موسیقی ایده آل : «فرزاد فخرالدینی» نوازنده سرشناس گیتار الکتریک که در گروه های مختلف موسیقی نوازندگی کرده و یکی از مدرسین برجسته این ساز است برای اولین بار در ایران فیلم « آموزش نگهداری و تنظیم گیتارالکتریک » را منتشر کرد.

فرزاد فخرالدینی مدیر فنی و تهیه کننده این محصول آموزشی که به تازگی توسط موسسه فرهنگی و هنری « رها فیلم » منتشر شده در باره این اثر چنین توضیح داد: نگهداری صحیح از هر سازی موجب می شود که در گذر زمان ارزش آ‌ن ساز بیشتر شود. گیتار الکتریک که یکی‌ از مدرنترین ساز‌های زهی – مضرابی است، امکانات فراوانی جهت رگلاژ و تنظیم تک تک اجزایش دارد و این امر باعث شده تا نوازنده‌های این ساز توانایی‌ آ‌ن را داشته باشند که گیتارشان را مطابق سلیقه خود تنظیم کنند و هنگام نواختن آ‌ن احساس راحتی‌ بیشتری داشته باشند. در این فیلم روش تنظیم کردن بخش‌های انواع گیتار‌های الکتریک آموزش داده میشود و همچنین در مورد ترفند‌ های نگهد‌اری صحیح از آ‌ن صحبت می شود. برخی از مباحث این فیلم عبارتند از تمیز کردن اجزا گیتار، انتخاب سیم مناسب و روش سیم انداختن، تفاوت نحوه سیم انداختن در انواع مختلف گیتار، کوک کردن گیتار، تنظیم دسته گیتار، شناسایی و عملکرد Truss Rod، تنظیم Action & Bridge، تنظیم Intonation و روش اندازه‌گیری و تنظیم Pickup.

فخر الدینی در ادامه بیان کرد: محصولات آموزشی دیگری در آکادمی گیتار رنگین کمان در دست تهیه است که از میان آنها می توان به پکیج آموزشی «مجموعه قطعاتی برای گروه نوازی» توسط بهمن نصری و فیلم « آموزش ریتم گیتار » توسط محمدرضا سبکتکین به همراه کتاب ترجمه شده « هاروی وینسون » اشاره کرد. لازم به ذکر است امکان تهیه این فیلم برای ساکنان تهران و شهرستان به صورت سفارش آنلاین در وبسایت آکادمی رنگین کمان به نشانی www.ranginkamanacademy.com میسر گردیده است.

لازم به ذکر است مراسم رونمایی از این فیلم چهارشنبه ۲۷ خرداد ۹۴  با حضور جمع کثیری از اساتید و نوازندگان سرشناس ساز گیتار و بیس همچون بهمن نصری، کیوان کیارس ، کامران مجرد، دارا دارایی و .. در سالن سرنا برگزار شد.

در پایان مراسم رونمایی نیز گروه «مانگ» متشکل از نیما سعیدی، حامد حمیدزاده و امیرعلی طاهری ۳ قطعه موسیقی تلفیقی اجرا کردند. محمدعلی نصری، سروش رازنهان و فرهادلقایی « تریوی جز » را برای مخاطبین این سبک نواختند. 

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

One Response

Leave a Reply

Your email address will not be published.