موسیقی ایده آل – هوتن سلمانی: "مانی رهنما" با موضوع یادمان "بابک بیات" در تاریخ ۲۸ دی ماه تالار وحدت را ازآن خود می کند.
وی در رابطه با قطعات اجرایی اظهار داشت قطعاتی که بین مخاطبین بسیار اقبال داشته اند اجرا خواهد شد.
همچنین نوازندگان سرشناسی چون "آرین کشیشی"،"همزه یگانه"،"هومن نامداری"،"امین طاهری"،"محمد شعبانی"،"فرمهر بیگلو"،"رایین نورانی"،"کوشا صرافی گوهر"،"درشان آناند"،"فواد الهی قمشه ای"،"علیرضا خسروی"،"سجاد نوروزی"،"امیر رحمانی"،"عرفان قوی قلب"،"نسترن قاضیانی"،"آرزو فتحی"،"امید تاج دوست"،"مصطفی کریمی"،"مازیار واحدی"،"سهیل صارمی"،"ژوبین عسگریه"،"سعید مجازی"،"آرش رستگار زاده"،"اوستا سواد جان"و"آریا آروندی" به رهبری "علیرضا شمس اسکندری"،"مانی رهنما" را برای ماندنی تر کردن این اجرا همراهی می کنند.
تمرین این کنسرت بهانه خوبی شد تا افتخار مصاحبه ای کوتاه با "مانی رهنما" را داشته باشیم که شمارا به خواندن آن دعوت می کنیم.


علت اجرا های اندک شما چیست؟
شرایط اجرا مهیا نبود تا به پیشنهاد دوست خوبم "اشکان اقوامی" این اجرا به تنظیم و رهبری "علیرضا شمس اسکندری" به سرانجام رسید.


احتمال تمدید کنسرت تهران وجود دارد؟برای اجرا های شهرستان هم برنامه ای دارید؟
من فکر می کنم اگر اجرای ماعالی باشد و آن طور که خودمان می خواهیم دربیاید احتمال کنسرت مجدد در تهران وجود دارد و برای شهر های کشور عزیزمان ایران و حتی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور هم برنامه خواهیم داشت.


در رابطه با برنامه های بعدی خودتان توضیحی می دهید؟
در ادامه برنامه ها انتشار آلبومی به نام"با خودم می رقصم"و سه تک آهنگ به نام های "اقیانوس"،"پرنده خیس"و"میراث" و اجرایی تا قبل عید را خواهیم داشت.


این اجرا را چطور می بینید؟مقدار رضایت شما از قطعات تنظیم شده توسط "علیرضا شمس اسکندری" چقدر است؟
در تمرینات که خیلی خوب در حال نتیجه گرفتن هستیم فقط تنها نگرانی ما بابت شرایط تالار وحدت و صدابرداری این سالن هست چون تا قبل از ما در این سالن جرای تئاتر هست و کل میکرفون های ساند چک صبحمان بهم می خورد ولی با کمک صدابردار عزیز این سالن مطمئنم که این مشکل هم مرتفع می شود.


راجع به موضوع این اجرا و یادواره استاد"بابک بیات" توضیحی می دهید؟
یادواره "بابک بیات" گوشواره دلم هست.همیشه هم خودش وهم خانواده عزیزشان به گردن بنده خیلی حق دارند که در آن شب افتخار خواهند داد و در جمع ما هستند.


مسیر موسیقی ایران را چطور می بینید؟صدای خواننده ها و سلیقه مردم به چه سمتی رفته است؟
عرضه و خوراکی که در این چند سال به مردم داده شد سلیقه مردم را به سمتی برد که متاسفانه سطح کیفی موسیقی ها و ترانه ها و صدا ها را به قهقرا کشانده.البته همه نوع موسیقی باید باشد یعنی هم همه خواننده های محترمی که دارند کار می کنند و هدفشان فقط جذب مخاطب عام است و هم هنرمند های  رنج کشیده و حرفه ای که دلشان فقط برای موسیقی می طپد و می خواهند کار خلق کنند نه استفاده از کاور های یونانی و ترکی و عربی.


وضعیت مجوز دادن به اجرا ها و خواننده ها چگونه است؟
مجوز داده می شود ولی بدون درجه بندی یعنی ارشاد باید فرقی را بین هنرمندی که فقط در حال کاور کردن است با هنرمند رنج کشیده و خاک خورده ای که سال ها عمرش را بصورت درست در این راه گداشته است قایل باشد.برای اجرای هر موسیقی در هر سالنی نباید مجوز داد آن موقع است که مردم عزیزمان فاصله بین هنرمند و هنربند را گم می کنند.


سالن های اجرا در چه سطحی هستند و صدابرداری آن ها چگونه است؟
سالن اجرا که اندک داریم و استاندارد های آکوستیک و معماریشان اصلا برای موسیقی نیست.در صدابرداری هم دستگاه چند میلیاردی کار انجتم نمی دهد بلکه اپراتور صدا هست که باید کار بلد باشد که از این نمونه هم به تعداد بسیار کمی در کشور هست که این در تمام کنسرت های دیگر جا افتاده یعنی صدای بد!
"مانی رهنما":   حرف آخر گزیده ایست از صحبت های زنده یاد "بابک بیات":
در قبل از دوران انقلاب  در تلویزیون به هیچ کدام از خواننده های کوچه و بازاری اجازه ورود برای اجرای برنامه را نمی دادند.خواننده باید درجه یک می بود و کنسرت ها هم فقط توسط همین خوانندگان برخوردار برگزار می شد.
پا نویس"مانی رهنما": کجایی "بابک بیات" عزیز که الان فقط باید همان کوچه بازاری ها را ببینی که تمامی سالن های کنسرت را تا آخر سال رزرو کردند و جا برای هنرمند واقعی رنج دیده ای نیست که فقط باید از وسط هفته ها برای اجرا های خود استفاده کند تازه اگر با موانع پیش بینی نشده ای روبه رو نشود چون دوران،دوران عوام زدگیست.متاسفانه

در ادامه می توانید تصاویری از تمرین رهنما و گروهش را برای این کنسرت از نگاه دوربین « گلشن قربانیان » مشاهده نمایید.

هیچ گالری انتخاب شده وجود دارد و یا از گالری حذف شده است

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.