداری مشکل داشته باشیم ولی به هر حال اگر موسیقی ما خوب باشد و درست انتخاب شده باشد راه خودش را خواهد رفت.

آلبومی که به آن اشاره کردید مرتبط با گروه “نوباز” است؟

خیر،آلبومی که به آن اشاره کردم کار شخصی خودم است و بی کلام می باشد.

چه قطعاتی در این کنسرت اجرا خواهد شد؟

%۹۰ از قطعات کار های جدیدمان است و%۱۰ هم از کار های موفقی که در گروه “رومی” اجرا می کردیم انخاب کرده ایم که با تنظیمی جدید اجرا خواهد شد.

شما از چه طریقی با آقای “پرهام علیزاده” که اولین اجرای خود را تجربه خواهد کرد آشنا شدید؟

آقای “یاشار درفشه” ایشان را معرفی کردند و من هم همان اول متوجه شدم که بسیار خواننده قابلی هستند و می توانند انواع سبک هارا بخوانند و بسیار صدای خوبی دارند.

همه اعضای گروه منهای آقای”پرهام علیزاده”  گروه “رومی”را تشکیل می دادند؟

بعضی از دوستان بودند بعضی از دوستان هم اولین بار است که در گروه حضور دارند مثلا آقای “بابک آخوندی” که گیتاریست گروهمان بودند با وجود اینکه مدتی ایران نبودند از شانس خوب ما به تازگی دوباره به ایران آمدند و همچنان گیتاریست گروهمان هستند،”میلاد درخشانی” برادرم که مشخص است ایشان هم هستند، آقای “پاشا هنجنی” هم همینطور،آقای “کوروش بابایی” را نداریم به دلیل اینکه مقیم کانادا شده اند اما به جای ایشان آقای “ژوبین کلهر” به گروه ما اضافه شدند که ایشان هم نوازنده خیلی خوب کمانچه هستند به طور کلی نصف گروه از قبل بودند و نصف گروه جدید هستند.در این کنسرت نوازنده های مهمانی هم داریم. آقای “جابر اطاعتی” نوازنده قدیمی وبسیار توانای آکوردئون و ویولن هستند که مارا در چند قطعه همراهی می کنند،همچنین آقای “آرین قیطاسی” نوازنده ساکسیفون و آقای “رضا تاجبخش” که معرف حضورتان هستند و نوازنده پیانو می باشند در این کنسرت مارا همراهی می کنند.

فکر می کنید استقبال مردم از این کنسرت و تاثیر گذاری این کنسرت روی مردم چگونه خواهد بود؟

الان شرایط به صورتی است که موزیسین های زیادی کار می کنند و رقابت خیلی زیاد است. اینترنت هم کمک می کند.به هر حال یک سری موزیسین خوب را به جامعه عرضه می کند یک سری هم نه،واقعا موزیسین هایی که فقط با عکس و رنگ و لعاب معروف می شوند از طریق اینترنت به مردم معرفی می شوند.آن زمانی که ما شروع کردیم امکانات نبود و وقتی یک نفر قصد شنیدن موسیقی کسی را داشت باید حتما به کنسرت او می رفت یا آلبومش را به صورت فیزیکی تهیه می کرد.الان راحت تر شده و این باعث شده تعداد موزیسین ها زیاد و انتخاب مردم سخت شود.شاید چند نفر ما را از گذشته بشناسند و بیایند ولی برای افرادی که جدید هستند ما باید در رقابت اینترنتی قرار بگیریم تا بتوانیم خودمان را دوباره معرفی کنیم و فکر می کنم کارمان مشکل است.اگر به این صورت پیش برویم شاید کنسرت اول آن استقبالی که ما می خواهیم را نداشته باشد.امیدوارم در همین زمان کمی که داریم اتفاقی بیافتد و دوستانمان بیایند و موسیقی ما را بشنوند به هر حال ما خیلی زحمت کشیده ایم و سه ماه است که تمرین ها را برگزار می کنیم.

به نظر شما امضاء گروه “نوباز” چیست؟

امضاء کار های خودم را دارد و افرادی که کار های من را شنیده اند متوجه می شوند که قطعات این گروه چگونه خواهد بود.  

Screenshot_2016-09-03-21-25-42

Leave a Reply

Your email address will not be published.