موسیقی ایده آل : صدا سدیفی مدرس و نوازنده چیره دست ساز قانون است که سال ۱۳۶۳ در شهر تهران متولد شد. وی پس از فارغ التحصیلی در رشته نوازندگی همین ساز نزد ملیحه سعیدی در هنرستان موسیقی نوازندگی سازهای دف و پیانو را نیز نزد اساتیدی چون محمد اسماعیلی، پروین کاظمی، نیلوفر فرزندشاد و لیلیت آقابابیـان فرا گرفت و پس از آن مدرک کارشـناسی و کارشـناسی ارشد خود در رشـته نوازندگی ساز قــانون را از کنسرواتوار دولتی ارمنستان کسب کرد. لازم به ذکر است این موزیسین دانش آموخته اساتیدی چون پروفسور هاسمیک لیلویان، پروفسور زوینار هوانسیان هم در ارمنستان بود است.
صدا سدیفی سرپرستی گروهی به همین نام را هم بر عهده دارد که تلفیقی از سازهای ایرانی و غربی است که از جمله اعضای این گروه میتوان به صآلوین آوانسیاننوازنده پیانو، امیرسالار عبدالحی نوازنده گیتار فلامنکو، پندار پارسی نوازنده ویلن، شایان ریاحی و افشین بابایی نوازنده سازهای کوبه ای اشاره داشت که سینا علم نوازنده کمانچه و شاهین پریز نوازنده گیتار فلامنکو نیز به عنوان نوازنده مهمان در برخی از کنسرت ها و اجرا ها این گروه را همراهی می کنند. 
شایان ذکر است گروه صدا سدیفی در تاریخ ۱۶ و ۱۷ مهر ماه امسال در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۲۰:۰۰ در تالار رودکی به روی صحنه خواهند رفت.
صدا سدیفی پیش از این در جشنواره های متعدد موسیقی شرکت داشته و همچنین به عنوان سولیست و نوازنده ارکستر در کنسرتهای مختلفی به عنوان نوازنده همکاری داشته است. از جمله اجراهای او در ایران میتوان به پنج رسیتال قانون، همکاری با ارکسترهایی چون ارکستر مهرنوازان به رهبری فرهاد فخرالدینی و همچنین اجرای کنسرتو قانون با ارکستر ارمنستان به رهبری لوریس چکناوریان اشاره داشت که برای نخستین بار در ایران اجرا شد.

 

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.